Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De meeste mensen zijn sneller met een luiere geo.
Mensen denken altijd met een heel scherp voortuig sneller te zijn. Maar we zijn geen Max verstappen om Van der Poel.
In de polder op korte 90 graden bochten kunnen we nog een discussie over voeren, Maar een alpen afdaling ben je echt sneller met een luiere geo
Mensen denken altijd met een heel scherp voortuig sneller te zijn. Maar we zijn geen Max verstappen om Van der Poel.
In de polder op korte 90 graden bochten kunnen we nog een discussie over voeren, Maar een alpen afdaling ben je echt sneller met een luiere geo
Das mooi….alleen ben ik veel vaker in het (veel) vlakkere NL. Ik denk dat fietsfabrikanten dit soort zaken echt wel vakkundig & wetenschappelijk afwegen. Voor Canyon is dit blijkbaar optimaal. En er is keuze zat dus wie langer/anders wil kan bij een ander merk terecht toch?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Nee, dat heeft de MTB-wereld wel bewezen.
Ze maken wat verkoopt! En dat zijn fietsen die snel voelen maar eigenlijk niet sneller hoeven zijn.
Het heeft heel lang geduurd voordat Nederland een beetje naar trail MTBs ging kijken. Terwijl die op alles behalve asfaltwegen sneller zijn dan 100mm hardcore XC fietsen in de handen van 95% van de fietsers.
En in het wegsegment; de adoptie van bredere banden. Die zijn ook op alles behalve een biljarttafel sneller.
Ze maken wat verkoopt! En dat zijn fietsen die snel voelen maar eigenlijk niet sneller hoeven zijn.
Het heeft heel lang geduurd voordat Nederland een beetje naar trail MTBs ging kijken. Terwijl die op alles behalve asfaltwegen sneller zijn dan 100mm hardcore XC fietsen in de handen van 95% van de fietsers.
En in het wegsegment; de adoptie van bredere banden. Die zijn ook op alles behalve een biljarttafel sneller.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Exact en dat gaat er vaak moeilijk in bij het conservatieve racefiester.
Wat ik ook ergens wel snap, comfort geeft een vals gevoel qua snelheid. Ik bedoel er ook niets verkeerd mee.
Dat is wel wat er gebeurt in je hoofd. 32mm op 3.5 a 4 bar is voor het gros de beste oplossing.
Maar dat gaat gewoon nog even duren. Goede nieuws is het gros van het tourpeleton deed het al, Trek, UAE bv.
Daar gaat echt geen 25mm en nagenoeg geen 28mm meer op de fiets. Breder is ook meer aero in de meeste gevallen
Wat ik ook ergens wel snap, comfort geeft een vals gevoel qua snelheid. Ik bedoel er ook niets verkeerd mee.
Dat is wel wat er gebeurt in je hoofd. 32mm op 3.5 a 4 bar is voor het gros de beste oplossing.
Maar dat gaat gewoon nog even duren. Goede nieuws is het gros van het tourpeleton deed het al, Trek, UAE bv.
Daar gaat echt geen 25mm en nagenoeg geen 28mm meer op de fiets. Breder is ook meer aero in de meeste gevallen
Wat nog veel beter kan is de individuele aanpassing. Niet iedereen past goed op een maat x met het standaard stuur met stuurpen lengte y en breedte z.wasbeer2006 schreef: ↑21 jul 2024 14:27 Ik vind het op papier een topfiets en vooral ook voor de amateur.
Geen gezeik over een paar honderd gram. Maakt toch geen donder uit.
Prijzen zijn heel redelijk en het is precies de techniek waar je wat aan hebt.
Ik zei het pas al in een ander topic, de grote noviteiten staan al 6 a 7 jaar stil.
Het kan niet veel beter meer.
Het enige wat nog beter kan is een racestuur. Nou dat hebben ze hier al aardig gedaan, maar het kan nog beter.
Langer frame met kortere stuurpen voor wat meer rust is het rijgedrag is nog een optie.
Ik heb al enkele Canyon's en telkens de stuurpen vervangen door een langer exemplaar om beter te zitten maar dat is bij de meeste modellen tegenwoordig niet meer mogelijk. Een zeer jammere evolutie.
Die nieuwe beter afgedichte balhoofdlagers zijn leuk maar vroeg of laat moet je toch vervangen en dan is het wel handig als je de remleidingen niet moet loskoppelen. Er zijn dus nog wel verbeterpunten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nu de wielenfabrikanten nog….. er worden echt nog enorm veel 19mm intern aangeboden.wasbeer2006 schreef: ↑22 jul 2024 15:25 Daar gaat echt geen 25mm en nagenoeg geen 28mm meer op de fiets. Breder is ook meer aero in de meeste gevallen
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is ook een ding er is geen eenheid.
1 goed punt de meeste fabrikanten pakken bv wel de udh hanger, ook bij de racefietsen. dan kan je derrie richter eindelijk de prullenbak in.
Nooit meer een scheve derrie, dat is ook wel een keer fijn.
1 goed punt de meeste fabrikanten pakken bv wel de udh hanger, ook bij de racefietsen. dan kan je derrie richter eindelijk de prullenbak in.
Nooit meer een scheve derrie, dat is ook wel een keer fijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kan 105/Ult/DA al rechtstreeks gemonteerd worden dan?
Less is bore
Nope*, dus ook al heb je een UDH frame, hou die pad-richter nog maar even.
UDH is wel goed voor de standaard hanger. Dat dan weer wel.
*al kan ik me herinneren dat ik ooit een Cube MTB frame had waar je de derailleur zonder dat extra stukje moest monteren. Dat zal dan wel de semi direct mount standaard geweest zijn.
[edit] dat noemen ze al direct mount...
UDH is wel goed voor de standaard hanger. Dat dan weer wel.
*al kan ik me herinneren dat ik ooit een Cube MTB frame had waar je de derailleur zonder dat extra stukje moest monteren. Dat zal dan wel de semi direct mount standaard geweest zijn.
[edit] dat noemen ze al direct mount...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je hebt er echt niet veel meer aan, de hanger is van kunstof
Andere derrie,s passen gewoon.
Andere derrie,s passen gewoon.