Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Account schorsen door moderators.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 22 jul 2024 10:19

Gastheerg schreef: 22 jul 2024 10:07 Een IP ban is flauwekul. Zijn meerdere manieren om daaromheen te komen.

Daarnaast vind ik de discussie over een IP ban sowieso al een loket te ver.

Als een forum een beetje behoorlijk wordt gemodereerd is een ban überhaupt een last resort.
Iemand een maand af laten koelen kan geen kwaad en even een paar dingen uitspreken is dan de oplossing.

Zogenaamd alles dichttimmeren ben je als hobbyforum (we verhandelen hier geen crypto) toch wel een beetje de weg kwijt.
Voor een maandje afkoelen is ook een IP ban nodig anders kan de persoon nog op het forum. Zijn idd wel manier om eromheen te komen maar voor de meeste is dat lastig.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 22 jul 2024 10:31

Ik ben blij dat er gemodereerd wordt, anders wordt het al snel een spelletje roeptoeteren en schelden, zoals op Fb of twitter.
Er moeten betaalde uren aan besteed worden, waarvoor de factuur niet naar de forumleden gaat.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jul 2024 10:32

@jans: ik ga niet inhoudelijk discussiëren over wel of niet terecht een ban. Daar gaat de discussie niet over en je weet nu al weer irritatie op te wekken door de discussie naar jou zin/kant op te schuiven.

De discussie gaat over transparantie over een ban. Naar de persoon EN naar het forum.
Als iemand een ban krijgt voor een maand zal iemand ook niet zo snel een schaduwaccount maken. Wel als je iemand voor het leven bant. Maar dat is natuurlijk sowieso een bezopen maatregel.

Het is nu NIET transparant en het is hel simpel zoals ik eerder in een post heb aangegeven.
Wie / waarom / tot wanneer
En naar de persoon een bericht waarom een ban en wat wordt verwacht dat het niet nog een keer nodig is.

Transparantie is een vorm van fatsoen en daar ontbreekt het aan.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2024 10:35

Nu ontloopt diegene die de discussie oppookt weer maar eens de dans.
Net teveel brengt zij een negatieve sfeer in een topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2309
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 22 jul 2024 14:07

Lcsmet schreef: 22 jul 2024 10:35 Nu ontloopt diegene die de discussie oppookt weer maar eens de dans.
Net teveel brengt zij een negatieve sfeer in een topic.
En juist daarom is het belangrijk niet zo snel te happen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2024 14:12

Dit zal het laatste zijn wat ik in dit topic schrijf. Ik had totaal niets te doen met tweede accounts. Daarnaast lijkt het er erg op dat een aantal mensen alle wijsheid in huis hebben. Een andere mening is best heel erg lastig voor enkelen.
@Lcsmet, kun je mij uitleggen wat ik naar jouw mening schuldig ben aan de opmerkingen van schijnaccounts.
Ik heb in de tussentijd heerlijk gefietst in het Brabantse, ja is off-topic

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5188
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 jul 2024 14:22

edit, heeft toch geen zin :lol:
Laatst gewijzigd door Kornuit op 22 jul 2024 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 jul 2024 14:30

Eens met senior. Waarom zo fel reageren/happen. Als iemand zich zo erg gaat storen aan één iemand dan heb je jezelf niet helemaal in de hand blijkbaar en moet je je afvragen of het wel verstandig is om op een niet actief gemodereerd forum te gaan zitten.

Wat is er nu makkelijker dan iemand te negeren, het werkt echt... Zowel fysiek als online, zakelijk als prive.

Volgens mij is er de optie om ook hier forumleden te negeren. Geen idee of het werkt, ik heb weinig moeite met anders denkenden.

Uiteraard eens met de suggestie dat het fatsoenlijk en beter zou zijn om een toelichting te geven als er een ban plaatsvindt.

Het forum is vrij toegankelijk, gratis, minimale reclame... Geniet ervan. Als je het niet leuk vind een ander forum zoeken of creëeren. En als je je stoort aan de moderatie dan jezelf aanmelden. Een betere wereld kan ook vanuit jezelf beginnen, het is niet nodig om altijd naar een ander te wijzen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 jul 2024 14:51

Ik hoop dat er mensen verhuizen naar het Libelle forum 🤓
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2024 15:24

Er is een dame waar ik nooit (meer) op reageer.
Ik kies er wel bewust voor om de knop "vijand" toevoegen niet te gebruiken want dat vind ik dan weer een brug te ver.

Ik kan het iedereen aanraden, gewoon negeren.
In het echte leven hoef je ook niet met iedereen te praten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 22 jul 2024 16:20

Precies. Gewoon negeren. "Nicht happen", zei Ernst Happel.
(En als je het echt niet droog houdt en moét reageren, typ dan gewoon uit wat je kwijt moet, maar druk niet op de zendknop en delete je tekst)
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jul 2024 18:04

rene schreef: 22 jul 2024 14:51 Ik hoop dat er mensen verhuizen naar het Libelle forum 🤓
Ok, ik ga al!

Gesloten