Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1158
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 19 jul 2024 20:16

Ik denk dat Pogacar nog een tandje heeft bijgestoken omdat het een renner was van Visma die voorop reed.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2510
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 jul 2024 21:36

Ik had echt compassie met Vingegaard vandaag.
Jammer dat we nooit gaan weten, hoe de verhoudingen zouden geweest zijn, zonder zijn crash in het Baskenland.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4989
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 19 jul 2024 21:38

Kiekeboe schreef: 19 jul 2024 21:36 Ik had echt compassie met Vingegaard vandaag.
Jammer dat we nooit gaan weten, hoe de verhoudingen zouden geweest zijn, zonder zijn crash in het Baskenland.
Eens, maar volgend jaar gaat de 3-strijd nog heviger worden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jul 2024 22:00

En wat als Pantani of Armstrong nog zouden rijden.
Speculaties koop je niets voor, gewoon tevreden zijn met wat er wel is.

Met wat pech stapt Vingegaard pas bij het begin van de tour 2025 terug in competitie.
En dan kan je weer aangereden worden op training, of er kan iets gebeuren in de familie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 06:49

Kiekeboe schreef: 19 jul 2024 21:36 Ik had echt compassie met Vingegaard vandaag.
Jammer dat we nooit gaan weten, hoe de verhoudingen zouden geweest zijn, zonder zijn crash in het Baskenland.
Er komen nog jaren genoeg om te zien wie nu echt 'de beste' is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 06:55

Een vreemde reactie van Zeeman na de zege van Pogi gisteren;
"Hoeveel etappes heeft Pogacar nu gewonnen? Vier. Wij waren bij de gelukkigen die er ook eentje konden inpikken. Want veel laat hij anders niet over voor de rest. Zijn/Hun keuze, natuurlijk. Maar ik weet niet of het je populariteit als renner ten goede komt.”
Hij vergeet even hoe dominant Visma was in de rondes vorig jaar? Lijkt me een gevalletje slechte verliezer te zijn.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 07:00

Kiekeboe schreef: 19 jul 2024 21:36 Ik had echt compassie met Vingegaard vandaag.
..........
Hij was erg emotioneel, blijkbaar had men hem ervan overtuigd dat zelfs met een ernstig verstoorde voorbereiding hij Pogi zou aankunnen. Een fout van de coaching en een gebrek aan realisme.
Als je ziet wat hem overkomen is dan is het al een wonder dat hij aan de start staat. Dat zou gevierd moeten geweest zijn, niet verpest door het onmogelijke te verwachten.
Je doel hoger stellen dan wat realistisch is wordt mentaal moeilijk om dragen.
Beter omgekeerd, elk beter resultaat is dan winst.

Goed dat Remco een top-5 ambieerde én één ritwinst. Makkelijker om mentaal zo te strijden dan met te hoog gemikte doelen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2024 07:57

Vanuit objectief standpunt doen natuurlijk alledrie het heel erg goed. Pogi absurd goed, Vingegaard op een niveau wat eigenlijk onmogelijk was na die crash en Evenepoel serieuze stap gemaakt als ronderenner.
Maa denk dat alleen de nummers 1 en 3 tevreden zullen zijn op dit moment.

Los van dat Zeeman niet in de positie is om dit soort uitspraken te doen zei ik gisteren wel hetzelfde: door zo te koersen als Pogi momenteel maak je je niet bij iedereen geliefd denk ik.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 jul 2024 08:02

lugosi schreef: 20 jul 2024 07:00
Kiekeboe schreef: 19 jul 2024 21:36 Ik had echt compassie met Vingegaard vandaag.
..........
Hij was erg emotioneel, blijkbaar had men hem ervan overtuigd dat zelfs met een ernstig verstoorde voorbereiding hij Pogi zou aankunnen. Een fout van de coaching en een gebrek aan realisme.
Dit is wel een staaltje psychologie van de koude grond zeg. Is het in je opgekomen dat tranen niet slechts een gevolg kunnen zijn van teleurstelling? Bij het zien van de interviews van Vingegaard, krijg ik niet de indruk dat hij een mislukte TDF rijdt. Hij geeft ook aan dat hij vooraf had getekend voor een tweede plek/podiumplaats (en een ritoverwinning). Dat hij komt met het doel de TDF te winnen betekent niet dat alles behalve winst een geslaagde tour maakt. Bij Visma waren ze realistisch genoeg om te weten dat een derde eindoverwinning op rij erg lastig zou worden. Er gaat geen dag voorbij dat je iets hebt aan te merken op Visma en dat is je goed recht, alhoewel het mijns inziens wat afgunstig overkomt. Misschien dat de woorden van Vingegaard je kunnen overtuigen.

“Ik had niet de beste benen”, vertelde Jonas Vingegaard na de rit aan de aanwezige media. “Dus hebben we de klik gemaakt om voor ritwinst te gaan. Ik ben blij dat ik geen tijd verloor op Evenepoel. Vandaag was het zaak om hem te volgen, maar morgen kan het anders zijn. Of dit verloop mentaal moeilijk om dragen is? Ik ben naar deze Tour afgereisd met het idee om voor de eindzege te gaan. Maar ik wist ook dat het moeilijk zou worden na die zware valpartij en weinig koersdagen. Ik hield dus rekening met dit scenario. Mentaal is dit zeker geen klap.”


Daarnaast misschien ook het vermelden waard dat Evenepoel wel begrip kan hebben voor het koersgedrag van Vingegaard.
Evenepoel had geen problemen met het koersgedrag van Vingegaard. “Hij kleefde aan mijn wiel, maar dat is zijn volste recht.”


Ik zou vandaag gaan aanvallen als renner. Pogacar heeft besloten en hij gaat niet voor de ritwinst vandaag. Is je kans op een ritoverwinning ineens groter dan 0%.

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 20 jul 2024 08:29

ik vind het gezeur op niets af. de afgelopen twee jaar heeft visma enorm gedomineerd in de rondes en hoorde je nooit iets. Nu is pogi dominant en hoor je allerlei klaagzang. Het is imho mooi dat hij dat tactiek gestuurde ¨ai¨-wielrennen van visma weet te verslaan.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4989
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 jul 2024 08:40

Ben toch blij dat Visma een poging gedaan heeft de strijd met Pogacar aan te gaan. Anders was er 0 strijd geweest en had Pogacar kunnen rijden als in de Giro.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2024 09:14

arnold schreef: 20 jul 2024 08:29 ik vind het gezeur op niets af. de afgelopen twee jaar heeft visma enorm gedomineerd in de rondes en hoorde je nooit iets. Nu is pogi dominant en hoor je allerlei klaagzang. Het is imho mooi dat hij dat tactiek gestuurde ¨ai¨-wielrennen van visma weet te verslaan.
Ja Jumbo domineerde en legde vaak de echte koers plat: weinig aantrekkelijk.
Maar deze manier van koersen van Pogi is echt wel iets anders. En Jumbo liet vluchters gewoon gaan, Pogi wil keer op keer zijn dominantie bevestigen.
Less is bore

Plaats reactie