Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5191
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 jul 2024 13:59

Ik heb ook weer wat dat Armstrong gevoel en ik kan mij nog herinneren dat ik toen (onbewust) minder Tour ging kijken. Hetzelfde merk ik nu weer. Ik blijf er momenteel niet meer de hele dag voor zitten en volg het wat gelaten met een samenvatting en lees een blog. Ik blijf er momenteel in ieder geval even niet om thuis.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6080
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jul 2024 14:02

Armstrong was overigens wel super arrogant. Echt een naargeestig macho mannetje. Pojacar kun je dat gedrag niet toedichten. Maar echt interessanter wordt de koers er ook niet op.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5978
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2024 14:06

lugosi schreef: 20 jul 2024 13:48
JPAR schreef: 20 jul 2024 13:23 Waarom wordt er zo afgegeven op Visma? Ze werken hard om te winnen. Ze hebben 2 jaar de code Pogi gekraakt. Dit jaar is dat niet gelukt. Is dat door omstandigheden? Is dat omdat Pogi gewoon beter is? Of is dat ergens anders door? Uiteindelijk maakt het niet uit. Het is zo. Ze zijn wel de enige ploeg die een poging doet. Evenepoel kan het niet in zijn eentje. Bahrein en Ineos doen helemaal niks. Willen jullie dan een jarenlange hegemonie van Pogi zonder weerstand?
De Pogi code gekraakt? In het verleden heeft Pogi daar zelf op geantwoord. Ik heb mezelf gekraakt door fouten te maken.
Nu, na specifieke hittetraining, en klimtraining op hoogte heeft hij gewerkt aan zijn tekortkomingen ook kortere cranks, nieuwe tijdritpositie (met Baccili), extra tijdrittraining. minder zone 2 en meer interval, en dat rendeert.

Nieuwe trainer, nieuwe aanpak, wat DeCauwer ook mogen beweren over San Millan.

Weerstand is altijd welkom maar dan gaan ze wel een andere strategie moeten bedenken dan 'hem leegrijden door hoog tempo'. En zolang hij zo aanvallend en tegen de nuttigheid in blijft rijden, mag hij van mij blijven winnen.
Jouw aversie tegen Visma is duidelijk. Daar ga ik niet eens over discussiëren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 20 jul 2024 14:13

lugosi schreef: 20 jul 2024 13:48 Nu, na specifieke hittetraining, en klimtraining op hoogte heeft hij gewerkt aan zijn tekortkomingen ook kortere cranks, nieuwe tijdritpositie (met Baccili), extra tijdrittraining. minder zone 2 en meer interval, en dat rendeert.
Waren ze echt zo dom bij UAE en zijn ze dat nog steeds bij Visma (met hun te lange cranks)? In 2024 is de nieuwe super energiezuinige Pogacar 2.0 ontwikkeld door de firma Gianetti en Mou (alias Dr. Ferrari).

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 602
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 20 jul 2024 14:15

Wat is dat toch voor beeldvorming over Pogi dat die zo aanvallend rijdt. Laat ook gewoon zijn steeds betere ploeg voor hem rijden en de boel kapot fietsen. En vervolgens rijdt hij weg omdat hij veel beter is dan de rest. Hij rijdt niet aanvallend met het risico dat hij kan verliezen maar omdat het verschil zo groot is.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 20 jul 2024 14:16

Hier nog wat berichten uit de samenleving:
Mihai Simion@faustocoppi60
Tadej Pogacar has set today a NEW CLIMBING RECORD on Isola 2000: 38 MIN 13 SEC at an incredible average speed of 25.28 km/h! In 1993 the climb was 1 km shorter with Rominger and Indurain doing it in 41:49, at 21.38 km/h. Pogi was 4 km/h faster than them!
Mihai Simion@faustocoppi60
Just like after Plateau de Beille, I ask myself again if my stopwatch was not broken or the climb shorter than in the official road book. Pogacar broke the climbing record by minutes.
Mihai Simion@faustocoppi60
The moment of Pogacar's attack on Isola 2000. Less violent this time, "only" 31 km/h according to Strava. From here to the top he rode the last 9,6 km@6,5% at an average speed of 27 km/h, gaining more than 3 minutes on Jorgenson!
@Anoniem
Riis achtige overmacht. Je effe terug laten zakken om eens demonstratief te monsteren hoe slecht iedereen er bij zit. Met stijgings percentages van 10% met losse handen gaan rijden. Op zijn gemakjes minuten wegrijden bij Vingegaard en Evenepoel en zonder één zweetdruppel lachend en kirrend ouwehoerend de zoveelste etappe zege opeisen. Uncroyable

