Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Losse framesets worden bij alle merken (als ze al beschikbaar zijn) schunnig duur gemaakt. Bij sommige configuraties krijg je bij een kant en klare fiets voor een paar honderd euro de hele afmontage erbij.
Je kunt beter een complete set kopen en dan ombouwen.
Je kunt beter een complete set kopen en dan ombouwen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Die stonden nog niet op de site.
Mbt de verschillende configuraties, de Aeroad met Sram afmontage heeft Zipp wielen, die met Shimano DTSwiss wielen.
Ik zou bv de Sram configuratie kiezen maar wil absoluut geen Zipp wielen, daar ga je al het schip in!
Dus dan een frameset die je zelf kunt configureren...
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Het is meer een evolutie. De achtervork is iets gewijzigd omdat daar het vorige model nog wel eens brak.
Voor de rest is de balhoofd iets meer zandloper vormig als het 1e model Aeroad.
Stuur uiteinde is zeker wel een positieve manier verbeterd, de kabel geleiding van het vorige model en de strakte hierin was niet goed.
Maar ik zie de collectie steeds meer op 50 mm velgen staan. Zal de Ultimate uit gefaseerd worden?
Voor de rest is de balhoofd iets meer zandloper vormig als het 1e model Aeroad.
Stuur uiteinde is zeker wel een positieve manier verbeterd, de kabel geleiding van het vorige model en de strakte hierin was niet goed.
Maar ik zie de collectie steeds meer op 50 mm velgen staan. Zal de Ultimate uit gefaseerd worden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jul 2024 19:44
Die bedenking heb ik me ook gemaakt. Uit nieuwsgierigheid eens de specs naast elkaar gelegd. 460 gram verschil. Deze zitten op het eerste zicht in:
40 gram achterderailleur
32 gram voorderailleur
112 gram zadel
12 gram per remhendel
104 gram achterwiel (DT Swiss 350 vs DT Swiss 240 naaf) (voorwiel staat niet vermeld)
Duidelijk waarom de versie met 105di2 tegen middernacht uitverkocht was.
Zadel 112 gram.FredericLCS schreef: ↑20 jul 2024 20:15Die bedenking heb ik me ook gemaakt. Uit nieuwsgierigheid eens de specs naast elkaar gelegd. 460 gram verschil. Deze zitten op het eerste zicht in:
40 gram achterderailleur
32 gram voorderailleur
112 gram zadel
12 gram per remhendel
104 gram achterwiel (DT Swiss 350 vs DT Swiss 240 naaf) (voorwiel staat niet vermeld)
Duidelijk waarom de versie met 105di2 tegen middernacht uitverkocht was.
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... oduct-grid
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jul 2024 19:44
Zadel
Selle Italia SLR Boost Superflow Kit Carbonio
Breedte: 130 mm
Geslacht: Unisex
Gewicht: 96 g
VS
Zadel
Selle Italia SLR Boost Superflow S manganese
Breedte: 130 mm
Geslacht: Unisex
Gewicht: 208 g
Selle Italia SLR Boost Superflow Kit Carbonio
Breedte: 130 mm
Geslacht: Unisex
Gewicht: 96 g
VS
Zadel
Selle Italia SLR Boost Superflow S manganese
Breedte: 130 mm
Geslacht: Unisex
Gewicht: 208 g
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die kit carbonio moet je maar net passen. Ik vond het een snoeihard oncomfortabel ding.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jul 2024 19:44
Die SLR Superflow manganese vind ik wel comfortabel. Cassette van de 105di2 is ook 11/34 terwijl die van Ulegra di2 een 11/30 is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Selle Italia SLR boost superflow kit carbonio zadel is 122gr voor de S en geen 96gr...
Je bedoeld waarschijnlijk het derde (of vorige) model Aeroad ? Wat is er veranderd aan de “strakte” dan? Volgens mij is het principe nog eender toch? Meer dan 50mm heeft volgens Canyon (en bijvoorbeeld Tour magazin) geen (aero)voordelen, vandaar dat ze hiervoor kiezen. Natuurlijk kunnen ze ook voornamelijk daardoor gewichtsreductie “roeptoeteren” terwijl die volgens mij marginaal aanwezig is (in elk geval niet/nauwelijks op basis van de nieuwe/verbeterde Canyon onderdelen (o.a. frame, zadelpen, vork en stuur)).rene-canyon schreef: ↑19 jul 2024 19:08 Het is meer een evolutie. De achtervork is iets gewijzigd omdat daar het vorige model nog wel eens brak.
Voor de rest is de balhoofd iets meer zandloper vormig als het 1e model Aeroad.
Stuur uiteinde is zeker wel een positieve manier verbeterd, de kabel geleiding van het vorige model en de strakte hierin was niet goed.
Maar ik zie de collectie steeds meer op 50 mm velgen staan. Zal de Ultimate uit gefaseerd worden?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
De vorige generatie had toch al zo’n stuur? Ik rijd daar al mee sinds november 2019 en nul issues met het stuur. Bovendien rijden alle profs met zo’n zelfde stuur. Dat heeft heel wat meer te lijden bij hen dan mij/ons denk ik . Bij de CFR zouden de metalen schroeven nu van titanium zijn maar dat lijkt me een verwaarloosbaar (gewichts)voordeel. Canyon roept iets over roestvrij maar behalve de balhoofd lagers heb ik nog niet iets zien roesten aan al mijn Canyon’s. Die balhoofdlagers zijn nu bij de CFR keramisch maar of dat daadwerkelijk voordeel biedt is natuurlijk even afwachten.Boshommel schreef: ↑18 jul 2024 15:29 Ik snap waar het vandaan komt, die "customizable" 1-piece cockpit en sturen. Maar om te zorgen dat de structurele veiligheid gewaarborgd blijft lijkt me dat je toch behoorlijk wat materiaal (en dus gewicht) moet toevoegen?
Heb er zelf geen ervaring mee (want ben nog gewoon van de stuur+stuurpen combi)
Hoe is de kwaliteit van de hardware? Is dat RVS/titanium of gewoon staal? En geeft zo'n constructie niet ook gekraak?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate