Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2024 13:09

lugosi schreef: 20 jul 2024 12:58
vantheman schreef: 20 jul 2024 12:55 ..........
Er lijkt me niets mis met die strategie.
Als je erin gelooft..., blijkbaar werkt het niet altijd.
Er is natuurlijk geen enkele tactiek die altijd werkt, ongeacht de vorm van de kopman, de kwaliteit van de ploeg en dezelfde factoren bij de tegenstanders.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 20 jul 2024 13:16

Tegenwoordig is het blijkbaar vreemd als renners moe, kapot en mentaal gesloopt een rit beëindigen!? In mijn tijd was dat schering en inslag.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2024 13:23

Waarom wordt er zo afgegeven op Visma? Ze werken hard om te winnen. Ze hebben 2 jaar de code Pogi gekraakt. Dit jaar is dat niet gelukt. Is dat door omstandigheden? Is dat omdat Pogi gewoon beter is? Of is dat ergens anders door? Uiteindelijk maakt het niet uit. Het is zo. Ze zijn wel de enige ploeg die een poging doet. Evenepoel kan het niet in zijn eentje. Bahrein en Ineos doen helemaal niks. Willen jullie dan een jarenlange hegemonie van Pogi zonder weerstand?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 jul 2024 13:25

Exact dit. Het is eigenlijk nooit goed… 😉

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1030
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 20 jul 2024 13:31

Volgens mij heeft Pogacar hard aan zijn zwakkere punten gewerkt het afgelopen jaar. En Vingegaard heeft een gemankeerde voorbereiding plus een mindere ploeg dan vorige jaren. Dus deze uitkomst is niet verrassend. En gezien de technologische vooruitgang plus de kennis van voeding en training en de verbetering van de algemene topsportmentaliteit binnen het wielrennen vind ik het ook niet raar dat er allerlei tijden van renners uit het EPO-tijdperk aan gort worden gereden, dat zat er al langer aan te komen.
Ik heb genoten van Pogacar deze Tour, hij is ongenaakbaar, prachtig om te zien. Normaal gesproken gaat Vingegaard het hem weer moeilijk maken volgend jaar en of Evenepoel dat kan is nog even afwachten. Die heeft een gigantische stap gezet nu, maar om mee te doen voor het geel moet hij dat nog een keer gaan doen. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2024 13:37

Visma doet het gewoon goed, punt uit. Ineos is bijvoorbeeld een ploeg die zich eigenlijk de afgelopen jaren moet schamen.

Ik ben niet perse Visma-fan, maar was knap hoe ze in al die jaren in 2022 en 2023 hun missie hebben volbracht. Net zo knap is het nu met UAE.
Alleen de ongekende overmacht van Pogi zint mij niet. Te veel, te sterk, te lange vormpiek, te arrogant.
VDP die 80km voor de streep wegrijdt is ook niet leuk voor de koers op dat moment, maar daar zie je in het seizoen wel de mindere momenten/periodes.

On topic: benieuwd of Evenepoel vandaag Vingegaard nog kan kraken of dat die alles op morgen zet.
De stap die Remco heeft gezet is indrukwekkend! En andere renners/ploegen moeten een goed bij zichzelf te rade gaan, gat met de top3 is enorm.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2024 13:39

Wat dat betreft is het jammer dat die fusie tussen Visma en QS er niet is gekomen. Dat was eigenlijk de enige serieuze kans om Pogacar onder druk te zetten.
Toch zie je dat ook Evenepoel het meer op heeft met Pogacar dan met Visma. Dat Pogi zo geliefd is, ondanks alle foute ploegleiders, dokters, het foute geld uit de Emiraten en het feit dat het laatste grote dopingschandaal een stevige Sloveense link had, is ook een talent. Menig andere renner of ploeg zou zich continu in de media moeten verantwoorden, maar Pogi fietst overal aanvallend, glimlachend en welbespraakt doorheen. Daar kunnen ze bij Visma nog wat van leren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2024 13:42

Ernie C. schreef: 20 jul 2024 13:39 . Dat Pogi zo geliefd is, ondanks alle foute ploegleiders, dokters, het foute geld uit de Emiraten en het feit dat het laatste grote dopingschandaal een stevige Sloveense link had, is ook een talent.
Simpel;
De renners etc boeit dat niet, zit nog zoveel fout-van-oud in de hele wielerwereld en het grote publiek legt die link niet.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 13:48

JPAR schreef: 20 jul 2024 13:23 Waarom wordt er zo afgegeven op Visma? Ze werken hard om te winnen. Ze hebben 2 jaar de code Pogi gekraakt. Dit jaar is dat niet gelukt. Is dat door omstandigheden? Is dat omdat Pogi gewoon beter is? Of is dat ergens anders door? Uiteindelijk maakt het niet uit. Het is zo. Ze zijn wel de enige ploeg die een poging doet. Evenepoel kan het niet in zijn eentje. Bahrein en Ineos doen helemaal niks. Willen jullie dan een jarenlange hegemonie van Pogi zonder weerstand?
De Pogi code gekraakt? In het verleden heeft Pogi daar zelf op geantwoord. Ik heb mezelf gekraakt door fouten te maken.
Nu, na specifieke hittetraining, en klimtraining op hoogte heeft hij gewerkt aan zijn tekortkomingen ook kortere cranks, nieuwe tijdritpositie (met Baccili), extra tijdrittraining. minder zone 2 en meer interval, en dat rendeert.

Nieuwe trainer, nieuwe aanpak, wat DeCauwer ook mogen beweren over San Millan.

Weerstand is altijd welkom maar dan gaan ze wel een andere strategie moeten bedenken dan 'hem leegrijden door hoog tempo'. En zolang hij zo aanvallend en tegen de nuttigheid in blijft rijden, mag hij van mij blijven winnen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 13:50

daniel1975 schreef: 20 jul 2024 13:37 .............
Alleen de ongekende overmacht van Pogi zint mij niet. Te veel, te sterk, te lange vormpiek, te arrogant.
..................
Pogi is echt niet arrogant.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 13:56

Ernie C. schreef: 20 jul 2024 13:39 Wat dat betreft is het jammer dat die fusie tussen Visma en QS er niet is gekomen. Dat was eigenlijk de enige serieuze kans om Pogacar onder druk te zetten.
Toch zie je dat ook Evenepoel het meer op heeft met Pogacar dan met Visma. Dat Pogi zo geliefd is, ondanks alle foute ploegleiders, dokters, het foute geld uit de Emiraten en het feit dat het laatste grote dopingschandaal een stevige Sloveense link had, is ook een talent. Menig andere renner of ploeg zou zich continu in de media moeten verantwoorden, maar Pogi fietst overal aanvallend, glimlachend en welbespraakt doorheen. Daar kunnen ze bij Visma nog wat van leren.
Bwa, wordt Visma dan nog wel behandeld in de context van hun verleden? Toch ook niet.

Pogi en Remco rijden als juniors, daarom zijn ze zo geliefd en appreciëren ze elkaar. VdP hoort ook nog in dat rijtje (maar is het laatste jaar wel erg selectief in zijn koersen). VanAert reed vroeger ook zo, tot hij getemd werd. Mensen zien dat graag, dat ze rijden als jonge honden.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5188
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 jul 2024 13:59

Ik heb ook weer wat dat Armstrong gevoel en ik kan mij nog herinneren dat ik toen (onbewust) minder Tour ging kijken. Hetzelfde merk ik nu weer. Ik blijf er momenteel niet meer de hele dag voor zitten en volg het wat gelaten met een samenvatting en lees een blog. Ik blijf er momenteel in ieder geval even niet om thuis.

Plaats reactie