Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

M Garin
Forum-lid

M Garin 05 aug 2024 23:29

Hasan , brons / zilver / brons ook weer een klucht.
Polsstok, ik zie hem nog wel 6,30 springen in de toekomst…wat een talent.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 05 aug 2024 23:37

Ik lees het net. Bijzonder weer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2024 07:21

Ik vond Tsegay sowiso minimaal zo verantwoordelijk voor dat geduw en getrek, dus vond een eenzijdige disq al twijfelachtig.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 aug 2024 07:46

3x3 was wel een echte thriller. Leuke sport ook. Zelf heb ik een paar jaar 2x2 gespeeld op de basketbalveldjes in de grote steden. Dat ging vaak om leuke geldbedragen en dat leverde mij meer op dan menig vakantiebaantje.
Jammer dat de sport niet 20 jaar eerder Olympisch werd 8-) :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 aug 2024 08:02

En die protestmogelijkheid tot een uur na de wedstrijd bij atletiek is kijktechnisch een gedrocht, maar in dit geval wel terecht en daar is Hassan het ook mee eens denk ik.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2024 08:10

Ernie C. schreef: 06 aug 2024 08:02 En die protestmogelijkheid tot een uur na de wedstrijd bij atletiek is kijktechnisch een gedrocht, maar in dit geval wel terecht en daar is Hassan het ook mee eens denk ik.
Ja, geloof niet dat iemand hier het niet mee eens zal zijn.

Basketbal was idd spannend, dat laatste schot was echt een duveltje uit een doosje wat precies goed viel. Verder vind ik het wel een bijzondere sport op zo'n half veldje en kijk ik liever naar "echt" basketbal.
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 06 aug 2024 08:18

Ik vind 3x3 erg leuk. Het is meer zoals wij vroeger ook speelden. Een vriend van mij had een basket in de tuin aan een draaibare paal hangen. Die draaiden we dan boven de weg en zo speelden we dan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 aug 2024 08:20

Nu de atletiek op gang is zit ik ineens meer uurtjes bij de buis.
Polsstokhoogspringen vond ik echt helemaal geweldig. Aan het eind van de avond zo'n afgeladen stadion en dan 1 boterbloem die schijnbaar moeiteloos door de lucht zweeft. Schitterend.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2024 08:41

Ernie C. schreef: 06 aug 2024 08:02 En die protestmogelijkheid tot een uur na de wedstrijd bij atletiek is kijktechnisch een gedrocht, maar in dit geval wel terecht en daar is Hassan het ook mee eens denk ik.
Ja, voor de kijker is een gewijzigde uitslag achteraf nooit leuk. Voor de foto's van de finish en na de finish natuurlijk ook niet. Maar voor sporters moet er toch een mogelijkheid zijn om protest aan te tekenen als die benadeeld is door iets wat tegen de regels is. Of dat ook moet kunnen tegen een jury besluit zoals hier het geval was (in dit geval terecht maar in het algemeen...). Een fout van een voetbalscheidsrechter kan ook niet rechtgezet worden naderhand. Hooguit de strafmaat, de kaart die gegeven is.

Maar hier.., het was toch de Keniaanse die naar binnen sneed, en haar arm naar binnen zwaait. De Ethiopiëse kon überhaupt nergens heen, blijft nog staan en neemt plaats achter de Keniaanse. Daarbij pakt ze wel kortstondig de arm van de Keniaanse vast. Ofwel het hoort erbij, duwen en trekken en de lijnen afknijpen. Aan de binnenkant lopen is een risico dat weet je ook. Dan is dit gewoon een race-incident, waar de Ethiopische in de 1e plaats de dupe van is, want zij eindigde na het duwen achter de Keniaanse , duel verloren op dat moment in de race. Ofwel de Keniaanse ontneemt de Ethiopische de mogelijkheid haar race te lopen.

Maargoed, ik ken de Atletiekregels niet in detail en de jury heeft dus haar eigen beslissing genomen en later terug gedraait na protest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2024 08:47

Gastheerg schreef: 06 aug 2024 08:20 Nu de atletiek op gang is zit ik ineens meer uurtjes bij de buis.
Polsstokhoogspringen vond ik echt helemaal geweldig. Aan het eind van de avond zo'n afgeladen stadion en dan 1 boterbloem die schijnbaar moeiteloos door de lucht zweeft. Schitterend.
Wat ik ook zo mooi vond is dat dat hele stadion afgeladen vol zit, alle andere nummers zijn klaar en dan nog 1 knalgeel mannetje die (in een mondiaal kleine sport) dat hele stadion met liefhebbers stil krijgt en alle aandacht vast kan houden.
Hebben jullie trouwens gezien hoe Kendricks, de nr 2, bezig was om dat hele stadion mee te krijgen en stond te genieten van de 3 pogingen? Die glunderde bijna net hard hard als Duplantis zelf.
Dit zijn voor mij wel de pareltjes van de Olympische Spelen, kan ik meer van genieten dan bijv de hockeyvrouwen die goud winnen (als het ze lukt, spel was gisteren zeer matig en slordig).

EDIT: zaterdag 8 maart hebben wij kaarten voor Indoor EK Atletiek in Apeldoorn. Oa. finale polstok. Zin in!
Less is bore

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 06 aug 2024 09:02

Hassan had deze kunnen winnen denk ik, als ze eerder was aangegaan. Maar ze was, naar eigen zeggen, in haar hoofd vooral met de marathon bezig. Ik geloof dat wel, gezien hoe ze er bij de start bij stond ("wat doe ik hier?") en de manier waarop ze de race liep. Coach wilde van te voren haar raceplan bespreken, maar daar wilde ze niet naar luisteren.
Een bijzondere vrouw is het, in meerdere opzichten!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 06 aug 2024 09:05

Ik weet niet of ze gewonnen had, maar ze had er een heel stuk dichter bij kunnen zijn, da's zeker. Ze lijkt inderdaad niet bezig te zijn met een gouden streak.
Afbeelding

Plaats reactie