Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2024 16:40

ColumsbusMJ schreef: 24 jul 2024 15:54 Aan dit soort onzekere gastjes die slechts iets durven in groepsverband heb ik ook een grondige pesthekel. Ik zie ze ook genoeg rondlopen, maar voor mij zou het nooit een reden zijn om op de PVV te stemmen. Om bij voorbaat een hele bevolkingsgroep met de nek aan te kijken op basis van uiterlijke kenmerken, gaat mij wat ver. Maar goed, als dit soort incidenten vaak genoeg voorkomen, dan zal de PVV daar wel van profiteren.
Niks “als ze vaak” maar “ze komen vaak voor” is in west NL gewoon de situatie. En vrijwel altijd dezelfde types. Het gaat niet om uiterlijke kenmerken, maar om gedrag wat een bepaalde groep jongeren te vaak laat zien. Het is cultuur en gebrek aan fatsoenlijke opvoeding. Een bloedhekel heb ik aan dit soort kansloze figuren.
Zwembad is net open en nu al extra maatregelen nodig. Diep triest!
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 24 jul 2024 17:40

Natuurlijk gaat het om gedrag dat afgekeurd moet worden. Het punt dat ik maak is dat de PVV alle Marokkanen wegzet/weg heeft gezet als slecht en dat je daarmee een gehele bevolkingsgroep onder één noemer plaatst. Dat is voor mij een reden om nooit op de PVV te stemmen. Zijn ook nog tal van andere redenen.
Laatst gewijzigd door ColumsbusMJ op 24 jul 2024 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 24 jul 2024 17:40

daniel1975 schreef: 24 jul 2024 16:40 ...........Het is cultuur en gebrek aan fatsoenlijke opvoeding......
Als dat klopt, dan heb je de oorzaak benoemd.
Maar wat doe je eraan.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 24 jul 2024 17:43

ColumsbusMJ schreef: 24 jul 2024 17:40 Natuurlijk gaat het om gedrag dat afgekeurd moet worden. Het punt dat ik maak is dat de PVV alle Marokkanen wegzet/weg heeft gezet als slecht en dat je daarmee een gehele bevolkingsgroep onder één noemer plaatst.
Ik ga je niet tegenspreken, maar is het niet zo dat de centrumpartijen afwisselend al decennia aan de macht zijn en dit probleem niet kunnen/willen/mogen/durven/... aanpakken. Is het dan niet logisch dat mensen in drang naar oplossingen het gaan zoeken buiten de centrumpartijen. Uiteindelijk ligt de oorzaak van die electorale verschuiving bij de centrumpartijen zelf.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 24 jul 2024 18:00

Ben ik met je eens. Ik vraag mij af of het geboden alternatief de oplossing gaat zijn waar mensen op hopen. Wat het alternatief is, is mij ook niet duidelijk. Benoemen dat er iets moet veranderen is natuurlijk een eerste stap, maar het aanpakken van het benoemde probleem lijkt mij wel een vereiste als je herkozen wil worden. Vooralsnog is de aandacht voornamelijk gericht op de instroom van asielzoekers en heb ik nog weinig (landelijke) plannen gehoord over de aanpak van dit soort figuren.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2024 18:07

Wat Lugosi zegt: het probleem mag niet benoemd worden. En de “minder-minder-minder-scene” is absoluut ook niet de oplossing en wenselijk, maar het spreekt wel veel mensen aan. Ook mensen die geen PVV stemmen.

Oorzaak/oplossing: geen idee, maar laten we eens beginnen dat iedereen zich aanpast aan de westerse normen en waarden hoe we met elkaar omgaan en de gelijkwaardigheid van man en vrouw. En meer rechten voor de politie.
Ik heb laatst 3 uur lang met een politievrouw samengewerkt (via vrijwilligerswerk school) en zij is bewust van de straat naar de interne recherche gegaan (fact checking voor onderzoeken, etc) omdat ze het op straat niet meer trok. Die noordafrikaanse etterbuilen mogen je voor alles uitmaken, al filmend met hun mobieltje vlak voor je en je mag niks terug doen. Ze is trouwens turkse van origine, dus werd ook nog voor overloper uitgemaakt. Ze vind boeven vangen nog steeds fantastisch werk, maar dit soort gedoe demotiveert.
Bij een Carabinieri, Gendarme of Polizei hoef je dit niet te proberen.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 24 jul 2024 18:09

