Magene C606 GPS comp
Ik heb nu een aantal weken de tijd gehad om met de 606 te werken.
Hardwarematig is het apparaat dik in orde.
- Scherm is helder en goed leesbaar, in mijn geval op ongeveer 50% van de maximale helderheid.
- Bediening is simpel, het touch screen is gevoelig en er is geen merkbare vertraging.
De twee knoppen aan de onderkant van het scherm zijn ook gemakkelijk te bedienen.
- Accuduur is erg goed met zo'n 3 tot 5% per uur. Twintig uur lijkt eenvoudig haalbaar.
De software is een ander verhaal, helaas.
- Nederlands wordt niet ondersteund.
- Tot nu toe ben ik niet in staat geweest om de kaarten te downloaden.
Het downloaden van de lijst met kaarten lukt, maar daarna lijkt het alsof ik tegen een timeout aanloop.
Soms vrijwel onmiddelijk, soms na 3% van de kaart gedownload te hebben.
Website en klantenservice bieden geen uitkomst.
- Ad hoc navigatie, zelfs al zou ik over de kaarten beschikken, lijkt geen optie.
Een route moet via de app of via het importeren als gpx bestand van te voren aangemaakt worden.
Wil je dus, zoals ik, de fietscomputer gebruiken om in onbekend gebied toch eenvoudig de weg terug naar huis te vinden dan kom je van een koude kermis thuis, no pun intended. Je moet eerst je eigen route uitstippelen. Rijd je verkeerd dan wordt de route ook niet herberekend. Je krijgt alleen een rode streep van je locatie naar het dichstbijzijnde punt in je route te zien.
- De app is een onding. OneLapFit is de naam en volgens mij is de bedoeling dat je tot een abonnement op een fitness service of zo verleid wordt. In reviews wordt lovend gesproken over deze app maar ik vind hem erg beperkt. Het maken van een route is omslachtig en onnauwkeurig. Het kan aan mijn telefoon liggen, maar ik kan in de app niet inzoomen op de kaart. Het is dus meer een kwestie van met je vinger hopen redelijk in de buurt van je bestemming te kunnen prikken.
- Buiten dat navigatie een grote teleurstelling is, is er weinig mis. Hartslag, cadans, snelheidssensor en powermeter worden onmiddelijk gevonden. GPS satelieten vindt het apparaat binnen seconden. Met de navigatieknoppen kun je makkelijk de tien verschillende pagina's met datavelden, kaarten en navigatie vinden.
Al met al is mijn conclusie dat het een prima apparaat is met matige software.
(tijdens het schrijven van dit bericht kreeg ik opeens een idee van wat de oorzaak kan zijn van mijn kaart problemen, wordt misschien vervolgd dus)
Hardwarematig is het apparaat dik in orde.
- Scherm is helder en goed leesbaar, in mijn geval op ongeveer 50% van de maximale helderheid.
- Bediening is simpel, het touch screen is gevoelig en er is geen merkbare vertraging.
De twee knoppen aan de onderkant van het scherm zijn ook gemakkelijk te bedienen.
- Accuduur is erg goed met zo'n 3 tot 5% per uur. Twintig uur lijkt eenvoudig haalbaar.
De software is een ander verhaal, helaas.
- Nederlands wordt niet ondersteund.
- Tot nu toe ben ik niet in staat geweest om de kaarten te downloaden.
Het downloaden van de lijst met kaarten lukt, maar daarna lijkt het alsof ik tegen een timeout aanloop.
Soms vrijwel onmiddelijk, soms na 3% van de kaart gedownload te hebben.
Website en klantenservice bieden geen uitkomst.
- Ad hoc navigatie, zelfs al zou ik over de kaarten beschikken, lijkt geen optie.
Een route moet via de app of via het importeren als gpx bestand van te voren aangemaakt worden.
Wil je dus, zoals ik, de fietscomputer gebruiken om in onbekend gebied toch eenvoudig de weg terug naar huis te vinden dan kom je van een koude kermis thuis, no pun intended. Je moet eerst je eigen route uitstippelen. Rijd je verkeerd dan wordt de route ook niet herberekend. Je krijgt alleen een rode streep van je locatie naar het dichstbijzijnde punt in je route te zien.
- De app is een onding. OneLapFit is de naam en volgens mij is de bedoeling dat je tot een abonnement op een fitness service of zo verleid wordt. In reviews wordt lovend gesproken over deze app maar ik vind hem erg beperkt. Het maken van een route is omslachtig en onnauwkeurig. Het kan aan mijn telefoon liggen, maar ik kan in de app niet inzoomen op de kaart. Het is dus meer een kwestie van met je vinger hopen redelijk in de buurt van je bestemming te kunnen prikken.
- Buiten dat navigatie een grote teleurstelling is, is er weinig mis. Hartslag, cadans, snelheidssensor en powermeter worden onmiddelijk gevonden. GPS satelieten vindt het apparaat binnen seconden. Met de navigatieknoppen kun je makkelijk de tien verschillende pagina's met datavelden, kaarten en navigatie vinden.
Al met al is mijn conclusie dat het een prima apparaat is met matige software.
(tijdens het schrijven van dit bericht kreeg ik opeens een idee van wat de oorzaak kan zijn van mijn kaart problemen, wordt misschien vervolgd dus)
Geen enkele reacties hierover.
Klaarblijkelijk is de in prijs/kwaliteit zeer goede C606 GPS fiets- en navigatie computer hier op het fietsforum, ondanks de zeer lage aankoop kosten van €144 incl. verzending bij bikeinn, onbekend.
Klaarblijkelijk is de in prijs/kwaliteit zeer goede C606 GPS fiets- en navigatie computer hier op het fietsforum, ondanks de zeer lage aankoop kosten van €144 incl. verzending bij bikeinn, onbekend.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Volgens mij legt Magene nu een bom onder de (te) dure fietscomputers met de introductie van de C506 GPS fiets- en navigatie computer voor een prijs van $119 en een nog iets kleinere C506SE voor $89.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zou die S506SE op het stuur van Roglic hebben gezeten in de Vuelta ? (ze rijden met SRAM, dus normaliter de Karoo3, maar hij had een veeeel kleinere fietscomputer op zijn stuur in de beslissende bergrit).
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24