Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5520
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 jul 2024 19:56

ncornelisse schreef: 21 jul 2024 19:37 Toen Pogi zijn helm afzette zat er geeneens zweet. Vinegaard en Evenepoel waren gekookt.
Helmpje van Vingegaard heeft dan ook wel nul ventilatieopeningen
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2024 19:59

En Pogi zei dat de stem van Urska in zijn hoofd zat....

Urska komt overigens naar het damesteam van Patrick Lefevre.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5829
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 jul 2024 20:10

Wat ik rot vindt aan al die boude beweringen van doping is als pogacar nu ook maar iets of wat van verboden produkt in zijn bloed gevonden wordt, zelfs al is dat iets van 0.00000000001% en iets dat er echt per ongeluk in het lichaam kan verzeilen en eigenlijk zo goed als niks prestatie verbeterend is, hij als de nieuwe Armstrong gaat bekeken worden.
Ook voor Vingegaard en Remco zou dat een ramp zijn.
Wat ik wel weet is dat het in de meeste grote rondes zo is dat de eindwinnaar er meestal wel een stuk beter is dan de rest. Neem Froome bvb.
Hebben we een Jonas tiptop voorbereid is er wschlk wel strijd voor eindwinst en spreken we totaal anders (zie verleden jaar bvb waar de rollen totaal omgedraaid waren) en remco was deze ronde vooral op ontdekkingstocht en consolideerde zoveel mogelijk.
Voor mij is het zo, als er geen bewijzen van bedrog gevonden worden is er geen doping en als ze er al is zullen zeker zo goed als alle toppers over dezelfde foute middelen beschikken.
Twee jaar terug vonden "we" de huidige renners in de top 10 na remco minderwaardige tegenstanders tegen een niet zo sterke remco en nu gaan we pogacar plots buitenaards vinden omdat hij die "minderwaardige tegenstanders"
overvleugelt?
Ook best eens de einduitslag van verleden jaar eens bekijken van de tour.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 21 jul 2024 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 21 jul 2024 20:23

Ik ben het met je eens hoor fiedoo. Met mijn opmerking wilde ik Lugosi alleen een beetje prikkelen, al wist ik wel dat die het toch met een dooddoener af zou wimpelen. Mocht Pogacar afgelopen winter een transfer naar Visma hebben gemaakt was zijn oordeel anders geweest, en was het bizar geweest dat Pogacar de wereldkampioen tijdrijden, en de fenomenale tijdrijder van vorig jaar naar huis heeft gereden.
Desalniettemin houd ik niet van Pogacar zijn omkadering.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39839
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2024 20:25

Wat is die omkadering wezenlijk anders dan die bij bijv een willekeurige Vlaamse ploeg?
Less is bore

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4194
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 21 jul 2024 20:27

daniel1975 schreef: 21 jul 2024 20:25 Wat is die omkadering wezenlijk anders dan die bij bijv een willekeurige Vlaamse ploeg?
Ze praten beide voor mij een onverstaanbare taal.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 jul 2024 20:29

fiedoo schreef: 21 jul 2024 20:10 Wat ik rot vindt aan al die boude beweringen van doping is als pogacar nu ook maar iets of wat van verboden produkt in zijn bloed gevonden wordt, zelfs al is dat iets van 0.00000000001% en iets dat er echt per ongeluk in het lichaam kan verzeilen en eigenlijk zo goed als niks prestatie verbeterend is, hij als de nieuwe Armstrong gaat bekeken worden.
Ook voor Vingegaard en Remco zou dat een ramp zijn.
Wat ik wel weet is dat het in de meeste grote rondes zo is dat de eindwinnaar er meestal wel een stuk beter is dan de rest. Neem Froome bvb.
Hebben we een Jonas tiptop voorbereid is er wschlk wel strijd voor eindwinst en spreken we totaal anders (zie verleden jaar bvb waar de rollen totaal omgedraaid waren) en remco was deze ronde vooral op ontdekkingstocht en concolideerde zoveel mogelijk.
Voor mij is het zo, als er geen bewijzen van bedrog gevonden worden is er geen doping en als ze er al is zullen zeker zo goed als alle toppers over dezelfde foute middelen beschikken.
Twee jaar terug vonden "we" de huidige renners in de top 10 na remco minderwaardige tegenstanders tegen een niet zo sterke remco en nu gaan we pogacar plots buitenaards vinden omdat hij die "minderwaardige tegenstanders"
overvleugelt?
Ik ben het met je eens.

