Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

derxx
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 jul 2024 22:30

scottwilko schreef: 25 jul 2024 22:14 Personen die als man geboren en gepubert hebben, hebben gewoon een fysiek voordeel ten opzichte van vrouwen.
Persoonlijk heb ik niet echt een mening over die Personen zelf, ieder mag zichzelf zijn. Alleen vind ik niet dat je als transgender voor de prijzen mee mag doen met een sportwedstrijd
Gewoon niet meer man / vrouw competitie noemen maar gewoon XY (voorheen man) en XX (voorheen vrouw). Of zelfs Open en specifiek XX (vrouw). Als transgender man -> vrouw heb je nog steeds een XY chromosoom, en kun je dus niet meedoen aan een XX wedstrijd en zul je in de XY / Open categorie mee moeten doen.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2024 08:58

Critic schreef: 25 jul 2024 22:09 .................
Afvragen of ze met je dochter onder de douche mogen, impliceert mijns inziens dat jij denkt dat zij zich voordoen als vrouwen met als doel anderen seksuele overschrijdend lastig te vallen ofzo. Voegt echt niets toe!
Dat mensen niet voldoen aan jouw man en vrouw zelfbeeld, betekend nog niet dat ze daarom meteen anderen lastig vallen onder de douche oid.
Jammer!
Je voegt aan de vraag van Lcsmet een aantal aannames toe.
Daar heeft hij het zelfs (nog) niet over.
De vraag is duidelijk, zonder jouw aannames.
Wil je dat?
Je kan eventueel een nieuwe vraag formuleren, met jouw aannames erbij.

Ik bedank voor beide.

Eigenlijk zou de keuze sowieso bij de vrouwen zelf moeten liggen, of ze dat willen of niet.
En de praktijk (vooral in de VS) toont aan dat veel vrouwen dat helemaal niet willen, zelfs zonder de aannames die jij er aan toevoegt. Maar gewoon omdat ze het niet willen, en dat zou moeten volstaan.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2024 09:15

Ramon73 schreef: 25 jul 2024 22:26

Zie het zoals je het wil zien. Er is vrijheid van meningsuiting.
In onze kennissenkring hebben wij toevallig enkele mensen die geboren zijn als man en tegenwoordig als vrouw door het leven gaan. Geen van allen voelt zich seksueel aangetrokken tot vrouwen. Als man zou je eerder zorgen moeten hebben om te douchen met een transgender. Maar om iedereen die van geslacht veranderd gelijk te zien als potentiële verkrachter gaat nou ook wat ver.
Geen enkel woord dat jij er hier bij fantaseert staat in de vraag van Lcsmet.

Komt het niet bij je op dat een vrouw dat gewoon misschien niet wil, zonder wat jij er bij haalt?

Voor het overige is het problematisch dat je denkt dat je uit kennis uit eigen ervaring conclusies kan trekken.
Het is een vorm van wysiati (cognitive bias).

Een simpel cijfer dat toch al iets zegt: in het VK zijn van alle transgender-gevangenen 40% veroordeelt voor 'sex-crimes'.
Dat is een afwijkend cijfer in vergelijking met de gewone gevangenen. Het gaat over een beperkt aantal dus het is gevaarlijk om hier grote conclusies uit te trekken omdat er vermoedelijk veel andere factoren meespelen maar evenals cijfers uit de VS lijkt het toch een trend weer te geven.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 641
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 26 jul 2024 09:46

Lcsmet schreef: 25 jul 2024 21:30
Wil je dat je (klein-)dochters met deze voormalige mannen onder de douche moeten?
Ik wens u een trans (klein-)kind toe,
Maar, dat kind wens ik als (groot-) vader u niet toe....

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jul 2024 10:22

Lcsmet schreef: 25 jul 2024 21:30 Wil je dat je (klein-)dochters met deze voormalige mannen onder de douche moeten?

