Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Actiefoto's

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 28 mei 2024 07:38

Het slechte weer kwam achter je aan, ik snap die paniekberichten wel. Rond 2u zat ik vlak voor stempelpost Hindeloopen en viel de wolkbreuk waardoor ik zeiknat was. Ik ben niet gestopt maar doorgereden en 14:50u was ik in Bolsward. Maar de onweer, regen en windstoten 6bft kwamen er achter aan, dus dan wil je niet op die dijk zitten. Vrienden van mij hebben op last van de organisatie wel moeten schuilen maar die waren blij dat ze dat gedaan hebben.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 28 mei 2024 08:49

Gastheerg schreef: 06 mei 2024 08:27 Gisteren op Carrefour de l'Arbre

Afbeelding
Koppie met afzien, heerlijk!
Gek van de weg, de MTB en het gravel

Drooler
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2022 11:29

Drooler 28 mei 2024 09:01

Se7en schreef: 28 mei 2024 07:38 Het slechte weer kwam achter je aan, ik snap die paniekberichten wel. Rond 2u zat ik vlak voor stempelpost Hindeloopen en viel de wolkbreuk waardoor ik zeiknat was. Ik ben niet gestopt maar doorgereden en 14:50u was ik in Bolsward. Maar de onweer, regen en windstoten 6bft kwamen er achter aan, dus dan wil je niet op die dijk zitten. Vrienden van mij hebben op last van de organisatie wel moeten schuilen maar die waren blij dat ze dat gedaan hebben.
Hm ja ik was wel een stuk later dan jij; ik zat rond die tijd in IJlst en was om 17:30 binnen. Maargoed, die wolkbreuk was ook wel echt heftig.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5188
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 mei 2024 09:33

Drooler schreef: 28 mei 2024 06:56 Ja dat viel dus echt alles mee, ik snap die paniekberichten niet zo goed. Rond een uur of 2 viel er een ENORME onweersbui waarvoor ik gelukkig kon schuilen, maar verder was het zo heftig niet. Of ik ben om de regengebieden heen gereden, dat kan natuurlijk.
Ik snap de reactie van de organisatie zeker wel. Ik woon langs de route en veel mensen zijn totaal niet gekleed op regen. Die rijden vanaf vroeg in de ochtend in kort-kort en hebben waarschijnlijk ook niets anders. Even verderop in Buitenpost is die dag de boel onderwater gelopen. Huizen en supermarkten stonden blank. Dat was ook niet voorzien, dus kan de organisatie bij zoiets beter het zekere voor het onzekere nemen.

derxx
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 28 mei 2024 09:39

Zaterdag tijdens Limburgs Mooiste op de Bronkweg
Afbeelding
Afbeelding

Drooler
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2022 11:29

Drooler 28 mei 2024 09:55

Kornuit schreef: 28 mei 2024 09:33
Drooler schreef: 28 mei 2024 06:56 Ja dat viel dus echt alles mee, ik snap die paniekberichten niet zo goed. Rond een uur of 2 viel er een ENORME onweersbui waarvoor ik gelukkig kon schuilen, maar verder was het zo heftig niet. Of ik ben om de regengebieden heen gereden, dat kan natuurlijk.
Ik snap de reactie van de organisatie zeker wel. Ik woon langs de route en veel mensen zijn totaal niet gekleed op regen. Die rijden vanaf vroeg in de ochtend in kort-kort en hebben waarschijnlijk ook niets anders. Even verderop in Buitenpost is die dag de boel onderwater gelopen. Huizen en supermarkten stonden blank. Dat was ook niet voorzien, dus kan de organisatie bij zoiets beter het zekere voor het onzekere nemen.
O ja van de organisatie snap ik het ook wel hoor. Ik moet zeggen dat ik ook geen jasje had meegenomen. Bovendien is door de polder rijden met onweer gewoon gevaarlijk. Maar mensen in mijn omgeving dachten dat de hele boel was afgeblazen door het weer.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mei 2024 10:03

@nielsh: valt mee. Afzien is - voor mij dan toch - als je daarna een dag moet herstellen. Dat was niet het geval. Het was vooral volle inspanning. Dat laatste stuk loopt iets op en wind tegen en die kasseien werken uiteraard ook niet echt mee. Eenmaal van de strook ben ik dan vrij vlot weer de oude. Hoewel ik goed mijn weg weet te vinden op de kasseien is het - vooral op de heel slechte stroken - toch wel een goed idee er zo vlot mogelijk overheen te gaan. Ik kies ze dan wel een beetje uit. Makkelijke stroken gewoon cruisen en de 4 en 5 sterren stroken volle bak...............

@derxx: niet zo'n bekende klim maar wat een ettertje.! Gaat wel in het begin en dan steiler, steiler, steiler en als het afvlakt zeurt het nog even door :mrgreen:
Typisch zo'n klim om te lang te zwaar te blijven rijden...............en bijna boven niet de puf meer hebben om weer zwaarder te schakelen terwijl dat eigenlijk wel zou moeten :mrgreen:

derxx
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 28 mei 2024 11:17

Gastheerg schreef: 28 mei 2024 10:03 @derxx: niet zo'n bekende klim maar wat een ettertje.! Gaat wel in het begin en dan steiler, steiler, steiler en als het afvlakt zeurt het nog even door :mrgreen:
Typisch zo'n klim om te lang te zwaar te blijven rijden...............en bijna boven niet de puf meer hebben om weer zwaarder te schakelen terwijl dat eigenlijk wel zou moeten :mrgreen:
Die is zeker vervelend, maar de laatste klim van de dag, de Koulenbergseweg, vond ik nog vervelender. Die wordt ook steeds steiler totdat je boven de 15% zit. En het ergste is dat je het ook nog ziet aankomen 😅
Dit was eigenlijk de enige klim waar ik het echt lastig had. Denk dat ik op een gegeven moment 500w aan het trappen was... Scheelt dat het de laatste klim was, dan kun je toch nog even dieper gaan. Herstelde wel weer snel, en kon daarna gewoon lekker doortrekken richting de finish.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jul 2024 13:11

Wat foto's van de TransAlp..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 22 jul 2024 13:15

Gave foto's Havana!

Hier mijn eerste solo tourtocht, Omloop der Zevenheuvelen :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 jul 2024 13:29

Wát een mooie plaatjes, Havana! Schitterend decor. Oogt wel heel verleidelijk. :winkthumb:

derxx
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 22 jul 2024 13:58

Mooie foto's Havana. Zou bijna gaan mountainbiken :)
Afbeelding

Plaats reactie