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 14:34

JPAR schreef: 20 jul 2024 14:06
lugosi schreef: 20 jul 2024 13:48
JPAR schreef: 20 jul 2024 13:23 Waarom wordt er zo afgegeven op Visma? Ze werken hard om te winnen. Ze hebben 2 jaar de code Pogi gekraakt. Dit jaar is dat niet gelukt. Is dat door omstandigheden? Is dat omdat Pogi gewoon beter is? Of is dat ergens anders door? Uiteindelijk maakt het niet uit. Het is zo. Ze zijn wel de enige ploeg die een poging doet. Evenepoel kan het niet in zijn eentje. Bahrein en Ineos doen helemaal niks. Willen jullie dan een jarenlange hegemonie van Pogi zonder weerstand?
De Pogi code gekraakt? In het verleden heeft Pogi daar zelf op geantwoord. Ik heb mezelf gekraakt door fouten te maken.
Nu, na specifieke hittetraining, en klimtraining op hoogte heeft hij gewerkt aan zijn tekortkomingen ook kortere cranks, nieuwe tijdritpositie (met Baccili), extra tijdrittraining. minder zone 2 en meer interval, en dat rendeert.

Nieuwe trainer, nieuwe aanpak, wat DeCauwer ook mogen beweren over San Millan.

Weerstand is altijd welkom maar dan gaan ze wel een andere strategie moeten bedenken dan 'hem leegrijden door hoog tempo'. En zolang hij zo aanvallend en tegen de nuttigheid in blijft rijden, mag hij van mij blijven winnen.
Jouw aversie tegen Visma is duidelijk. Daar ga ik niet eens over discussiëren.
Er staat geen negatief woord over Visma in de geciteerde tekst. Daar kan je dus inderdaad niet over discussiëren.
Misschien je eigen objectiviteit in vraag stellen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 14:36

Klein_Verzet schreef: 20 jul 2024 14:13
lugosi schreef: 20 jul 2024 13:48 Nu, na specifieke hittetraining, en klimtraining op hoogte heeft hij gewerkt aan zijn tekortkomingen ook kortere cranks, nieuwe tijdritpositie (met Baccili), extra tijdrittraining. minder zone 2 en meer interval, en dat rendeert.
Waren ze echt zo dom bij UAE en zijn ze dat nog steeds bij Visma (met hun te lange cranks)? In 2024 is de nieuwe super energiezuinige Pogacar 2.0 ontwikkeld door de firma Gianetti en Mou (alias Dr. Ferrari).
Sarcasme is een specialiteit, niet iedereen beheerst die.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 14:40

Klein_Verzet schreef: 20 jul 2024 14:16 Hier nog wat berichten uit de samenleving:

Twitter is de samenleving niet.
Het citeren van de opinie van Roemeense wielertoeristen is nu niet meteen het meest overtuigende middel.

Er staat overigens niets in die berichten dat niet in alle kranten gestaan heeft en geduid is door mensen die kennis van zaken hebben.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2024 14:43

tinoh schreef: 20 jul 2024 14:15 Wat is dat toch voor beeldvorming over Pogi dat die zo aanvallend rijdt. Laat ook gewoon zijn steeds betere ploeg voor hem rijden en de boel kapot fietsen. En vervolgens rijdt hij weg omdat hij veel beter is dan de rest. Hij rijdt niet aanvallend met het risico dat hij kan verliezen maar omdat het verschil zo groot is.
De laatste jaren niet zoveel koers gekeken? Zowel in het klassieke werk, als in het ronde-werk rijdt hij atypisch aanvallend. Als er voorbeelden zijn van andere (hedendaagse) klassementsrenners die zo rijden en het ook nog afwerken, dan hoor ik het graag.

Bovendien reed hij in het verleden met zijn 'sukkelploeg' ook zo.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 jul 2024 14:51

lugosi schreef: 20 jul 2024 12:28
ColumsbusMJ schreef: 20 jul 2024 08:02

Is het in je opgekomen dat tranen niet slechts een gevolg kunnen zijn van teleurstelling?
Volgens mij zat hij gister compleet erdoor, zowel mentaal als fysiek.


Bij het zien van de interviews van Vingegaard, krijg ik niet de indruk dat hij een mislukte TDF rijdt.
Dat zeg ik toch niet gezien de voorbereiding rijdt hij een uitstekende Tour.

Hij geeft ook aan dat hij vooraf had getekend voor een tweede plek/podiumplaats (en een ritoverwinning).
Het zou geloofwaardig zijn als je dat vanaf het begin vertelt, niet nadat je de Tour verliest.

