Men neme een muntje, tikken aan de onbeschadigde kant van de bovenbuis, tikken aan de beschadigde kant en het geluid vergelijken. Als de beschadigde kant doffer klinkt is daar het carbon waarschijnlijk kapot.
Look
Oh op die manier. Dat heb ik niet gedaan maar ik merk dat de buis aan de 'gebroken' zijde wel makkelijker vervormt. Nu is de bovenbuis sowieso al flinterdun. Want je kan de bovenbuis (toen ie nog heel was) ook makkelijk vervormen als je een beetje kracht zet met je hand.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 895
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Is er iemand die ervaring heeft met de nieuwe 795? Ik vind de fiets waar cofidis nu de tour op doet rijden wel erg fraai.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15 mar 2024 12:23
Mijn (beperkte) ervaring met een testrit: knettertje stijf, weinig comfortabel. Wist me niet te overtuigen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 895
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Bedsnkt! Moet zeggen dat ik wel een echte racer zoek. Testrit is vaak niet representatief aangezien de fiets ook niet op je maat er staat.
Ik mag hem bij een dealer ophalen en week of 2 op rijden dus ben benieuwd.
Ik mag hem bij een dealer ophalen en week of 2 op rijden dus ben benieuwd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15 mar 2024 12:23
Goed geregeld! Vind hem overigens ook erg mooitom de groot schreef: ↑19 jul 2024 22:36 Bedsnkt! Moet zeggen dat ik wel een echte racer zoek. Testrit is vaak niet representatief aangezien de fiets ook niet op je maat er staat.
Ik mag hem bij een dealer ophalen en week of 2 op rijden dus ben benieuwd.
Begin augustus verwacht ik dan een goede review! Ben daar heel benieuwd naar want t is inderdaad n mooi ogend fietsje, in tegenstelling tot n aantal eerdere modellen in t gamma.tom de groot schreef: ↑19 jul 2024 22:36 Ik mag hem bij een dealer ophalen en week of 2 op rijden dus ben benieuwd.
Deze is alweer even terug en nu de vakantie voorbij is jeuken mijn handen langzaam weer om deze op te bouwen. Eerste stap is al genomen om de kabels en leidingen door het stuur te trekken. Gaat trouwens erg makkelijk bij deze Zipp sturen. Ik had op de Blade nog een 42cm stuur terwijl ik al over was op 40cm. Geluk bij een ongeluk dat ik nu alles moest demonteren. Nu komt er meteen een 40cm op. En dat red mij denk ik ook met de lengte van de leidingen. Met demonteren nl. een klein stuk eraf geknipt maar dat compenseer ik nu met een smaller stuur.
Ride bikes, not tanks!