Maar uiteindelijk zou een Armstrong dan ook hebben gewonnen. Iedereen zat toen aan de doping.

En na deze tijdrit, Pogi hield zelfs nog in, mag er ook geen commentaar meer komen op de tijdrit van Vingegaard van vorig jaar.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2024 20:33

Vicenza schreef: 21 jul 2024 20:23 Ik ben het met je eens hoor fiedoo. Met mijn opmerking wilde ik Lugosi alleen een beetje prikkelen, al wist ik wel dat die het toch met een dooddoener af zou wimpelen. Mocht Pogacar afgelopen winter een transfer naar Visma hebben gemaakt was zijn oordeel anders geweest, en was het bizar geweest dat Pogacar de wereldkampioen tijdrijden, en de fenomenale tijdrijder van vorig jaar naar huis heeft gereden.
Heeft niets met een dooddoener te maken. Je vergelijkt feiten die gewoon verschillend zijn, in cijfers dus daar hoef je niet over te discussiëren.

Dat Pogi de wereldkampioen in een tijdrit van 33km met 650 hoogtemeters een minuut aansmeert is de logica zelve (gewoon een voortzetting van wat we de voorbije dagen bergop gezien hebben). Roglic is op dezelfde manier Olympisch kampioen geworden.
Als Pogi dat geflikt had in een vlakke tijdrit dan was het anders geweest, maar zelfs dan nog; 1 minuut is niet echt veel op het einde van 3 weken tour.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5182
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2024 20:41

JPAR schreef: 21 jul 2024 20:29

Ik ben het met je eens.

Maar uiteindelijk zou een Armstrong dan ook hebben gewonnen. Iedereen zat toen aan de doping.

En na deze tijdrit, Pogi hield zelfs nog in, mag er ook geen commentaar meer komen op de tijdrit van Vingegaard van vorig jaar.
Het verschil was vorig jaar niet één minuut maar bijna meer dan anderhalve minuut (1m38); en de afstand was niet 33km maar 22km.
Dat tijdsverschil is dus meer dan 50% groter over een afstand van slechts 65% van vandaag.
Appels en peren dus.

Wat Armstrong betreft ga ik met je mee, maar ik weet dat er velen het er niet mee eens zijn omdat doping niet bij iedereen even efficiënt is.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 21 jul 2024 20:56

Op het einde reed hij niet meer voluit he. Terwijl Vingegaard vorig jaar tot het einde balls to the wall ging. Bovendien was het vorig jaar Pogi die niet helemaal fit was.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39839
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2024 21:03

Mag ik trouwens nog wel even mijn helmpje afnemen voor Jonas Vingegaard? Dit voorjaar zo enorm in de kreukels (Bernal en Froome kwamen daarna nooit meer op niveau), deze tour paar keer hele zwarte sneeuw gezien en dan op deze manier de laatste 2 dagen jezelf nog zo laten zien. Absoluut NIET de kleurrijkste, leukste renner in het peloton, maar wat een respect voor zijn inzet en doorzettingsvermogen!!
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jul 2024 21:20

Respect voor zijn, en alle mindere goden die hetzelfde parcours afleggen.
Maar koers draait niet enkel om respect voor prestaties maar ook om koers te "maken", het risico lopen om tegen de muur te rijden en nog zoveel meer.
En daar stelt Vingegaard, mogelijk ingegeven door de boekhouders van Visma, in teleur.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie