Fietsverzekering
-
- Forum-lid
Soms moet de fiets even alleen staan. Als je zelf een groot rondje doet en je toch even koffie wilt drinken of iets wilt eten.
Terras kiezen waar de fiets in zicht is. Slotje mee (is niets waard maar wel goed genoeg voor de snelle graaiers). Mensen vragen of even op de fiets te letten als je afrekent of naar het toilet gaat.
Voor diefstal dus geen verzekering hier. Als lid van het ntfu ben ik wel gedekt tot een bepaald bedrag en met een eigen risico voor schade. Meestal loont het niet echt gezien de eigen risico of de schade moet fors zijn.
Op vakantie: reisverzekering. Check wel de voorwaarden, soms willen ze dure sportuitrusting uitsluiten. Even checken wat "duur" is.
Thuis: inboedel verzekering. Check de voorwaarden dat er geen lettertjes zijn dat de racefiets aan de muur verankerd moet zijn en dit soort geintjes. Of dat een racefiets per definitie uitgesloten wordt of er een max bedrag voor een fiets staat beschreven.
Wil je geen gezeik: Laka. Daar verzeker je niet per se de fiets maar een geldbedrag zeg maar. Geen gezeik en geen vragen kost wel wat centen iedere maand. Niet de goedkoopste oplossing al helemaal niet als je hiermee flinke overlap hebt met alle bovenstaande verzekeringen die je waarschijnlijk toch al hebt (behalve ntfu lid zijn wellicht)
Soms kun je niet alles afdekken en moet je je verlies nemen.
Terras kiezen waar de fiets in zicht is. Slotje mee (is niets waard maar wel goed genoeg voor de snelle graaiers). Mensen vragen of even op de fiets te letten als je afrekent of naar het toilet gaat.
Voor diefstal dus geen verzekering hier. Als lid van het ntfu ben ik wel gedekt tot een bepaald bedrag en met een eigen risico voor schade. Meestal loont het niet echt gezien de eigen risico of de schade moet fors zijn.
Op vakantie: reisverzekering. Check wel de voorwaarden, soms willen ze dure sportuitrusting uitsluiten. Even checken wat "duur" is.
Thuis: inboedel verzekering. Check de voorwaarden dat er geen lettertjes zijn dat de racefiets aan de muur verankerd moet zijn en dit soort geintjes. Of dat een racefiets per definitie uitgesloten wordt of er een max bedrag voor een fiets staat beschreven.
Wil je geen gezeik: Laka. Daar verzeker je niet per se de fiets maar een geldbedrag zeg maar. Geen gezeik en geen vragen kost wel wat centen iedere maand. Niet de goedkoopste oplossing al helemaal niet als je hiermee flinke overlap hebt met alle bovenstaande verzekeringen die je waarschijnlijk toch al hebt (behalve ntfu lid zijn wellicht)
Soms kun je niet alles afdekken en moet je je verlies nemen.
Ik schijn soms niet constructief te zijn in mijn bijdrages.
Dit valt hier ook onder denk ik. Niet echt nodig toch?
Ik ben een aardige googleraar maar soms kom ik er toch niet uit en is even gelijkgestemden overhoren wel fijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als het niet een fiets betreft die je nodig hebt om te kunnen (gaan) werken zou ik daar nooit verzekeringspremie voor betalen.
Een gouden raad, laat je fiets niet onbeheerd achter.
Een gouden raad, laat je fiets niet onbeheerd achter.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
NTFU is alleen schade, geen diefstal toch?
Hier overigens idd via NTFU verzekerd. Via Fietssport abbo krijg je dit erbij, is niet duur!
Dat klopt inderdaad. NTFU-verzekering dekt geen schade door diefstal.
https://www.ntfu.nl/onze-diensten/verze ... erzekering
Mijn fietsen laat ik nooit alleen. Dan maar geen koffie. Of koffie aan een afhaalbuffet. Of een zeer rustig café of terras waar je altijd de fiets kunt zien. of je fietsmaat blijft bij de fietsen.
hun fietsen.