De fiets is uitgerust met een Campagnolo Daytona 9speed met 11-28T cassette. Na wat opzoekwerk denk ik (maar corrigeer me als ik fout ben) dat dit een setup van anno 2001 is, en dat de Daytona reeks daarna hernoemd is geweest naar Centaur.
Ik ben dan maar gaan kijken online naar die 11-28T cassette, maar dat is blijkbaar niet zo eenvoudig om te vinden. Ik heb daarom ook enkele vraagjes:
- Ik vind vooral "Veloce" 9speed cassettes, maar die zijn dan 13-26 of 14-28, zou ik deze kunnen gebruiken?
- Verder vind ik vooral Shimano opties. Ik heb wel op een ander forum gelezen dat het zou lukken om dit te gebruiken, maar ergens anders lees ik dan weer dat de spacing niet compatibel is. Hoe zit dat nu net?
De bedoeling is de fiets op te knappen voor m'n neefje met een beperkt budget, en zonder al teveel aan te passen (dus geen adapters, geen manuele spacing aanpassingen etc.).
Full disclosure: ik heb slechts beperkte kennis en ervaring in het vervangen van cassettes, zeker als het om oudere modellen gaat, en al helemaal wanneer het van het merk Campagnolo is.
Ik lees jullie advies graag! Alvast bedankt.