Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Account schorsen door moderators.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jul 2024 22:59

BertL schreef: 21 jul 2024 20:50 'tijdelijk' vind ik het belangrijkste woord uit je reactie.
Kan je dan levenslang krijgen? Moet je in de echte wereld een dubbele moord voor plegen.
Ik ga er vanuit dat het per definitie tijdelijk is.

Erg transparant is het echter niet wat er gebeurt.
Gewoon status lijstje in een draadje
Gebruiker 1 - reden xxxxx - ban tot ddmmjjjj

Hoe ingewikkeld is dat?

Probleem wat ik in zn algemeen met bans heb is degene die zich heeft laten provoceren de klos is en degene die het geprovoceerd heeft vrijuit gaat.
Dit nog los van de voorkeuren van modjes en mogelijke relaties die bans ook wel een luchtje kunnen bezorgen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 jul 2024 08:36

Een ban is sowieso heel raar als niemand enig idee heeft waarom. Er zijn hier door de jaren heen toch wel wat 'discussies' voorbij gekomen. Er zitren ook onjuiste reacties en personen tussen die onjuist reageren bij. Vorig jaar was er ook iemand. Dat was voor het eerst dat ik iemand als 'vijand' heb geregistreerd. Op dit moment kan ik niemand bedenken die daaraan voldoet/voldeed. Ik kan wel iemand bedenken die ik hier mis en dat is diegene die als derde is genoemd. Als hij onterecht zo'n beschuldiging doet dan kan dat toch beter uitgesproken worden en publiek over naar voren worden getreden dan een ban? Een ban lijkt me niet helemaal zoals het nu zou moeten zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jul 2024 08:57

Yep. Een ban is doorgaan ook een heel onvolwassen maatregel. Van die kinderen van 7 jaar die buitenspelen en er eentje (die denkt dat hij de baas is) roept: "jij mag lekker niet meer meespelen"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2024 09:09

Als je een moderator diverse keren beschuldigt van schaduw accounts en dan ook nog dat die op jouw gericht zijn, wat is dan een passende maatregel? De gebande moet "sorry" zeggen? Ook al meent hij/zij er totaal niets van?
Ik weet van mensen die in het verleden geband zijn, waar nooit een haan naar gekraaid heeft.
Dat een ban weinig zin heeft is wel duidelijk. Een nieuw account is snel aangemaakt.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 22 jul 2024 09:41

Niet zo makkelijk als het een IP ban is. En nieuwe accounts vallen vaak snel door de mand.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2024 09:47

Zojuist nog een pb gekregen van een jarenlang forumlid die een ban heeft gekregen en totaal niet weet waarvoor.
Het lijkt nu wel heel erg op willekeur.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2024 09:52

idske schreef: 22 jul 2024 09:41 Niet zo makkelijk als het een IP ban is. En nieuwe accounts vallen vaak snel door de mand.
Hoe denk je dat velen weten over wie het gaat, dus of geen IP ban, waarschijnlijk, of iemand met meer adressen. Die zijn er ook.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 22 jul 2024 10:01

Ik reageer enkel op jouw uitspraak dat een ban weinig zin heeft. Dat heeft het wel, mits het een IP ban is.

Begrijp dat dat hier niet het geval is. Niet zo handig idd :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2024 10:02

Ik weet inmiddels van Mao en Enzzo dat ze eraf liggen. Beiden geven aan GEEN BERICHT te hebben gehad. Zeker een PB gedaan naar hun gebande account? ;-)
Ik kan niet geloven dat ze daar allebei over liegen, dus ga er vanuit dat ze inderdaad geen bericht hebben gehad.
Een ban is imho de allerlaatste optie als een goed gesprek niet heeft geholpen. En wij weten hier uiteraard niet of dat wel/niet is gebeurd. En als er een ban volgt, dan wel duidelijke communicatie waarom en voor hoe lang.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2024 10:05

daniel1975 schreef: 22 jul 2024 10:02 Ik weet inmiddels van Mao en Enzzo dat ze eraf liggen. Beiden geven aan GEEN BERICHT te hebben gehad. Zeker een PB gedaan naar hun gebande account? ;-)
Ik kan niet geloven dat ze daar allebei over liegen, dus ga er vanuit dat ze inderdaad geen bericht hebben gehad.
Een ban is imho de allerlaatste optie als een goed gesprek niet heeft geholpen. En wij weten hier uiteraard niet of dat wel/niet is gebeurd. En als er een ban volgt, dan wel duidelijke communicatie waarom en voor hoe lang.
Dat laatste ben ik met je eens, maar een 5 jaar geleden werden ook mensen geband zonder verder bericht. Iemand die het overkwam heeft nieuw account aangemaakt. Ik denk enkel om mij te laten weten dat hij niet meer op het forum actief zou zijn.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jul 2024 10:07

Een IP ban is flauwekul. Zijn meerdere manieren om daaromheen te komen.

Daarnaast vind ik de discussie over een IP ban sowieso al een loket te ver.

Als een forum een beetje behoorlijk wordt gemodereerd is een ban überhaupt een last resort.
Iemand een maand af laten koelen kan geen kwaad en even een paar dingen uitspreken is dan de oplossing.

Zogenaamd alles dichttimmeren ben je als hobbyforum (we verhandelen hier geen crypto) toch wel een beetje de weg kwijt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2024 10:15

Gastheerg schreef: 22 jul 2024 10:07 Een IP ban is flauwekul. Zijn meerdere manieren om daaromheen te komen.

Daarnaast vind ik de discussie over een IP ban sowieso al een loket te ver.

Als een forum een beetje behoorlijk wordt gemodereerd is een ban überhaupt een last resort.
Iemand een maand af laten koelen kan geen kwaad en even een paar dingen uitspreken is dan de oplossing.

Zogenaamd alles dichttimmeren ben je als hobbyforum (we verhandelen hier geen crypto) toch wel een beetje de weg kwijt.
Dus jij vindt het normaal dat iemand op de man bleef spelen met in zijn ogen verdachte accounts. Dat was vooral kinderachtig in mijn ogen. Er bleken meerdere mensen te zijn die het niet met de gebande persoon eens waren, zou je kunnen concluderen. En dat viel zwaar?

Gesloten