Inremmen discs
Grote monden hier allemaal, maar die daag ik uit om een setje sintered blokken in de polder fatsoenlijk in te remmen. Gaat je niet lukken...
Even langs de fietsenmaker en vriendelijk vragen of wachten totdat je in terrein komt waar die blokken daadwerkelijk nodig zijn is mijn methode. Maar mocht iemand een mooie getto oplossing weten met een boormachine ofzo, dan hou ik me aanbevolen!
Even langs de fietsenmaker en vriendelijk vragen of wachten totdat je in terrein komt waar die blokken daadwerkelijk nodig zijn is mijn methode. Maar mocht iemand een mooie getto oplossing weten met een boormachine ofzo, dan hou ik me aanbevolen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij de eerste downhill rem je ze toch automatisch in?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Op het moment dat je ze echt nodig hebt in de bergen is het verstandig om de blokken goed in te remmen. Hier in de vlakke polder is het maar een marginaal verschil in remvermogen.
Mijn idee is dat het belang om goed ingeremde blokken te hebben, recht evenredig is met de mogelijkheid om ze goed in te remmen. Even een paar keer van 30 naar 0 remmen, geeft lang niet zoveel warmte als vol remmen onderaan de Cauberg.
Mijn idee is dat het belang om goed ingeremde blokken te hebben, recht evenredig is met de mogelijkheid om ze goed in te remmen. Even een paar keer van 30 naar 0 remmen, geeft lang niet zoveel warmte als vol remmen onderaan de Cauberg.
Dan maar een domme vraag /opmerking: Cauberg 8% zeg 4x in remmen,Holle weg Berg en Dal 12% dan 2x inremmen;)
Het heeft toch meer met de hardheid van de blokken te maken.Kan mij niet voorstellen dat de prof ploegen ingeremde blokken telkens monteren.
Het heeft toch meer met de hardheid van de blokken te maken.Kan mij niet voorstellen dat de prof ploegen ingeremde blokken telkens monteren.
Laatst gewijzigd door nijkie op 27 jul 2024 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Met mach 7 op een bocht afkomen en dan erachter komen dat je blokken nog niet ingeremd zijn is geen pretje lijkt me. Ik kies meestal een flauwe helling uit en rem slepend naar beneden. De blokken van de mini (35 kg, dat schiet dus niet op) heb ik op zo'n ding dat Bert beschrijft laten inremmen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Good for you...
Maar ingeremde blokken remmen echt merkbaar beter. En echt niet alleen op een double black diamond afdaling in een bikepark..
Maar ingeremde blokken remmen echt merkbaar beter. En echt niet alleen op een double black diamond afdaling in een bikepark..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Maar na een berg en een paar haarspeldbochten is het geheel toch ingeremd? Of na een paar noodstops? Dat laatste wil ik nog wel eens doen met nieuwe remmen. Even kijken hoe de rem reageert in een noodsituatie. Liever dat in een test set-up een keer aanvoelen ipv een er tijdens een echte noodsituatie achter komen
Live fast; die young. mijn blog
Zeker, maar wel even bewust inremmen voordat je serieus een afdaling induikt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?