Eerste keer vogezen
Je bedoeld dan waarschijnlijk "memorial du linge"
Geen loopgraven zoals we kennen van het Westfront waar geulen gegraven werden en met planken en bomen werden verstevigd.
Fort de Mutzig is een enorme fortificatie op een bergrug met bunkers, geschutskoepels, ziekenboeg, munitiedepots, manschap verblijven en zelfs diverse bakkerijen.
Er zijn een paar geulen maar het verplaatsen van manschappen ging vooral door de vele en en soms erg lange tunnels.
Het totale complex is enorm maar een deel wordt nog door het Franse leger gebruikt als luisterpost en oefenterein.
Het deel wat je kan bezoeken geeft echter wel een goede indruk van de omvang van wat een van de grootste fortificaties in Europa is.
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in De Grote Oorlog. Bezoeken waren echter vaak op Ieper en Verdun gericht. Ik ga zeker nog eens een paar dagen de kant van de Vogezen op om meer WWI sites te bezoeken.
Aantal in juni ook met de fiets gedaan.
Geweldige streek waar het heerlijk fietsen is, maar waar- mede door de rijke historie van deze streek - je ook naast de fiets je uitstekend kan vermaken.
-
- Forum-lid
Ok eigen fout, maar vanmiddag aangekomen in de Vogezen, maar ben al mijn fietsbroeken vergeten.
Weet iemand een goede shop behalve Decathlon?
Weet iemand een goede shop behalve Decathlon?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid