Voorwiel loopt vast
Hallo allen,
Gisteravond heb ik mijn voorwiel uit mijn MTB gehaald (i.v.m. een lekke band, nu tubeless).
Toen ik het wiel weer terug plaatste en de steekas had vast gedraaid, loopt het voorwiel nu vast.
Het lijkt alsof de vorkpoten te strak zitten. Ik heb het al geprobeerd zonder remschijf en remblokken, het is dus niet dat de remmen aanlopen.
Het gaat om een Rockshox SID select+ vork i.c.m. Shimano MT410 naaf.
Helaas heeft de LBS over twee weken pas tijd om te kijken. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Mvg,
MvanR
Gisteravond heb ik mijn voorwiel uit mijn MTB gehaald (i.v.m. een lekke band, nu tubeless).
Toen ik het wiel weer terug plaatste en de steekas had vast gedraaid, loopt het voorwiel nu vast.
Het lijkt alsof de vorkpoten te strak zitten. Ik heb het al geprobeerd zonder remschijf en remblokken, het is dus niet dat de remmen aanlopen.
Het gaat om een Rockshox SID select+ vork i.c.m. Shimano MT410 naaf.
Helaas heeft de LBS over twee weken pas tijd om te kijken. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Mvg,
MvanR
Voor de bandenwissel dus geen issues? Ik denk toch dat het wiel er niet helemaal recht in zit, maar met een steekas is dat eigenlijk niet echt mogelijk. Je hebt echt een steekas en geen snelspanner?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
De band is hetzelfde gebleven, een Schwalbe Racing Ray. Er zat eerst een binnenband in, nu dus tubeless. Het is zeker een steekas.
De rechter lager lijkt wat moeilijker te lopen dan links (als ik aan het busje draai). Maar voor demontage liep het wiel erg soepel. Het lager ziet er ook nog prima uit.
De rechter lager lijkt wat moeilijker te lopen dan links (als ik aan het busje draai). Maar voor demontage liep het wiel erg soepel. Het lager ziet er ook nog prima uit.
Per ongeluk een stelmoer op je as aangedraaid met het monteren? Bij een cup-conus naaf (geen idee of jij die hebt) kan dat zomaar gebeuren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Thanks. Het zal waarschijnlijk een van de lagers zijn.
Nieuwe besteld en van de week maar even vervangen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC