Inremmen discs
We kennen het allemaal wel: het inremmen van je schrijfremmen. Optrekken, ankeren, geparkeerd staan, weer optrekken, etc. Iedereen haat het volgens mij zo erg, dat misschien maar 35% het echt doet en de rest steekt nieuwe blokken en ziet wel.
Ik weet wel dat een lekker ingeremd setje beter remt , dus wil dat eigenlijk wel op al mijn fietsen. Maar ben ook wel niemand die tegen die 65% aan schuurt.
Nu zat ik te denken of ik niet zelf een inrem apparaat kon bouwen. Zo'n rollenbankje die de betere fietsenmaker heeft staan. Kopen is 3K, dat is met net te gortig.
Een framepje, 2 assen, een paar lagers en een aandrijving, meer is het eigenlijk niet.
Zijn er hier mensen die wel eens zoiets hebben gedaan / aan gedacht hebben?
Ik weet wel dat een lekker ingeremd setje beter remt , dus wil dat eigenlijk wel op al mijn fietsen. Maar ben ook wel niemand die tegen die 65% aan schuurt.
Nu zat ik te denken of ik niet zelf een inrem apparaat kon bouwen. Zo'n rollenbankje die de betere fietsenmaker heeft staan. Kopen is 3K, dat is met net te gortig.
Een framepje, 2 assen, een paar lagers en een aandrijving, meer is het eigenlijk niet.
Zijn er hier mensen die wel eens zoiets hebben gedaan / aan gedacht hebben?
Laatst gewijzigd door Juppehup op 27 jul 2024 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Inremmen?
Wat heb ik nu weer gemist? Ik heb nog nooit ingeremd. Niet met mechanische schijfremmen, noch met hydraulische. Ook niet met velgremmen. Ook niet met de remmen van mijn auto of motor.
Wat heb ik nu weer gemist? Ik heb nog nooit ingeremd. Niet met mechanische schijfremmen, noch met hydraulische. Ook niet met velgremmen. Ook niet met de remmen van mijn auto of motor.
Live fast; die young. mijn blog
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ja Rob74 Je hebt wat gemist. Op de auto heb je een rembekrachtiging en veel meer hitte dat helpt wel.
Maar je merkt tijdens het inremmen per direct dat de remmen beter beginnen te werken. De eerst drie pulls heb je lang niet de kracht die je op het einde haalt.
Als je het zo vervelend vindt zou je zoiets kunnen bouwen. Een electromoter een oud voetpedaal van een naaimachine ofzo en een oude rollenbank om rollen vanaf te slopen. Ik ga er niet aan beginnen, maar het moet wel mogelijk zijn.
Maar je merkt tijdens het inremmen per direct dat de remmen beter beginnen te werken. De eerst drie pulls heb je lang niet de kracht die je op het einde haalt.
Als je het zo vervelend vindt zou je zoiets kunnen bouwen. Een electromoter een oud voetpedaal van een naaimachine ofzo en een oude rollenbank om rollen vanaf te slopen. Ik ga er niet aan beginnen, maar het moet wel mogelijk zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Is het niet zo dat de blokken heel heet stoken voor je ze monteert, dat dat ook goed werkt?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
In principe wil je ook materiaal van je blokken op je schijven hebben. Zeker bij compleet nieuwe schijven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Jij kijkt te vaak op bepaalde websites Lcsmet
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Echt? tien keer naar 30 acceleren en remmen is teveel gevraagd?
Dan zou ik stoppen met fietsen.
Het inremmen heeft diverse redenen.
Even het blok glad maken onder hitte en de laag op de schijf achter laten.
Daarna scheelt het slijtage en remt het gewoon beter.
In de polder is natuurlijk wel het punt, dat je de remmen bij het mindere koude weer ook weer "uit" remt, troep op de rem en het nooit warm worden is gewoon niet best. Ik merk ook dat een set blokken waar ik in de winter mee doorrijd nooit meer echt goed wordt.
Warm stoken helpt wel en weer opnieuw inremmen, maar nieuw wordt het niet meer.
Wat je ook kan doen, koop vijd setjes rijd naar limburg en pak een afdaling, dan leg je die op de plank.
Dan zou ik stoppen met fietsen.
Het inremmen heeft diverse redenen.
Even het blok glad maken onder hitte en de laag op de schijf achter laten.
Daarna scheelt het slijtage en remt het gewoon beter.
In de polder is natuurlijk wel het punt, dat je de remmen bij het mindere koude weer ook weer "uit" remt, troep op de rem en het nooit warm worden is gewoon niet best. Ik merk ook dat een set blokken waar ik in de winter mee doorrijd nooit meer echt goed wordt.
Warm stoken helpt wel en weer opnieuw inremmen, maar nieuw wordt het niet meer.
Wat je ook kan doen, koop vijd setjes rijd naar limburg en pak een afdaling, dan leg je die op de plank.
Als 10x accelereren te veel gevraagd is , dan zal 5x beklimmen ( voordat je de afdaling neemt )en blokken wisselen ook wel te vermoeiend zijn ..wasbeer2006 schreef: ↑27 jul 2024 12:18 Echt? tien keer naar 30 acceleren en remmen is teveel gevraagd?
Dan zou ik stoppen met fietsen.
…….
Wat je ook kan doen, koop vijf setjes rijd naar Limburg en pak een afdaling, dan leg je die op de plank.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Op zoek naar de dichtstbijzijnde skilift dan maar.rene schreef: ↑27 jul 2024 13:03Als 10x accelereren te veel gevraagd is , dan zal 5x beklimmen ( voordat je de afdaling neemt )en blokken wisselen ook wel te vermoeiend zijn ..wasbeer2006 schreef: ↑27 jul 2024 12:18 Echt? tien keer naar 30 acceleren en remmen is teveel gevraagd?
Dan zou ik stoppen met fietsen.
…….
Wat je ook kan doen, koop vijf setjes rijd naar Limburg en pak een afdaling, dan leg je die op de plank.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.