Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6006
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 jul 2024 11:13

Als het toch op z'n Frans moet dan liever:

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=TcUK0Ca_0G4
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 26 jul 2024 13:25

Gastheerg schreef: 26 jul 2024 10:27 45000 man politie in Parijs...............

Even twee albums uit de kast die en daar op inspelen.
Draai dit eigenlijk nooit meer.
Koffie (1) erbij en toch wel lekker om weer een keer te horen.
Prima warming up om zo buiten te gaan spelen.

Afbeelding
Live in Paris van Supertramp ook op DVD! :like:

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 26 jul 2024 20:13

Ja als het dan toch Frans moet: ook onlangs overleden, Francoise Hardy…

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2024 20:43

Met de openingsceremonie van de Spelen nu op tv krijg ik toch een enorm CCR-gevoel….

https://youtu.be/T9MXNbpXQ3g?si=_rNAbZLAOKYeRtn-
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 26 jul 2024 21:10

Bwoa dance marcabre van Saint Saëns vind ik wel passend in deze tijd..

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2024 10:02

De recent gestopte Buddy Guy wordt vandaag 88.
Ik heb redelijk wat lp's van deze briljante blues artiest maar bij de koffie gaat een cdtje op

Niet zomaar een cdtje maar een uit de nalatenschap van mn vorig jaar overleden schoonvader
Hij was geen heel groot muziekliefhebber maar had toch een knap rijtje blues CDs. Die hebben in mn cave uiteraard een voornaam plekje gekregen!

Nu: Buddy Guy met In The Beginning

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 20 aug 2024 19:45

Hoorde vandaag FourFiveSeconds van Rihanna, Kanye West en Paul McCartney voorbij komen en moest meteen aan de afloop van de Tour van afgelopen zondag denken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 aug 2024 09:01

Het wordt geen fietsen vandaag................ maar ik ga wel buitenspelen en een knappe wandeling maken.
Met lopen vind ik regen serieus minder erg dan met fietsen.

Voor ik naar buiten ga nog even een klusje en nu een ontbijtje met een lekkere kabbel plaat.
Het album Cleveland Calling van Rory Gallagher.
Het gaat om een akoestische set en is 7 augustus 1972 live uitgezonden door WNCR-FM. Een zender die gehuisvest is in Cleveland (Ohio) en daar heeft dit album dan ook haar naam aan te danken.
Album verscheen pas in 2020 ter gelegenheid van Record Store Day (gruwel van de dag wat mij betreft).

Ver voor de unplugged serie van MTV van de grond kwam waren al heel veel van dit soort akoestische initiatieven en deze van Rory Gallagher laat ik graag smaken. Tussen de 8 nummers door wat gebabbel met de vrouwelijke DJ en zelfs na diverse draaibeurten stoort dat niet. Heerlijke plaat om de dag mee te starten zonder gelijk uit de blokken te vliegen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2024 21:47

Vanavond uurtje alleen in de auto het album Twenty Something van de 22-jarige Alana Springsteen (geen familie van) geluisterd.
Voor de liefhebbers van de Tennessee sound zeker een aanrader. Minder catchy en gladjes dan een Taylor Swift, dichter bij de country roots.
Lekkere automuziek :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 aug 2024 09:44

Alana Springsteen is prima kost voor in de auto maar ook als je aan het werk bent. Beetje jammer - ondanks haar optreden van precies een jaar geleden in Tivoli - ze nog niet erg ontdekt is door de Nederlandse platenwinkel.
Overigens vind ik albums van Talor Swift zoals Evermore en Folkklore toch ook prima kost voor in de auto.
Met 2 kalax kasten vol met blues en rock is dat een gevaarlijke opmerking want het schijnt dat je als oude witte man je vooral moet afgeven op dit fenomeen.

Laatste Swift album (mijn dochter voed mijn collectie) vind ik dan een heel stuk minder. Dat is voor mij te gepolijst en ik ben ook niet zo van artiesten die met glimmers over het podium rennen. De Swift in een houthakkers overhemd, paardenstaart en een akoestische gitaar spreekt mij meer aan dan al die glamour waar optredens mee worden opgesmukt.

Overigens hebben Alana en Taylor wel heel erg gemeen dat ze wel HEEL veel inspiratie halen uit vastgelopen liefdes............. blijft ook een heerlijk onderwerp.

Van Alana vind ik het wel jammer dat haar discografie zo gefragmenteerd is. Hele rij ep's en losse nummers. Dan een album en een vervolgalbum
Als ze nu even een box uitbrengt met alles tot nu toe onder de noemer "The Early Years" en daarna gewoon ieder jaar 1 compleet album.
Die box ga ik dan overigens zeker kopen.

In de stijl van maandag heb in Into the Purple Valley van Ry Cooder opstaan met daarop het nummer "On a Monday"
Laat je niet arresteren (voor wie het nummer kent)

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 aug 2024 19:07

Afbeelding

Bij het schoonmaken van tubeless banden deze weer eens opgezet. Als ik 1 album mee mag nemen naar een onbewoond eiland, is het waarschijnlijk deze.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 26 aug 2024 19:44

Gastheerg schreef: 23 aug 2024 09:01 Het wordt geen fietsen vandaag................ maar ik ga wel buitenspelen en een knappe wandeling maken.
Met lopen vind ik regen serieus minder erg dan met fietsen.

Voor ik naar buiten ga nog even een klusje en nu een ontbijtje met een lekkere kabbel plaat.
Het album Cleveland Calling van Rory Gallagher.
Het gaat om een akoestische set en is 7 augustus 1972 live uitgezonden door WNCR-FM. Een zender die gehuisvest is in Cleveland (Ohio) en daar heeft dit album dan ook haar naam aan te danken.
Album verscheen pas in 2020 ter gelegenheid van Record Store Day (gruwel van de dag wat mij betreft).

Ver voor de unplugged serie van MTV van de grond kwam waren al heel veel van dit soort akoestische initiatieven en deze van Rory Gallagher laat ik graag smaken. Tussen de 8 nummers door wat gebabbel met de vrouwelijke DJ en zelfs na diverse draaibeurten stoort dat niet. Heerlijke plaat om de dag mee te starten zonder gelijk uit de blokken te vliegen.

Afbeelding
Mijn 12 procent punten gaan naar de man die Rory Gallagher nog draait. RIP Rory.
hun fietsen.

Plaats reactie