Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 25 jul 2024 13:56

Ernie C. schreef: 23 jul 2024 19:24
scottwilko schreef: 23 jul 2024 16:23 Eenzijdig verhaal, waardoor de groep wielrenners in een kwaad daglicht worden gezet.
Indien de wielrenner daadwerkelijk met een paar anderen door is gereden zonder zich over het slachtoffer te bekommeren, dan is het inderdaad een asociale sukkel.
Maar het kan net zo goed zijn dat hij in overleg met de vrouw doorgereden is.
Of omdat de situatie onveilig werd vanwege omstanders met een hekel aan wielrenners...
Inderdaad. Jaar of 6-7 geleden liep een loslopende hond (hondje) onder mijn voorwiel. Kon ik heel weinig aan doen, hond wel gezien, ook heel veel trager gaan rijden. Toch er tegenaan. Gestopt om te kijken hoe het met de hond ging en dierenambu te bellen indien nodig. Voordat ik kon kijken stond de eigenaar er al bij en sloeg mij op mijn bek. Ik heb veel gedaan om de aanrijding te voorkomen, maar dat lukte niet. Wel schade kunnen beperken tot 0 aan de hond. Dus de oorzaak ligt meer bij de eigenaar dan bij mij. Toch kreeg ik een paar tikken, geen blijvende schade, nachtje cel voor de hondeneigenaar en boete van €475.

Maar iemand aanrijden en doorrijden alsof je neus bloedt is een hele slechte zet.
Dogma F

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jul 2024 15:35

wasbeer2006 schreef: 23 jul 2024 10:46 Ja en nu heb jij de ervaring, zie je het aankomen en let je op.
Maar misschien ligt een puber er gewoon onder...........
Er wordt op school toch echt opleiding over gegeven, zowel in de basisschool als op de middelbare school heb ik bij mijn dochter gemerkt. Ze gaan dan ook echt effectief zelf in een vrachtwagen zitten om te zien hoe groot die dode hoek wel is.

Op het werk hebben wij nu vrachtwagens met een scherm met een 'helicopterview' maar zelfs dan blijft het heikel om alles in het oog te houden met 6 spiegels en twee of drie schermen. Je moet maar eens met zo'n voertuig op een ochtend in de schemer en met regen een stad met veel scholieren in rijden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6006
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 jul 2024 16:49

Lcsmet schreef: 22 jul 2024 22:46 Vandaag bijna slachtoffer van een vrachtwagenchauffeur die dacht om onterecht "de dode hoek," te kunnen inroepen.
Zware beroepsfout van de beroepschauffeur om iemand, die op het fietspad trager rijdt dan jijzelf, in te halen en dan proberen overhoop te rijden bij het afdraaien.

Gelukkig ben ik gestopt maar het was gewoon een niet op het verkeer lettende chauffeur die ze per direct ......
Tja, je moet ook altijd opletten en denken:
Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 jul 2024 18:15

In Amerika hebben drie transgender mannen het podium bekleed tijdens een vrouwen wedstrijd.
Ik blijf erbij dat iemand die volwassen geworden is als man, niet bij de vrouwen mee zou mogen doen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jul 2024 18:56

scottwilko schreef: 25 jul 2024 18:15 In Amerika hebben drie transgender mannen het podium bekleed tijdens een vrouwen wedstrijd.
Ik blijf erbij dat iemand die volwassen geworden is als man, niet bij de vrouwen mee zou mogen doen.
Is dit recent?
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 jul 2024 19:20

Vandaag in de Telegraaf, gepubliceerd nav een fox news post van gisteren. Kan niet vinden wanneer de wedstrijd was. Het gaat in elk geval over een team relay op de baan, waarbij van de nummer 1,2 en 3 alle teams een transgender in het team hadden.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 jul 2024 19:22

Lcsmet schreef: 25 jul 2024 18:56
scottwilko schreef: 25 jul 2024 18:15 In Amerika hebben drie transgender mannen het podium bekleed tijdens een vrouwen wedstrijd.
Ik blijf erbij dat iemand die volwassen geworden is als man, niet bij de vrouwen mee zou mogen doen.
Is dit recent?
Afgelopen vrijdag, maar dan nog…

https://www.foxnews.com/media/transgend ... ampionship

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 25 jul 2024 19:25


Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jul 2024 21:30

Dit is een sportievr gebeurtenis die desalniettemin heel politiek geladen is.
Voor mijn part zijn transgenders die zich vrouw voelen in de feiten gewoon mannen.
En als je bij de mannen geen potten kan breken kan je mits een beetje chirurgische hulp bij de vrouwen meedoen voor de medailles.

Wil je dat je (klein-)dochters met deze voormalige mannen onder de douche moeten?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Critic
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 25 jul 2024 22:09

Je kunt een mening hebben over de sportieve gelijkwaardigheid..
Afvragen of ze met je dochter onder de douche mogen, impliceert mijns inziens dat jij denkt dat zij zich voordoen als vrouwen met als doel anderen seksuele overschrijdend lastig te vallen ofzo. Voegt echt niets toe!
Dat mensen niet voldoen aan jouw man en vrouw zelfbeeld, betekend nog niet dat ze daarom meteen anderen lastig vallen onder de douche oid.
Jammer!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 jul 2024 22:14

Personen die als man geboren en gepubert hebben, hebben gewoon een fysiek voordeel ten opzichte van vrouwen.
Persoonlijk heb ik niet echt een mening over die Personen zelf, ieder mag zichzelf zijn. Alleen vind ik niet dat je als transgender voor de prijzen mee mag doen met een sportwedstrijd

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 25 jul 2024 22:26

Lcsmet schreef: 25 jul 2024 21:30 Dit is een sportievr gebeurtenis die desalniettemin heel politiek geladen is.
Voor mijn part zijn transgenders die zich vrouw voelen in de feiten gewoon mannen.
En als je bij de mannen geen potten kan breken kan je mits een beetje chirurgische hulp bij de vrouwen meedoen voor de medailles.

Wil je dat je (klein-)dochters met deze voormalige mannen onder de douche moeten?
Zie het zoals je het wil zien. Er is vrijheid van meningsuiting.
In onze kennissenkring hebben wij toevallig enkele mensen die geboren zijn als man en tegenwoordig als vrouw door het leven gaan. Geen van allen voelt zich seksueel aangetrokken tot vrouwen. Als man zou je eerder zorgen moeten hebben om te douchen met een transgender. Maar om iedereen die van geslacht veranderd gelijk te zien als potentiële verkrachter gaat nou ook wat ver.
Dogma F

Plaats reactie