Welke middenklasse performance fiets?
Voor max. 9.000,- koop je toch een los frame en onderdelen? Kom je vanzelf onder die 7,5 kg uit en heb je alles zoals je het hebben wilt.
Gewicht van je fiets maakt niet zo heel veel uit op het geheel, maar ik neem aan dat je dat wel weet. Die laatste 300 gram vind ik verwaarloosbaar
Leesvoer: https://ridefar.info/bike/cycling-speed/weight/
Gewicht van je fiets maakt niet zo heel veel uit op het geheel, maar ik neem aan dat je dat wel weet. Die laatste 300 gram vind ik verwaarloosbaar
Leesvoer: https://ridefar.info/bike/cycling-speed/weight/
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ook niet overdrijven met de zware syncros spullen, behoren tot de lichtste van de markt.
Het integrated stuur is net zo licht als een royale van een SL8, de zadelpen is zelfs lichter als van een SL8.
Op of onder de uci limiet gaat je niet lukken voor 9k tenzij je het geluk hebt op een 54 te passen en 25mm banden met latex wil gaan rijden.
Ik heb pas een sl8 gebouwd nog met de oude red groep, maar die kwam hoog in de 6.9 en daar zit een clavicula crank met carbon ti bladen op en carbon ti naven met carbon ti schijven en een berk zadel van nog geen 100gram. Wel gewoon netjes 55mm met 28mm banden.
Met de nieuwe Red ga je 130 gram omlaag maar op andere zaken is heel weinig te winnen.
Het frame is onder de 800 gram.
Ik had een foil frame besteld, daar had ik net geen 3k voor moeten betalen. Wielen 1500, afbouw 1250 euro en dan de groep nog.
Uitgaande van 2 tot 3k zit je dan tussen de 7500 en 8500
Het integrated stuur is net zo licht als een royale van een SL8, de zadelpen is zelfs lichter als van een SL8.
Op of onder de uci limiet gaat je niet lukken voor 9k tenzij je het geluk hebt op een 54 te passen en 25mm banden met latex wil gaan rijden.
Ik heb pas een sl8 gebouwd nog met de oude red groep, maar die kwam hoog in de 6.9 en daar zit een clavicula crank met carbon ti bladen op en carbon ti naven met carbon ti schijven en een berk zadel van nog geen 100gram. Wel gewoon netjes 55mm met 28mm banden.
Met de nieuwe Red ga je 130 gram omlaag maar op andere zaken is heel weinig te winnen.
Het frame is onder de 800 gram.
Ik had een foil frame besteld, daar had ik net geen 3k voor moeten betalen. Wielen 1500, afbouw 1250 euro en dan de groep nog.
Uitgaande van 2 tot 3k zit je dan tussen de 7500 en 8500
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Ik wil geen internetfiets. Dan valt Canyon helaas af, of hebben die tegenwoordig een dealernetwerk?ColumsbusMJ schreef: ↑03 aug 2024 10:09 Een Canyon Ultimate?
Voor net geen 9000 euro heb je een fiets van 6,8 kg met Dura Ace en voor 5500 heb je er een van 7,48 kg met Sram Force, de Ultegra variant weegt weer wat minder dan de Sram. Volgens mij zitten er ook wel goede wielen op.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Nee,wel service centers.Beam me up, Scotty schreef: ↑04 aug 2024 14:45Ik wil geen internetfiets. Dan valt Canyon helaas af, of hebben die tegenwoordig een dealernetwerk?ColumsbusMJ schreef: ↑03 aug 2024 10:09 Een Canyon Ultimate?
Voor net geen 9000 euro heb je een fiets van 6,8 kg met Dura Ace en voor 5500 heb je er een van 7,48 kg met Sram Force, de Ultegra variant weegt weer wat minder dan de Sram. Volgens mij zitten er ook wel goede wielen op.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Met lompe Syncros spullen bedoel ik vooral uiterlijk en werking. Ik vind hun stuurpennen met die plastic afdekkapjes bijvoorbeeld lelijk. De alu Syncros stuurcombi van mijn fiets is keihard. Mijn Syncros wielen (2017) lopen zwaar en zijn slecht afgedicht. Die gebruik ik nu alleen nog in de winter.wasbeer2006 schreef: ↑03 aug 2024 13:13 Ook niet overdrijven met de zware syncros spullen, behoren tot de lichtste van de markt.
Het integrated stuur is net zo licht als een royale van een SL8, de zadelpen is zelfs lichter als van een SL8.
Op of onder de uci limiet gaat je niet lukken voor 9k tenzij je het geluk hebt op een 54 te passen en 25mm banden met latex wil gaan rijden.
Ik heb pas een sl8 gebouwd nog met de oude red groep, maar die kwam hoog in de 6.9 en daar zit een clavicula crank met carbon ti bladen op en carbon ti naven met carbon ti schijven en een berk zadel van nog geen 100gram. Wel gewoon netjes 55mm met 28mm banden.
Met de nieuwe Red ga je 130 gram omlaag maar op andere zaken is heel weinig te winnen.
Het frame is onder de 800 gram.
Ik had een foil frame besteld, daar had ik net geen 3k voor moeten betalen. Wielen 1500, afbouw 1250 euro en dan de groep nog.
Uitgaande van 2 tot 3k zit je dan tussen de 7500 en 8500
Ik heb wel het geluk dat ik op een 54 cm frame pas en geen hoge wielen wil, dus 7 kg is in beeld.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
De Aurum is toch wel een knappe fiets.
€9245,- wel zonder pm.
https://aurumbikes.com/magma/configure/
€9245,- wel zonder pm.
https://aurumbikes.com/magma/configure/
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Zeker in deze uitvoering! Wat betekent 'zonder pm'?
Achteraf is elke fietstocht leuk.