Inremmen discs
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Placebo-covers
Less is bore
Placebo, daar zeg je zoiets!
Maar ff om samen te vatten voor de polderfietsers, volstaat droog starten met nieuwe blokken en twee uur rijden met een paar keer remmen ook of moet je warmte opbouwen in de schijven door telkens op te trekken en te remmen? Kan me niet voorstellen dat de warmte blijft hangen van zulke korte stukjes
Verkeerd begrepen denk ik. Die blokken moeten goed heet worden. Dan grijpen ze beter aan, ook als alles weer afgekoeld is (voor iedereen behalve één hele geweldige ervaren fietser zal dat gelden).
In de polder krijg je ze niet het genoeg gefikt, maar daar heb je die extra remkracht ook niet zo nodig.
Om die reden kan het handig zijn de blokken thuis op een andere manier in te remmen, zodat ze het meteen goed doen wanneer je ze echt nodig hebt. Dat was de reden dat dit topic gestart was.
In de polder krijg je ze niet het genoeg gefikt, maar daar heb je die extra remkracht ook niet zo nodig.
Om die reden kan het handig zijn de blokken thuis op een andere manier in te remmen, zodat ze het meteen goed doen wanneer je ze echt nodig hebt. Dat was de reden dat dit topic gestart was.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik geloof zelf absoluut dat na instemmen remmen een betere vertraging hebben.
Alleen denk ik dat er wel eens te moeilijk over gedaan wordt.
Als ze naar mijn gevoel niet goed remmen, rem ik een paar keer als het uit komt en is het meestal al goed.
Bij de mtb komt het meestal sowieso vanzelf wel.
In de winter is het toch allemaal ruk en maakt het weinig uit.
Heb je je remmen echt nodig warmen ze toch wel op.
Met carbon remblokken is dat helemaal leuk, die doen echt weinig als ze koud zijn....
Alleen denk ik dat er wel eens te moeilijk over gedaan wordt.
Als ze naar mijn gevoel niet goed remmen, rem ik een paar keer als het uit komt en is het meestal al goed.
Bij de mtb komt het meestal sowieso vanzelf wel.
In de winter is het toch allemaal ruk en maakt het weinig uit.
Heb je je remmen echt nodig warmen ze toch wel op.
Met carbon remblokken is dat helemaal leuk, die doen echt weinig als ze koud zijn....
Man, je mag je eindelijk eens volwassen beginnen gedragen hoor. Je constant herhalende gebash naar mijn persoon toe wordt nu wel héél flauw. Trouwens, wat ik me al een hele tijd afvraag. Uw DH-filmpje dat je gepost hebt. Wat had daar anders aan geweest met niet ingeremde blokken? En kan je ons ook eens meteen meegeven waarom je praktijkervaring wegzet als een totaal overbodig iets en dat bovendien ook nog eens in het belachelijke dient te trekken? Een mens mag zelfs zijn ervaringen niet meegeven. Als ik zeg dat ik met niet ingeremde blokjes nog NOOIT enig remprobleem noch abnormale slijtage heb ervaren. Niet met de MTB, zelfs op DH parcours in de Alpen niet, niet tijdens off en on road wedstrijden, niet in het hooggebergte met de racefiets, niet met eerder duurdere en goedkopere groepen, niet met Campagnolo, Shimano noch SRAM, enz... . Waarom ben jij dan de persoon om dat in twijfel te trekken? Op wat baseer jij je dan? Ga je nu zeggen dat ik lieg of dat ik een fantast ben? Of dat ik niet met een fiets kan rijden? Of is dat omwille van die veringsdiscussie lang geleden die je blijkbaar nog heel erg op de maag ligt? Over die vering zou ik trouwens nog heel veel kunnen zeggen van mensen met 'echte' ervaringen die ik van heel nabij ken, maar ik ga het maar laten... . Nu, je kent mij niet, man. Als je iemand niet kent moet je die niet gaan beoordelen op wat die kan of niet kan, of op wat die ervaart of niet ervaart. Waarschijnlijk ben je irl best een toffe en aangename mens, probeer dat dan hier ook te zijn.
Eén keer vorig jaar toch wel blij dat ik die extra remkracht wel had (weliswaar niet hier in de polder maar wel vlak).53x11 schreef: ↑03 aug 2024 21:16 Verkeerd begrepen denk ik. Die blokken moeten goed heet worden. Dan grijpen ze beter aan, ook als alles weer afgekoeld is (voor iedereen behalve één hele geweldige ervaren fietser zal dat gelden).
In de polder krijg je ze niet het genoeg gefikt, maar daar heb je die extra remkracht ook niet zo nodig.
Om die reden kan het handig zijn de blokken thuis op een andere manier in te remmen, zodat ze het meteen goed doen wanneer je ze echt nodig hebt. Dat was de reden dat dit topic gestart was.
Sorry, Senior, er nog even 10 minuten extra over nagedacht, en ik was met mijn cliche reacties niet aardig. Excuzes daarvoor. Ik werd getriggerd door het weinig constructieve antwoord van je denk ik. Nou ja, ben benieuwd waar de TS zijn heil in gaat vinden, kwa inremmen.senior schreef: ↑03 aug 2024 15:43Kijk eens goed naar die rollen. En bedenk dan eens hoeveel druk je nodig hebt om je wiel aan te drijven met dat inremmen. Maar hé. ik ben maar een "domme boomer" (sorry, maar ik zie dat als een scheldwoord en je tweede reactie maakt dat niet beter), dus wat weet ik ervan.