Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen OS 2024

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2024 18:25

Dubbeldekker, nergens voor nodig om zo op de man te spelen.
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 05 aug 2024 19:03

Hoezo?! Heb je het Dumoulin topic al gevolgd? Ik speel echt niet op de man hoor, ik dien hooguit van repliek.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 aug 2024 19:23

JPAR schreef: 04 aug 2024 14:51
Lcsmet schreef: 04 aug 2024 13:43 ........
Mocht Evenepoel in Zurich zichzelf opvolgen als wereldkampioen............
Van der Poel is nu wereldkampioen, dus hij kan zichzelf niet opvolgen ;)
..........
:oops:
I know myself like no one else
Nothing to defend

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 05 aug 2024 19:39

lugosi schreef: 05 aug 2024 17:47
raven14 schreef: 05 aug 2024 14:11 Het is inderdaad niet omdat Mathieu niet van Wout afraakte, dat hij niet top was - het was Wout die terug is van weggeweest. Dat zag je al in de tijdrit en zag je ook nu weer. Niemand kon die twee volgen op Montmartre. Wout is vandaag imo beter dan voor zijn val, en dat zegt hij zelf ook.
Ik heb dat hier al gesteld ten tijde van de tt. De tussentijden, in combinatie met het vol voorwiel, spreken dat deels tegen.
Ik heb dat niet weerlegd gezien in hetgeen je schreef - het waren veronderstellingen over wattages en daaraan vastgehangen conclusies.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 05 aug 2024 21:03

Dubbeldekker schreef: 05 aug 2024 18:06 Misschien moet je coach van de nationale wielerploeg worden 👍🏻
Zal ongetwijfeld een vele malen betere uitslag geven voor EK’s, WK’s en OS’en.

Even een rekensommetje er in drammen en hop! Gaan met dat metertje op het stuur. What could possibly go wrong?!….
Over wielercoaches gepraat: moest Vollering nu echt voor Wiebes werken? Wie gelooft er nu in godsnaam in de kansen van Wiebes op zo een parcours en dan nog Vollering opofferen daar voor?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2024 21:12

Dat riep ik dus ook al ruim voor zondag: elk weldenkend mens wist dat Wiebes eraf zou moeten als de echte klassiekerrensters volle bak Montmartre op zouden knallen.
Vollering zou een veel betere beschermde kopvrouw zijn geweest imho met Vos en/of Pieterse in vrije rol.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 aug 2024 21:15

Wiebes had hier niks te zoeken. Van Anrooij of van Empel had ik meegenomen.
Campagnolo Ultra Dork

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 05 aug 2024 21:18

wasbeer2006 schreef: 05 aug 2024 17:41 Vdp leek er gewoon weinig zin in te hebben de afgelopen weken.
Is dat niet stilaan een klein probleem met Matthieu. Dat hij zich steeds minder kan opladen?
Als hij dat wel doet, is hij quasi altijd levensgevaarlijk. Dat leek me zaterdag iets minder te zijn.

En over het niet volgen van REV. Als je weet dat hij bij 10-20 seconden weg is, dan moet je toch altijd meespringen.
Als dat niet gebeurt, is dat meestal toch van niet kunnen. Het leek me geen geval van pokeren.

Ik weet dat REV soms polariseert, maar het palmares op 24 is echt wel indrukwekkend.
Ik ben benieuwd wat hij in Vlaanderen kan. Ergens moet hij toch echt op z'n limieten botsen.
Ik vermoed dat het vanaf volgend seizoen all-in voor de TdF zal zijn?
Laatst gewijzigd door koeroeur op 05 aug 2024 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2021 SUP X-Road | 2023 Atom6 Grava Fast | 2021 Orbea Orca
Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 aug 2024 21:26

