Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 30 jul 2024 19:10

:geek:
Lcsmet schreef: 30 jul 2024 17:50
ColumsbusMJ schreef: 30 jul 2024 17:39 Zo begaan met die vrouwelijke boksters. Dat is toch mooi als iemand zo’n groot hart heeft.
Heeft niet zoveel met "begaan zijn" noch "groot hart" te maken.
Maar des te meer met eerlijkheid, sportief zijn.
Ik ben het met je eens dat het niet eerlijk is en ik ben ook van mening dat transgenders niet deel zouden moeten nemen in de vrouwencompetitie. In ieder geval niet als het om de knikkers gaat. Je hebt dit punt echter al verschillende keren gemaakt in diverse topics. De kracht schuilt hem kennelijk in de herhaling.

M Garin
Forum-lid

M Garin 30 jul 2024 19:54

Zolang deze gekkigheid elke keer weer langskomt blijf het actueel, wen er dus maar aan.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jul 2024 20:09

ColumsbusMJ schreef: 30 jul 2024 19:10 De kracht schuilt hem kennelijk in de herhaling.
Inderdaad.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 30 jul 2024 20:14

Hoe vaker het gebeurt, des te normaler wij het moeten vinden.
Over 8 jaar klaagt niemand er meer over.
Mede mogelijk gemaakt door de lhbt lobby

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 31 jul 2024 08:31

Bij sommige sportbonden is er al regelgeving voor transgenders/ trans vrouwen en intersekse personen. De koepelorganisatie World Athletics heeft bijvoorbeeld besloten dat trans vrouwen voorlopig zijn uitgesloten van vrouwenwedstrijden als zij de puberteit als man hebben doorgemaakt. Een eerlijke sport wordt daarbij als voornaamste argument aangedragen.

Voor intersekse personen geldt weer aparte regelgeving waarbij de intersekse persoon indien de testosteronspiegel te hoog is medicatie zal moeten slikken om deze naar beneden te brengen. Dit zijn mensen die zo geboren zijn en hun fysiologische voordelen moeten beperken met medicatie. Caster Semenya -waarvan naar mijn weten niet duidelijk is of zij een intersekse persoon is- mag niet langer deelnemen aan atletiekwedstrijden omdat zij van nature een te hoog testosteronspiegel heeft. Zij weigert ook medicatie te slikken om haar testosteronspiegel te verlagen.

Ik denk dat regelgeving voor trans vrouwen en intersekse personen nodig is voor een eerlijkere sport, maar je ziet ook dat mensen buiten de boot belanden die gebleven zijn zoals ze geboren waren.

En om dit alles in perspectief te plaatsen, in 2021 is een speelster van het Canadese voetbalelftal de eerste transgender geweest die een gouden medaille pakte op de Olympische Spelen. Het is ook niet zo dat transgenders de vrouwensport domineren en elk podium wordt bezet door trans vrouwen.

Dan nu nog wat tekst gewijd aan andere leuke deels niet-fietssporten:
Tadej Pogacar en Jonas Vingegaard zullen halsoverkop hun agenda van vandaag hebben leeggemaakt en hun dag spenderen voor de tv. De soap rondom de Seine is voorbij en dat betekent dat de winnaar van de TDF van 2028 vandaag zijn opwachting maakt bij de OS.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 31 jul 2024 08:52

Even een paar reacties op bovenstaande.

Ja er is regelgeving over deelname van transgender personen in diverse sporten. Maar de wetenschap is nog niet zover dat deze regelgeving sluitend kan zijn. Mede hierdoor is er een willekeur aan regels, waar natuurlijk niemand baat bij heeft.

Dat niet alle vrouwensporten gedomineerd worden door transgender mannen, heeft deels met die willekeurige regelgeving te maken, maar natuurlijk ook doordat er gewoon veel meer vrouwen zijn ten opzichte van transgender mannen. Verder heb je ook altijd nog een bepaalde aanleg nodig om goed te kunnen zijn in een sport. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld geen potten kunnen breken in welke vrouwen sport ook.

Dan vraag ik mij af wie er hiermee buiten de boot valt. Je kunt altijd sporten, alleen niet op het hoogste niveau.

En als laatste. Ik verwacht niet dat Blummenfelt de tour kan winnen in 2028. Die is veel te zwaar en oud daarvoor. Maar ik laat me graag verbazen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2024 09:00

Maar juist bij een sport als boksen is een man enorm in het voordeel, veel grotere stootkracht. En bij het WK gediskwalificeerd worden, wel op de Spelen… waarom durf niemand gewoon te zeggen “er is geen plaats voor XY chromosomen in vrouwensport”.

Die Olympische tri blijft toch altijd wel een dingetje met het fietsen; tis nu gewoon een grote groep die rondjes fietst op de Tour de France finishstraat ;-).
Wordt gewoon weer op het lopen beslist.
Ben wel benieuwd naar eventuele officieuze watermonster….
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2024 09:09

Asfalt is weer spekglad. Hoop dit weekend wel op droog weer bij de wegraces.
Less is bore

bartdr
Forum-lid

bartdr 31 jul 2024 11:22

Ben ik de enige die het eigenlijk vreemd vind dat de OS-triatlon deze afstand is, terwijl Ironman Hawaii de "grootste wedstrijd" is in de sport? Verschil in duur is zodanig groot dat dat toch totaal andere sporten zijn?

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 31 jul 2024 11:40

Inderdaad. Bij mij wringt dat ook een beetje - het heeft zo wat minder 'epicness'.
Afbeelding

pino
Forum-lid HC

pino 31 jul 2024 11:40

Tja, Tour de France is de grootste wedstrijd en toch is de Olympische wegrit wat korter.
Wel eens de Ironman helemaal gekeken? Niet het meest opwindende kijkspektakel.
Niet zijken maar reiden !

bartdr
Forum-lid

bartdr 31 jul 2024 11:48

pino schreef: 31 jul 2024 11:40 Tja, Tour de France is de grootste wedstrijd en toch is de Olympische wegrit wat korter.
Sorry om te zeggen, maar: wat een domme opmerking is dit? Dagsucces in wielrennen is doorgaans wel in wedstrijden die korter zijn dan een Olympische wegrit, zeg dat dan.

Plaats reactie