Mijn dochter gaat er zeker niet moeilijk over doen en DIE gaat daar over. Niet ik.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 26 jul 2024 15:47

lugosi schreef: 26 jul 2024 08:58
Je voegt aan de vraag van Lcsmet een aantal aannames toe.
Daar heeft hij het zelfs (nog) niet over.
De vraag is duidelijk, zonder jouw aannames.
Wil je dat?
Je kan eventueel een nieuwe vraag formuleren, met jouw aannames erbij.
Klopt dat hij dat niet heeft gezegd. Hij zou zijn motivatie kunnen toevoegen. Ik kan bijvoorbeeld denken aan een eventuele schrikreactie bij kleindochter.

lugosi schreef: 26 jul 2024 08:58
Ik bedank voor beide.
Ik zou het dan interessant vinden jouw redenen voor deze conclusie te horen. Er zitten nu eenmaal praktische haken en ogen aan welke oplossing je ook bedenkt. Stel je voor dat een post-op transman de vrouwendouche binnenloopt. Dat lijkt mij ook wel even schrikken voor een kleindochter.

lugosi schreef: 26 jul 2024 08:58
Eigenlijk zou de keuze sowieso bij de vrouwen zelf moeten liggen, of ze dat willen of niet.
En de praktijk (vooral in de VS) toont aan dat veel vrouwen dat helemaal niet willen, zelfs zonder de aannames die jij er aan toevoegt. Maar gewoon omdat ze het niet willen, en dat zou moeten volstaan.
Deze vind ik lastig. Als een blanke vrouw niet met zwarte vrouwen wil douchen, mogen dan de zwarte vrouwen de douche niet meer in? Het lijkt mij eerder dat degene die niet met een bepaald type andere onder de douche wil, er vooral zelf dan niet in moet stappen.

lugosi schreef: 26 jul 2024 09:15
Een simpel cijfer dat toch al iets zegt: in het VK zijn van alle transgender-gevangenen 40% veroordeelt voor 'sex-crimes'.
Dat is een afwijkend cijfer in vergelijking met de gewone gevangenen. Het gaat over een beperkt aantal dus het is gevaarlijk om hier grote conclusies uit te trekken omdat er vermoedelijk veel andere factoren meespelen maar evenals cijfers uit de VS lijkt het toch een trend weer te geven.
Ik neem aan dat je doelt op de trend dat kennelijk transgender personen ontzettend weinig gewelds-, verkeers-, en vermogensdelicten plegen? Zonder meer en duidelijkere cijfers zou dat net zo goed de verklaring kunnen zijn.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 jul 2024 16:29

Hmm, dit was niet de discussie die ik op gang wilde brengen met het bericht uit Amerika. Helaas was ik er wel bang voor.
Ik hoopte op een discussie wie wel en niet mee mag strijden om de prijzen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2024 17:58

bikerke schreef: 26 jul 2024 09:46
Lcsmet schreef: 25 jul 2024 21:30
Wil je dat je (klein-)dochters met deze voormalige mannen onder de douche moeten?
Ik wens u een trans (klein-)kind toe,
Maar, dat kind wens ik als (groot-) vader u niet toe....
Kans is zeer klein, wat men ons ook probeert wijs te maken.

Zie het bevolkingsonderzoek Duitsland.
2.228 so viele Menschen sind in Deutschland laut den neuen Zensusdaten weder Mann noch Frau. Laut den Zahlen, die das Statistische Bundesamt auf Sonderanfrage der taz ausgewertet hat, lebten zum Stichtag im Mai 2022 in Deutschland genau 42.044.446 Frauen und 40.672.866 Männer. 1.259 Personen machten keine Angabe, 969 bezeichneten sich als divers. Prozentual sind also 0,001522 Prozent der Bevölkerung ohne Angabe und 0,001171 Prozent divers, zusammen 0,002693 Prozent.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2024 17:59

Gastheerg schreef: 26 jul 2024 10:22
Lcsmet schreef: 25 jul 2024 21:30 Wil je dat je (klein-)dochters met deze voormalige mannen onder de douche moeten?

Mijn dochter gaat er zeker niet moeilijk over doen en DIE gaat daar over. Niet ik.
Dat vind ik positief, dat zij daarover gaat en dat het haar niet opgelegd wordt.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 26 jul 2024 18:16

lugosi schreef: 26 jul 2024 17:58
Kans is zeer klein, wat men ons ook probeert wijs te maken.

Zie het bevolkingsonderzoek Duitsland.
2.228 so viele Menschen sind in Deutschland laut den neuen Zensusdaten weder Mann noch Frau. Laut den Zahlen, die das Statistische Bundesamt auf Sonderanfrage der taz ausgewertet hat, lebten zum Stichtag im Mai 2022 in Deutschland genau 42.044.446 Frauen und 40.672.866 Männer. 1.259 Personen machten keine Angabe, 969 bezeichneten sich als divers. Prozentual sind also 0,001522 Prozent der Bevölkerung ohne Angabe und 0,001171 Prozent divers, zusammen 0,002693 Prozent.
Volgens mij ondersteunt je bron je claim niet, omdat er in de census simpelweg gevraagd is aan mensen wat hun gender is. Transvrouwen zullen dus onder de noemer Frau en transmannen onder de noemer Mann staan. Er zijn geen aparte categorieën voor transpersonen opgenomen.