Klein_Verzet schreef: 05 aug 2024 18:00 Van der Poel heeft de lamlendigheid tijdens de Tour niet van zich af weten te schudden. Vanuit die machteloosheid concluderen dat Van Aert veel beter is geworden, geeft dus geen pas. Dat Van Baarle niet eens een poging deed om de versnelling van Evenepoel te elimineren spreekt eveneens boekdelen: Van Baarle is hele jaar al prut. En braaf op kop rijdend groeide de achterstand tot een onoverbrugbaar verschil. Kelderman had zich graag opgeofferd voor volk en vaderland.
Laporte was ook het hele jaar prut. Toch tovert hij weer het zoveelste kampioenschapskonijn uit de hoge hoed ;)

Kelderman hadden ze mee kunnen nemen om te vallen op het moment dat vd Poel demarreerde, een beetje de Amerikaanse tactiek bij de vrouwen zeg maar.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2024 21:38

Ernie C. schreef: 05 aug 2024 21:15 Wiebes had hier niks te zoeken. Van Anrooij of van Empel had ik meegenomen.
Allebei, want Van Dijk had daar ook niks te zoeken als je amper uit je pedaal kunt klikken. Blij dat Loes weg gaat.
Is er al een opvolger genoemd of gaan wij het als forum doen? :mrgreen:
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 05 aug 2024 21:40

fiedoo schreef: 05 aug 2024 21:03
Dubbeldekker schreef: 05 aug 2024 18:06 Misschien moet je coach van de nationale wielerploeg worden 👍🏻
Zal ongetwijfeld een vele malen betere uitslag geven voor EK’s, WK’s en OS’en.

Even een rekensommetje er in drammen en hop! Gaan met dat metertje op het stuur. What could possibly go wrong?!….
Over wielercoaches gepraat: moest Vollering nu echt voor Wiebes werken? Wie gelooft er nu in godsnaam in de kansen van Wiebes op zo een parcours en dan nog Vollering opofferen daar voor?
Exact!! Dat die vrouw uberhaupt nog in die rol mag opereren is een raadsel!!
Hoe blind kun je zijn als -in potentie- het land met de meest succesvolle rensters?!

Dat je het één keer volledig verknald in Tokyo is tot daar aan toe maar dat je dan de volgende keer weer aan het roer staat en er weer een potje van maakt is echt héél sneu!!

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 aug 2024 09:46

Klein_Verzet schreef: 05 aug 2024 18:00 Van der Poel heeft de lamlendigheid tijdens de Tour niet van zich af weten te schudden. Vanuit die machteloosheid concluderen dat Van Aert veel beter is geworden, geeft dus geen pas. Dat Van Baarle niet eens een poging deed om de versnelling van Evenepoel te elimineren spreekt eveneens boekdelen: Van Baarle is hele jaar al prut. En braaf op kop rijdend groeide de achterstand tot een onoverbrugbaar verschil. Kelderman had zich graag opgeofferd voor volk en vaderland.
van Baarle kon niet parreren omdat hij net terug kwam. Natuurlijk, had te ver van achteren gezeten. En uiteraard doet hij op kop het gat met Evenepoel niet kleiner maken, aangezien hij niet beter kan tijdrijden dan Evenepoel. Je had op dat moment ook een Deen erbij verwacht op zijn minst, om samen dat gat zo klein mogelijk te houden.
Maar is het een probleem om te erkennen dat de Nederlanders als ploeg niet sterk genoeg waren deze keer? Lamlendig, Dom, Machteloos.... kom op zeg. Ze reden mee in de koers en zijn op waarde geklopt, tactisch kan je alleen dingen anders doen als je de benen ervoor hebt. Ik zou niet weten wie er nog thuis op de bank zat die hier meer verschil had kunnen maken, zeker als je dat vooraf zou moeten inschatten. Stiekem is de Nederlandse top niet zo verschrikkelijk breed. Ja, een set sprinters, lead outs. Een vd Poel, en een rij uitstekende knechten voor de grote rondes. Maar wat heb je nog in het vat voor zo'n rondje als in Parijs?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie