TPU binnenbanden: Welke, hoe en waarom?
Wit ventiel even met een zwarte merkstift zwart maken. 20 seconden werk. Ik heb deez, ben er tevreden van. 4.6 & 4.4 bar met 28mm Veloflex.idske schreef: ↑19 jul 2024 14:32 Ik zie ze 6 stuks voor €40 (65mm) https://nl.aliexpress.com/item/1005005214241521.html
Kan goedkoper maar dan is het altijd een wit ventiel zo lijkt.
36 grams versie ( 32 gram, nagewogen 45mm ventiel ).
https://nl.aliexpress.com/item/10050063 ... b53e3e2a3e
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb er pas 4 besteld voor als reserve band bij me te hebben. Passen er precies 2 tegen elkaar in de extra ruimte in mn downtube. Daarboven zit mn kabelslotje en daaronder de bijgeleverde pouch met daarin multitool, pluggen en pompje. Geen zadeltasje meer nodig, en zelfs met extreme pech (hallo Limburgs mooiste) zou ik altijd thuis moeten kunnen komen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Gisteren eerste testrit van 82km - 800 hgtms met de TPU's vn Ridenow gereden ... maar voor de 1ste rit toch heb ik alleen maar het voorwiel er mee uitgerust.
Ik heb een 24gr gebruikt. ( nagewogen en het klopt op de gram ).
Achterwiel nog de butyl er in gelaten.
Opgepompt tot 6bar. Ik weeg ts de 63 en 64kg.
Eerste indruk is vrij positief. Geen problemen gehad en de rit ging wel over tamelijk brute asfalt met redelijk wat gaten en op wat plaatsen grind op de weg.
Het Rovals alpinist voelt al zeer licht aan maar met die Tpu erin is dit NOG extremer ... vooral als ik op de trappers loops merk je dit enorm.
Toen ik thuis kwam was er zo goed als geen drukverlies op de band en ik heb dan meteen ook de achterwiel er mee uitgerust.
Donderdag gaan we een rit maken van 100km ... maar ik zal toch maar een butyl als reserve meenemen ... je weet maar nooit ... .
Zijn er al ervaringen met rijders die deze Tpu's al hebben opgepompt met CO2 patronen ... lukt dit en geen problemen gehad nadien. Ik heb gelezen dat je dit dus niet kan/mag doen ... ???
Ik heb een 24gr gebruikt. ( nagewogen en het klopt op de gram ).
Achterwiel nog de butyl er in gelaten.
Opgepompt tot 6bar. Ik weeg ts de 63 en 64kg.
Eerste indruk is vrij positief. Geen problemen gehad en de rit ging wel over tamelijk brute asfalt met redelijk wat gaten en op wat plaatsen grind op de weg.
Het Rovals alpinist voelt al zeer licht aan maar met die Tpu erin is dit NOG extremer ... vooral als ik op de trappers loops merk je dit enorm.
Toen ik thuis kwam was er zo goed als geen drukverlies op de band en ik heb dan meteen ook de achterwiel er mee uitgerust.
Donderdag gaan we een rit maken van 100km ... maar ik zal toch maar een butyl als reserve meenemen ... je weet maar nooit ... .
Zijn er al ervaringen met rijders die deze Tpu's al hebben opgepompt met CO2 patronen ... lukt dit en geen problemen gehad nadien. Ik heb gelezen dat je dit dus niet kan/mag doen ... ???
Je moet geen schrik hebben van de RideNow's. Ik heb ze al in alle omstandigheden gebruikt (hooggebergte, slechte wegen, nat weer,...) in combinatie met vrij fragiele Veloflex Corsa bandjes. Niks problemen, meer dan 10.000 km, slechts twee keer lek. Ik heb wel de 36gr versie, die 24 gr laat ik maar voor wat het is. Ik weeg 70 kg, 25mm bandjes en rijd zo'n 5,5 tot max. 6 bar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21
Het is volgens hun site dezelfde band ... 24 of 36 ... het verschil in gewicht is alleen maar het ventiel ... alu voor de 36gr en pvc voor de 24gr.jakkel schreef: ↑07 aug 2024 08:07 Je moet geen schrik hebben van de RideNow's. Ik heb ze al in alle omstandigheden gebruikt (hooggebergte, slechte wegen, nat weer,...) in combinatie met vrij fragiele Veloflex Corsa bandjes. Niks problemen, meer dan 10.000 km, slechts twee keer lek. Ik heb wel de 36gr versie, die 24 gr laat ik maar voor wat het is. Ik weeg 70 kg, 25mm bandjes en rijd zo'n 5,5 tot max. 6 bar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40129
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
marcopantani schreef: ↑07 aug 2024 07:07
Het Rovals alpinist voelt al zeer licht aan maar met die Tpu erin is dit NOG extremer ... vooral als ik op de trappers loops merk je dit enorm.
Less is bore
Ik ben gisteren thuis gekomen van de Alpen. Combinatie van S Works T2/T5 of Veloflex met de Ridenow biba’s ( ik had twee wielsets mee ). Dalen , klimmen geen enkel probleem. Ik zit wel op 4.8 -4.6 bar in 28mm banden. Trouwens alleen 2 Ridenow biba’s mee als reserve in een zadeltasje. Geen lek gereden tijdens de afgelopen 1000Km - of zolang ik ze gebruik dit jaar. Wel bij eerste montage een druk verliezende Ridenow biba gehad ( direct de kliko in ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb nochtans ook een plastic ventiel.marcopantani schreef: ↑07 aug 2024 08:37Het is volgens hun site dezelfde band ... 24 of 36 ... het verschil in gewicht is alleen maar het ventiel ... alu voor de 36gr en pvc voor de 24gr.jakkel schreef: ↑07 aug 2024 08:07 Je moet geen schrik hebben van de RideNow's. Ik heb ze al in alle omstandigheden gebruikt (hooggebergte, slechte wegen, nat weer,...) in combinatie met vrij fragiele Veloflex Corsa bandjes. Niks problemen, meer dan 10.000 km, slechts twee keer lek. Ik heb wel de 36gr versie, die 24 gr laat ik maar voor wat het is. Ik weeg 70 kg, 25mm bandjes en rijd zo'n 5,5 tot max. 6 bar.
Klopt helemaal.
Anderzijds, je bespaart met zo'n TPU's wel al snel tot 100 gr. per band op roterende massa. Ook de rolweerstand zal een beetje beter zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13
Ik rijd met die TPU’s van Conti. Prima rijervaring, 1 keer lek op schelpenpaadje (was ook met butyl gebeurd), enkel drukverlies van 10-15 psi na paar dagen. Dat is voor mij geen issue, want ik check druk toch voor vertrek.