Route van iemand anders aanpassen op Strava
-
- Forum-lid
Hallo,
Kan je bij een opgeslagen strava route van iemand anders ook de start en stopplaats wijzigen?
Ik kan de tussenpunten wel verschuiven, maar de start en stop precies niet. Althans niet via de app.
Concrete situatie: een kameraad heeft op strava tientallen opgeslagen routes waar er wel echt mooie tussen staan. Hij woont oostelijk van mij, en als de route zich voornamelijk westelijk van mij afspeelt vind ik het zonde om eerst 15km om te rijden om bij hem voor de deur "te starten".
Extra info: ik rij met een Wahoo element bolt en wanneer ik een route selecteer, stuurt de fietscomputer mij altijd naar de startplaats dus bij de kameraad voor de deur..
Kan je bij een opgeslagen strava route van iemand anders ook de start en stopplaats wijzigen?
Ik kan de tussenpunten wel verschuiven, maar de start en stop precies niet. Althans niet via de app.
Concrete situatie: een kameraad heeft op strava tientallen opgeslagen routes waar er wel echt mooie tussen staan. Hij woont oostelijk van mij, en als de route zich voornamelijk westelijk van mij afspeelt vind ik het zonde om eerst 15km om te rijden om bij hem voor de deur "te starten".
Extra info: ik rij met een Wahoo element bolt en wanneer ik een route selecteer, stuurt de fietscomputer mij altijd naar de startplaats dus bij de kameraad voor de deur..
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is er nog iemand die basecamp gebruikt?
Less is bore
Is dat wel zo? Ik heb al even geen Wahoo gebruikt maar als jezelf navigeert naar een punt op de route en vervolgens de route volgt gaat de navigatie uiteindelijk gewoon de route aangeven? Bij Garmin moet je nog even aangeven dat die je niet naar de start moet navigeren. Geen idee meer of dat met Wahoo ook een vraag is.Startertje91 schreef: ↑31 jul 2024 17:52
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Zoals Tinoh zegt. Niet naar het begin van de route navigeren. Gewoon zelf naar een punt op de route fietsen. Eenmaal op de route pakt Wahoo het navigeren zelf over. En op het eind van de route weer gewoon de route opnieuw selecteren om het laatste stukje naar huis te fietsen.
Of idd in notepad++ de xml aanpassen.
Of idd in notepad++ de xml aanpassen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
@tinoh @Rob: dat heb ik tijdje geleden gedaan met een route. Eenmaal op de route, stuurde de wahoo me de hele tijd terug naar de startplaats. Heb toen de navigatie afgezet omdat het irritant begon te worden. Zou een pak handiger zijn om gewoon ergens random in een route te kunnen starten :/ ..
Ik gebruik daarvoor deze makkelijke website: https://geo.javawa.nl/startpunt/
-
- Forum-lid
Wahoo vraagt of je naar startpunt geleid wil worden. Door dat niet te doen kun je op elk willekeurig punt de route oppakken
alleen om de tracks die ik aanmaak in Mapsource om te zetten in gpx.
Voor wat het waard is... Met RidewithGPS kan je bij een bestaande route heel eenvoudig (binnen 2 seconden) een nieuwe start/finish-locatie creëren. Hierbij wordt dan impliciet het oude startpunt aan het oude finishpunt gekoppeld. En dat geschiedt over bestaande wegen/paden en dus níet middels een rechte lijn (zoals bij de meeste route-apps/sites plaatsvindt).