Hier een bron die misschien meer helpt (p.60):
https://www.researchgate.net/publicatio ... etherlands
Laatst gewijzigd door koekiesbakker op 26 jul 2024 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2024 18:17

koekiesbakker schreef:Ik zou het dan interessant vinden jouw redenen voor deze conclusie te horen. Er zitten nu eenmaal praktische haken en ogen aan welke oplossing je ook bedenkt. Stel je voor dat een post-op transman de vrouwendouche binnenloopt. Dat lijkt mij ook wel even schrikken voor een kleindochter.

Een post-op transman? Bedoel je hiermee een man die zich laten opereren heeft? Een man hoeft niet in de douche van een kleindochter. Die keuze zou bij de kleindochter moeten liggen en haar niet opgedrongen worden. In de VS zie je dat er wel degelijk (jonge) vrouwen afhaken hierom. (net als in die studentenhuizen)



koekiesbakker schreef:Deze vind ik lastig. Als een blanke vrouw niet met zwarte vrouwen wil douchen, mogen dan de zwarte vrouwen de douche niet meer in? Het lijkt mij eerder dat degene die niet met een bepaald type andere onder de douche wil, er vooral zelf dan niet in moet stappen.
Een bizarre vergelijking dat je iemands huidskleur vergelijkt met iemand die zich toegang verschaft tot een ruimte die voorbehouden is voor mensen van het andere geslacht. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat genderdysforie uit de DSM moest om wetenschappelijke redenen.


koekiesbakker schreef:Ik neem aan dat je doelt op de trend dat kennelijk transgender personen ontzettend weinig gewelds-, verkeers-, en vermogensdelicten plegen? Zonder meer en duidelijkere cijfers zou dat net zo goed de verklaring kunnen zijn.
Zoals ik zei gaat het over te weinig cijfers om er conclusies uit te trekken. Maar het zegt wel net dat ietsje meer dan diegene die hier post uit zijn eigen ervaring omdat hij enkele mensen kent die.....

De cijfers zullen de komende jaren zeker uitgebreider worden waardoor er echte conclusies zullen kunnen getrokken worden, als het toegestaan wordt door overheden tenminste. Zo zijn er nog wel een aantal zaken die niet mogen onderzocht worden.

In de (Nederlandse) aanpak van jongeren met genderdysforie, die heel erg onder vuur kwam te liggen vanwege zijn gebrek aan wetenschappelijk correcte methodiek, blijkt wel dat mensen met zulke problemen ook overmatig veel leden aan andere psychische stoornissen. De Nederlandse aanpak die jaren wereldwijd als een voorbeeld beschouwd werd (toch in de progressief geleide landen) wordt nu zowat overal on hold gezet.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 26 jul 2024 18:27

lugosi schreef: 26 jul 2024 18:17

Een post-op transman? Bedoel je hiermee een man die zich laten opereren heeft? Een man hoeft niet in de douche van een kleindochter. Die keuze zou bij de kleindochter moeten liggen en haar niet opgedrongen worden. In de VS zie je dat er wel degelijk (jonge) vrouwen afhaken hierom. (net als in die studentenhuizen)
Met post-op transman bedoel ik iemand die als vrouw geboren is en zich heeft laten opereren. Dus er loopt iemand de vrouwendouche in met XX chromosomen, maar met een stevige bouw, volle baard en een penis.

lugosi schreef: 26 jul 2024 18:17
Een bizarre vergelijking dat je iemands huidskleur vergelijkt met iemand die zich toegang verschaft tot een ruimte die voorbehouden is voor mensen van het andere geslacht. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat genderdysforie uit de DSM moest om wetenschappelijke redenen.
Daar zit juist de crux: zij vinden zich tot hetzelfde geslacht behoren. Dan staat het punt van vergelijking.
Als een transvrouw een vrouw is, heeft zij toegaan tot de ruimtes voor vrouwen. En zie de effecten binnen de sport die dit met zich meebrengt.
Zo niet, dan zullen zich situaties zoals ik hierboven beschreven heb voordoen.
Zoals ik al eerder zei: er zullen haken en ogen blijven.

Plaats reactie