Vandaag geklust aan de fiets
De Canyon Grail2 omgebouwd van mechanisch GRX naar Ultegra 8170 Di2.
Wel het GRX crankstel laten zitten, en om ervoor te zorgen dan de voorderrie ver genoeg naar buiten kan een 105 Di2 gemonteerd, die heeft namelijk een 'trim' schroefje die je best ver uit kan draaien, zodat de afwijkende kettinglijn toch geen probleem is.
De accu wilde ik eerst in het frame monteren (zoals bij mijn Ultimate en Aeroad), maar dat werdt toch wel lastig (er zitten wel openingen, maar die zijn voor een bidonhouder aan de onderkant). Dus maar in de zadelpen gemonteerd.
Eindresultaat is, het werkt prima !
Wel het GRX crankstel laten zitten, en om ervoor te zorgen dan de voorderrie ver genoeg naar buiten kan een 105 Di2 gemonteerd, die heeft namelijk een 'trim' schroefje die je best ver uit kan draaien, zodat de afwijkende kettinglijn toch geen probleem is.
De accu wilde ik eerst in het frame monteren (zoals bij mijn Ultimate en Aeroad), maar dat werdt toch wel lastig (er zitten wel openingen, maar die zijn voor een bidonhouder aan de onderkant). Dus maar in de zadelpen gemonteerd.
Eindresultaat is, het werkt prima !
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
De zadelpen moeren ingekort.
Dat "prikt" toch vervelend en voel het nog.
wat een verschil in bib dan kan maken
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
Moeren inkorten . . . ? zadelpenboutje bedoel je misschien.glutendokter schreef: ↑03 aug 2024 01:17 De zadelpen moeren ingekort.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Dat kloptOrlok schreef: ↑03 aug 2024 10:51Moeren inkorten . . . ? zadelpenboutje bedoel je misschien.glutendokter schreef: ↑03 aug 2024 01:17 De zadelpen moeren ingekort.
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
Vanochtend tijdens de gravelrit ontdekte ik (bij de eerste keer remmen) dat ik feitelijk zonder voorrem reed. Veel gepiep/gegil, weinig tot geen remkracht. Vermoedelijk iets te enthousiast met WD40 gespoten naast de fiets….
(Maar wel 85km gravel gedaan met alleen een achterrem. Ging best )
Vanavond de schijf maar even goed gepoetst met alcohol, en andere blokjes geplaatst.
Nu remt ie weer!
(Maar wel 85km gravel gedaan met alleen een achterrem. Ging best )
Vanavond de schijf maar even goed gepoetst met alcohol, en andere blokjes geplaatst.
Nu remt ie weer!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Even opnieuw ingeremd?
De Pina vandaag maar eens wat TLC gegeven. Was echt vies na 3 stoffige weken en een buitje regen op de drager. Paar kleine krasjes er netjes uitgepoetst, ketting gedaan, frame weer in de was. Hij glimt weer!
De Pina vandaag maar eens wat TLC gegeven. Was echt vies na 3 stoffige weken en een buitje regen op de drager. Paar kleine krasjes er netjes uitgepoetst, ketting gedaan, frame weer in de was. Hij glimt weer!
Less is bore
Ik wacht even de afloop van die discussie af
Dan ga je een paar jaar geduld moeten oefenen vrees ik
Voorwiel van nieuwe binnen- en buitenband voorzien.
Heel vreemd, kom ik na werk bij mijn fiets, voorband leeg. Geen lek te vinden! Zelfs de binnenband nog in water gehad, niks. Opgepompt, klein uurtje maar huis fietsen, was thuis toch flink lucht verloren. Bij wassen van de fiets stonden er schuimbellen op de zijkant van de band, die was al niet meer zó jofel. Dan maar beide nieuw, velglint was nog prima. Voor de zekerheid nog even een panty erlangs gehaald, op zoek naar bramen.
Heel vreemd, kom ik na werk bij mijn fiets, voorband leeg. Geen lek te vinden! Zelfs de binnenband nog in water gehad, niks. Opgepompt, klein uurtje maar huis fietsen, was thuis toch flink lucht verloren. Bij wassen van de fiets stonden er schuimbellen op de zijkant van de band, die was al niet meer zó jofel. Dan maar beide nieuw, velglint was nog prima. Voor de zekerheid nog even een panty erlangs gehaald, op zoek naar bramen.
Dogma F