Ik ben erg sceptisch in de mogelijkheden van de (nationale) politiek. Je botst constant op Europese wetgeving als je iets wil veranderen. Eigenlijk is dat een doorbreking van de democratische cirkel.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 24 jul 2024 18:21

Ik weet niet meer precies waar, maar ik las laatst dat een groot links blok juist voorstander van de Islam is. Dat ging dan om het feit dat zij mee protesteren tegen Israël, maar geeft wel aan dat een groot deel van links Nederland geen problemen ziet met de probleemgroep.
Daarnaast hebben alle partijen een hang naar economische groei en daar zijn meer werkenden voor nodig en dus meer inwoners in Nederland.
Een oplossing voor dit probleem is in mijn ogen niet meer mogelijk, die afslag hebben we met zijn allen lang geleden al gemist.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2024 18:35

En dus laten we die nieuwe inwoners maar gewoon hun eigen regels maken?

Vanuit mijn werk in de tuinbouw sector kan ik met 25jr ervaring inmiddels wel goed aangeven welke nationaliteiten en culturen wel willen werken, aanpassen en inzetten en welke niet. Klein tipje van de sluier: op een paar positieve uitzonderingen na zijn de landen rond de middellandse zee niet heel ruim vertegenwoordigd….
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jul 2024 18:45

Die criminelen van veelal Noord afrikaanse oorsprong moet je gewoon lik op stuk geven.
Gedaan met gedogen en "veroordelen in de strengste bewoordingen" of in het andere geval een werkstraf.
Direct oppakken, dat mag zelfs met enig geweld gepaard gaan.
Gedaan met de kaart van "kansarmoede" en "jongeren" te trekken.
Opsluiten en laten werken in de gevangenis en als ze het niet goed doen opnieuw laten doen.
Discipline is wat deze gastjes nodig hebben.
Want het stadium van de straathoekwerker met de fluwelen aanpak en veel begrip zijn we voor deze delinquenten al even voorbij.

Ik blijf er verder bij dat we de islam in Europa moeten verbieden.
Hoe komt het dat de Westerse media zo begripvol is voor de islam en heel wat uitwassen met de mantel der liefde bedekt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 jul 2024 19:05

Ik snap dat ook niet wij hebben een samenleving die niet geschikt is voor de Islam.
Zie zo,n zwembad bericht, het is gewoon een cultuur die 500 jaar achter ligt, dat past hier niet.
Hun gedachte/omgang met bv vrouwen is zo anders dan wij hier en dan is er een groep die vind dat iedereen alles maar moet kunnen zijn dit dat binnen wil laten. Ik kan daar met mijn pet niet niet.

Veel harder en juist aanpakken. Je werkt niet mee en kan niet normaal praten, 24 uur in de cel. Kan je het dan nog niet weer 24 uur.
Dan haal je er heel veel uit die wel normaal gaan doen.

De reden dat er veel op de PVV hebben gestemt is omdat er geen fatsoenkijk alternatief is. Ik zal er ook nooit op stemmen.
Stel je voor hij wordt een keer de grootste.... dat wordt een puinhoop. Niet eens om het immigratie beleid, dat zak wel. De rest is veel gevaarlijker.
Neem het onderzoek over het lastig vallen van homo,s in Amsterdam. 90% zijn Marokkanen van 14 tm 25. Waarom bespreken we dat niet, nee dat gaat weer de doofpot in. Dat is de reden dat er zoveel PVV wordt gestemd

Het volgende vond ik ook bijzonder.
Pas zit er een meisje/vrouw in een talkshow te vertellen dat haar hoofddoek haar eigen keuze is.
Toen dacht ik lekker makkelijk ga dat tegen die vrouwen in Iran zeggen. Dan denk ik spoor je niet en helemaal geen vraag van de presentator. Onbegrijpelijk......

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2024 19:54

wasbeer2006 schreef: 24 jul 2024 19:05
Het volgende vond ik ook bijzonder.
Pas zit er een meisje/vrouw in een talkshow te vertellen dat haar hoofddoek haar eigen keuze is.
Toen dacht ik lekker makkelijk ga dat tegen die vrouwen in Iran zeggen. Dan denk ik spoor je niet en helemaal geen vraag van de presentator. Onbegrijpelijk......
De groep vrouwen waarbij het wel verplicht is komt niet bij een talkshow….

Overigens ken ik ook islamitische dames die vrijwillig een hoofddoek dragen. Maar die veroordelen ook de groepen waarbij het wel verplicht is. Moet een keuze zijn.
Less is bore

Gesloten