Welke middenklasse performance fiets?
-
- Forum-lid
Zeker Sowier en Ernie, de Orca staat nog steeds hoog op mijn lijstje. Ik wil geen power meter, dat geld besteed ik liever aan (nog) betere wielen. Ik twijfel of dat dan een omr of omx frame moet zijn. De laatste is lichter en stijver, maar heb wel eens gelezen dat die op (daal)snelheid een strakke hand vraagt en wat minder voorspelbaar is.
Overigens heb ik ook nog Festka ontdekt. Schijnen goed te zijn en vind ik er lekker uitzien.
Overigens heb ik ook nog Festka ontdekt. Schijnen goed te zijn en vind ik er lekker uitzien.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Zou die echt zo slap zijn of is het gel#l van de tester? Ik heb geen strakke hand nodig om stalen fietjes van 30 jaar oud van de berg af te jagen. Dan lijkt mij dat een moderne carbon fiets helemaal geen problemen mag geven.
Festka is in ieder geval wel de middenklasse voorbij Wel heel erg fraai!
Festka is in ieder geval wel de middenklasse voorbij Wel heel erg fraai!
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Juist andersom, de omx schijnt niet vergevingsgezind te zijn. Hannah Bussey van Cyclingweekly heeft op beide gereden en vond de omr heerlijk en de omx hard c.q. vermoeiend. Er zit wel meer dan 300 gram verschil tussen de frames. Lastig hoor. Aan de andere kant ken ik staal, alu en carbon en kan ik een frame dat aan de voor- en onderkant stijf is wel waarderen. Ik heb 3 stalen frames gehad, waarvan er maar 1 lekker reed (double butted chromoly), 1 redelijk goed alu frame en 2 nogal uiteenlopende carbon frames. Het eerste was vrij licht, maar van achteren te stijf en rondom het balhoofd maar net stijf genoeg. Mijn huidige (van hetzelfde merk) is exact andersom. En dat is juist lekker, zeker met steekassen.
Laatst gewijzigd door Beam me up, Scotty op 09 aug 2024 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat heb je, na alle verschillende opties die hier gepasseerd zijn, nog meer op je lijstje?
Festka is ook gaaf.
Festka is ook gaaf.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is Festka gaaf omdat het boutique is, of is het gaaf omdat het goed is....?
Less is bore
Als je zo veel uitgeeft voor een boutique merk, zul je nooit toegeven dat je je vergist hebt.daniel1975 schreef: ↑09 aug 2024 12:55 Is Festka gaaf omdat het boutique is, of is het gaaf omdat het goed is....?
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Boutique? Kan ik even niks mee. Volgens mij is het een goed gebouwde en rijdende fiets en ik vind de Scalatore ook erg mooi (zonder trendy design).
Laatst gewijzigd door Beam me up, Scotty op 09 aug 2024 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Daarnaast is er weinig toegevoegd, omdat de discussie veel over geld gaat, en dat houd me niet zo bezig eigenlijk. Nu ik er zelf toch over begin, ondertussen weet ik wel dat ik geen € 7000 of meer ga betalen voor bijv een Cube of Giant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zonde, want heel veel beter dan dit gaat het niet worden voor 7K.Beam me up, Scotty schreef: ↑09 aug 2024 13:20 . Nu ik er zelf toch over begin, ondertussen weet ik wel dat ik geen € 7000 of meer ga betalen voor bijv een Cube of Giant.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 0-axs-2025
Less is bore
Heb je nog naar Factor gekeken? Of Basso? Vind ik beide erg mooi.Beam me up, Scotty schreef: ↑09 aug 2024 13:20Daarnaast is er weinig toegevoegd, omdat de discussie veel over geld gaat, en dat houd me niet zo bezig eigenlijk. Nu ik er zelf toch over begin, ondertussen weet ik wel dat ik geen € 7000 of meer ga betalen voor bijv een Cube of Giant.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Thanks. Factor spreekt me wel aan, Basso niet.
-
- Forum-lid
O ja, om het gekwebbel tussen Apex en Sensa te sussen, aan geen van beide ga ik dat geld uitgeven. En als ik ‘waar voor het geld’ belangrijk vond kocht ik inderdaad wel een Giant, maar dan met 105 voor de helft van mijn budget.
Laatst gewijzigd door Beam me up, Scotty op 09 aug 2024 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.