Dat hij komt met het doel de TDF te winnen betekent niet dat alles behalve winst een geslaagde tour maakt. Bij Visma waren ze realistisch genoeg om te weten dat een derde eindoverwinning op rij erg lastig zou worden.
Dan moet je eens de interviews vanaf dag 1 herbekijken die het Visma team de wereld ingestuurd heeft, nagenoeg elke dag (dat er iets in het klassement gebeurde) opnieuw. Het masterplan, de aanval op van de derde week, het uitpersen van Pogi door de 'berekeningen' van het Team, etc.... Ook de recente interviews met Benoot en VanAert zegden genoeg.
Dat ze nu gepikkeerd reageren op de suprematie toont nog maar eens hoe anders de realiteit is dan hoe ze ze zich voorgesteld hadden.


Er gaat geen dag voorbij dat je iets hebt aan te merken op Visma en dat is je goed recht, alhoewel het mijns inziens wat afgunstig overkomt.
Ik denk niet dat Visma vandaag in een positie zit om afgunstig op te zijn....
;)

Misschien dat de woorden van Vingegaard je kunnen overtuigen.

“Ik had niet de beste benen”, vertelde Jonas Vingegaard na de rit aan de aanwezige media. “Dus hebben we de klik gemaakt om voor ritwinst te gaan. Ik ben blij dat ik geen tijd verloor op Evenepoel. Vandaag was het zaak om hem te volgen, maar morgen kan het anders zijn. Of dit verloop mentaal moeilijk om dragen is? Ik ben naar deze Tour afgereisd met het idee om voor de eindzege te gaan. Maar ik wist ook dat het moeilijk zou worden na die zware valpartij en weinig koersdagen. Ik hield dus rekening met dit scenario. Mentaal is dit zeker geen klap.”
Hij zag er in ieder geval mentaal zeer sterk uit gisteren na de rit.... :?

Daarnaast misschien ook het vermelden waard dat Evenepoel wel begrip kan hebben voor het koersgedrag van Vingegaard.
Evenepoel had geen problemen met het koersgedrag van Vingegaard. “Hij kleefde aan mijn wiel, maar dat is zijn volste recht.”
Ik heb ook geen probleem met zijn koersgedrag van gisteren, hij heeft het maximale gedaan. Niks mis mee. Evenepoel weet dat ook.

Ik zou vandaag gaan aanvallen als renner. Pogacar heeft besloten en hij gaat niet voor de ritwinst vandaag. Is je kans op een ritoverwinning ineens groter dan 0%.
Dan maar hopen dat hij niet van gedacht verandert zeker...., ik zie hem de tijdrit nog winnen of toch er zeer kort bij zijn.
Zeeman hoopt dat Vingegaard competitief genoeg zal zijn. "Natuurlijk weten we nog niet hoe ver hij kan komen. Daarin zijn we voorzichtig, hij heeft immers geen wedstrijden kunnen rijden en de voorbereiding was op zijn zachtst gezegd verre van ideaal. Maar hij staat er straks wel, gezond en gemotiveerd."

De afgelopen twee maanden werkte Vingegaard hard om op tijd fit te geraken. "Ik ben heel blij dat ik kan starten in de Tour. De afgelopen maanden waren niet altijd gemakkelijk, maar ik dank mijn gezin en de hele staf van Visma voor de niet aflatende steun", zegt de Deen.

Bovenstaande is op 20 juni 2024 geschreven. Iets meer dan een week voor de start van de Tour. Ze hebben voorafgaande aan de Tour en tijdens aangegeven mee te willen dingen voor het geel, maar dat met de voorbereiding van Vingegaard lastig in te schatten is of hij competitief zal zijn voor het geel. Een podiumplaats daar geloofde Vingegaard wel in, maar het geel zou andere koek zijn. Toen hij in de eerste week weinig tijd verloor en in de tweede week zelfs een etappe won, begon er geloof te komen in een eventuele herhaling van de afgelopen twee jaar. Dit leek toen ook een logische aanname met de kennis van toen. Dus wat er vooraf, tijdens en nu gezegd wordt is anders omdat er een hoop onduidelijkheid was, maar Visma is niet met hetzelfde idee/zelfvertrouwen aan start van de TDF verschenen als voorgaande jaren.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 jul 2024 14:51

lugosi schreef: 20 jul 2024 14:43
tinoh schreef: 20 jul 2024 14:15 Wat is dat toch voor beeldvorming over Pogi dat die zo aanvallend rijdt. Laat ook gewoon zijn steeds betere ploeg voor hem rijden en de boel kapot fietsen. En vervolgens rijdt hij weg omdat hij veel beter is dan de rest. Hij rijdt niet aanvallend met het risico dat hij kan verliezen maar omdat het verschil zo groot is.
De laatste jaren niet zoveel koers gekeken? Zowel in het klassieke werk, als in het ronde-werk rijdt hij atypisch aanvallend. Als er voorbeelden zijn van andere (hedendaagse) klassementsrenners die zo rijden en het ook nog afwerken, dan hoor ik het graag.

Bovendien reed hij in het verleden met zijn 'sukkelploeg' ook zo.
Contador

Plaats reactie