Contact gehad met Canyon en ze sturen een nieuwe insert toe. Instructies heb ik al ontvangen. Lijkt inderdaad te doen.folkeringa schreef: ↑04 aug 2024 23:12 De insert moet idd gelijmd worden. Ik kreeg instructies hoe ik dat zelf kon doen. Fluitje van een cent. Opsturen van de fiets is dus niet nodig. De insert is te bestellen bij Canyon. Niet goedkoop trouwens, circa 50 euro incl verzenden.
Wat jammer is, is dat dit niet onder de 6 jaar garantie valt van frame en onderdelen. Had ik wel verwacht, omdat het een vast onderdeel van het frame is.
En € 40,95 (excl. € 9,95 verzendkosten) is behoorlijk aan de prijs voor zo'n eenvoudig rubber ding. Verzenden duurt ook nog eens 5 - 10 dagen. Dat vind ik nogal lang in deze tijd waarin het meeste wat je 's avonds bestelt de dag daarna al wordt bezorgd.
Lijkt me overigens een euvel dat op de lange duur vaker gaat voorkomen. Een rubber insert dat is vastgelijmd in het frame lijkt me nou niet bepaald een heel duurzame oplossing. Leuk bedacht van de engineers bij Canyon maar de lange termijn misschien iets te veel uit het oog verloren.
Advies: zeker twee keer per jaar de zadelpen (en insert) schoonmaken!