Het grote domme vragen topic
Ik rem af en toe een beetje maar nooit slepend voor mn gevoel. Was trouwens in een haarspeldbocht dus van 60 naar 0 geremd. Zal het in de gaten houden. Rem vaak bij als het richting de 60 gaat want dan vind ik het wel weer prima qua snelheid
Ik rem af en toe een beetje maar nooit slepend voor mn gevoel. Was trouwens in een haarspeldbocht dus van 60 naar 0 geremd. Zal het in de gaten houden. Rem vaak bij als het richting de 60 gaat want dan vind ik het wel weer prima qua snelheid
15% is echt niet fijn inderdaad. Dan kom je er niet onderuit om veel te remmen. Dan geldt bij mij ook veiligheid voor snelheid, en rem ik echt af naar zo'n 15-20km/u alvorens ik de rem weer loslaat. Had dit in Zwitserland een paar weken geleden. Steile afdaling door een bos, slecht wegdek en de weg was op plaatsen nat en vies van de harde regen van de nacht ervoor. Onder de bomen was dit gewoon niet opgedroogd, en er liep ook nog hier en daar wat water over de weg. Afdaling was in totaal zo'n 4km. Eerste 2km ~10% gemiddeld met uitschieters naar 14-15. Gemiddelde snelheid: 35km/u. Daarna 1.4km tegen ~6%. Was wel al uit het bos, maar weg was hier en daar nog nat -> 41km/u. Laatste 700m waren 11% gemiddeld. Gemiddeld 25km/u met hoogste 41 (toen weer in de remmen).53x11 schreef: ↑30 jul 2024 15:05Yup. Of desnoods halverwege even stoppen. Zo'n 15% continu helling heb ik ook wel eens voor de wielen gehad. Met full carbon velgrem clinchers. Die houden nog veel minder van slepen. Toch proberen af en toe los te laten en inderdaad een beetje afwisselen, maar het blijft behelpen.
Afremmen op de motor is nu eenmaal niet mogelijk op de fiets
(of je moet op de fixie omlaag willen)
Dan maar voorzichtig naar beneden, en niet snel, en zo rechtop mogelijk zitten voor meer luchtweerstand. Zelfs in die afdaling geen tik gehoord. Grappig om die snelheids trace te zien, bijna een zaagblad
Maar zodra ik goed zicht heb, de weg droog en schoon is, dan rem ik ook niet veel meer. De eerste 3km van de Gotthard afdaling waren gemiddeld 75km/u met een top van 106. Daarna kwam ik achter wat auto's op een stuk waar het niet heel veilig was om in te halen. Vanaf Andermatt naar beneden was helemaal druk, dus schoot niet echt op. Ben wel over de normale rijbaan naar beneden gegaan ipv het fietspad wat op dat stuk apart is. Naar boven is die perfect, super mooie route. Maar om over dat smalle pad naar beneden te gaan zag ik toch echt niet zitten. Dan liever tussen de auto's. Ik ben sneller dan 90% van de auto's en motor's naar beneden, dus dat gaat prima.
-
- Forum-lid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Waarom ga je stilstaan in een haarspeldbocht?
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Is dit buitenblad versleten?
Als ik kracht zet heb ik last van kraakjes, die kraakjes zijn er niet wanneer de ketting op het binnenland ligt.
(Voordat ik een opmerking krijg over het vuil, de kraakjes zijn er ook als alles schoon is )
Lagers zijn net nieuw.
Als ik kracht zet heb ik last van kraakjes, die kraakjes zijn er niet wanneer de ketting op het binnenland ligt.
(Voordat ik een opmerking krijg over het vuil, de kraakjes zijn er ook als alles schoon is )
Lagers zijn net nieuw.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Helaas. The story goes on.
Maar goed, andere domme vraag.
Hoeveel zweet kan een garmin hartslagmeter hebben?
Ik ben niet bang voor hitte, maar mijn zweetklieren denken daar anders over.
Telkens stopt die hartslagmeter er mee na verloop van tijd. Redelijk irritant voor een data nerd. Vandaag was het zeker een natte boel.
Ik neem de band altijd mee onder de douche na een rit om schoon te spoelen.
Iemand een tip, ander merk proberen?
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.