Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
bever
- Forum-lid
bever
07 feb 2010 00:20
Ypuh schreef:PIIYM schreef:Vind dit een mooie topic voor mijn eerste post! Ook ik wil graag een nieuwe racefiets na een seizoen lekker te hebben rondgefietst op een ouwe Giant Peleton (Shimano Exage 500, zegt mij niks...)
Omdat er in deze prijsklasse zo ontzettend veel aanbod is, is het bijna ondoenlijk om een goede keus te maken, gevoelsmatig dan. Uiteindelijk heb ik besloten om niet naar Hopmans, 12go of Salden te gaan, maar iets meer te betalen bij de plaatselijke fm. Onder voorbehoud van een proefrit (leuk die sneeuw, maar het fietst zo lastig...) wil ik de volgende fiets aanschaffen:
Trek 1.7 model 2008
105 afgemonteerd met een ultegra achterderailleur
Standaard Bontrager wielen
incl. pedalern en een draadloze cateye voor 900,-
Volgens mij een redelijk goede deal, graag jullie ongezouten mening hierover! Afgezien van de proefrit vind ik jullie mening in deze net zo belangrijk!
Alvast bedankt!
Klinkt goed voor een plaatselijke fm. Ik denk dat de je in dit geval slechts een paar tientjes meer betaald als bij 12Go of Salden. Als het verschil zo klein is, mag je nooit twijfelen en kun je beter om de hoek je aankoop beleven.
Met een Trek & 105/Ultegra mix kun je echt geen miskoop begaan
.
Jezus....da's geen slechte aanbieding !
Ik zit er zelf ook over te denken om een nieuwe Trek te kopen. Twijfel alleen nog tussen een 1. of 2. versie
-
bies4live
- Forum-lid
bies4live
06 apr 2010 15:00
Heb zelf nu een Trek 2,3 onder mn kont (om te testen) en ja met de 105 groep mag je geen problemen verwachten, ok het is geen Ulterga groep maar de vraag is wat voor fietser ben je
voor wat trainings werk en een aantal tour tochten p[er jaar is dit uitstekend, zelf voor een beginnende wedstrijd rijder is de 105 groep prima. zou je echt veel aan wedstrijden doen of tig 1000 km per jaar draaien tja dan zou ik nog eens na denken over welke groep. Waar het mij om gaat is de prettige zit houding op deze fiets, alles aan deze fiets bevalt me uitstekend, ook al was de slooping frame even wennen. Ik heb ook een Sensa uitgeprobeerd maar dat is allemaal even iets minder, rammeltje? Kabeltjes die niet mooi zijn weg gewerkt.
-
nico10
- Forum-lid
nico10
14 jun 2010 00:00
Dag allemaal,
ik ben van zin om volgende week mijn eerste wielerfiets te kopen. Het gaat waarschijnlijk de trek 2.3 worden. Heb er lang over nagedacht en veel over opgezocht, maar niet veel negatieve zaken over gevonden buiten het zadel.
Is dit werkelijk een goede fiets om mee te beginnen fietsen en kan je hier ook wel goede tochten mee doen? Ben van zin om er 3 keer per week mee te gaan werken (ongeveer 70 km heen/terug) en zou graag ook tijdens vakanties wat heuvels beklimmen.
Het ging bij mij tussen de trek 2.3 of de ridley icarus. Mijn fietsenmaker zei dat er totaal geen verschil was tussen deze 2 fietsen, buiten 100 euro prijsverschil.
trek 2.3
-
trikke
- Forum-lid
trikke
14 jun 2010 21:56
Dan zal ik ook hier maar meteen mijn eerste post plaatsen.
ik heb me vant weekend ook een Trek 2.3 gekocht. Aanstaande donderdag ga ik hem hebben.
Ook ik twijfelde tussen de Ridley en de Trek. Wat voor mij beslissend was, was de fm bij de Ridley 0,0 korting, ook geen gratis gadgets en niet eens een opmeting ter plaatse?
Bij de fm waar ik de Trek kocht ben ik totaal opgemeten, heb ik een hele uitleg gehad en een resem aan gratis benodigdheden.
Foto volgt later als ik de fiets heb.
Blij met mijn Trek 2.3
-
basso1
- Forum-lid
basso1
14 jun 2010 22:02
Goede keuze ik heb zelf ook 6 jaar op een Trek fiets gereden en in die 6 jaar tijd nog nooit problemen gehad, wel gewoon ieder jaar een beurt laten geven. Veel plezier met je aankoop Trikkie!
-
trikke
- Forum-lid
trikke
16 jun 2010 00:43
Thanks Basso, ik zit vol ongeduld te wachten op het foontje van de fm
Blij met mijn Trek 2.3
-
estatik
- Forum-lid
estatik
16 jun 2010 01:44
Ik heb de Trek 2.3 ook als eerste fiets gekozen en ben er zeer tevreden van.
Ik kan natuurlijk niet met een andere fiets vergelijken tenzij met mijn heel oude Fransesco Moser fiets.
Voor een beginnende fietser vind ik deze fiets dus zéér goed.
Je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven !
-
nico10
- Forum-lid
nico10
16 jun 2010 23:55
Zijn er bepaalde zaken die ik aan de fiets moet veranderen? Nu kan het nog...
trek 2.3
-
robbertm
- Forum-lid
robbertm
17 jun 2010 00:12
Kijk of je direct een computer erbij kan kopen waarvan de sensor in je voorvork past, ziet er wel zo mooi uit.
Ik heb dat zelf niet gedaan en dat is het eerst wat ik nu ga vervangen, de opbouw sensor en bijbehorende polar computer eraf en een speciale bontrager sensor die in de voorvork past + bijbehorende computer uiteraard.
Het is een detail maar het staat wel een stuk mooier als je het mij vraagt.
Trek 2.3 105 (2010)
Sensa Catena Disc (2009)
-
nico10
- Forum-lid
nico10
17 jun 2010 13:00
ja, dat was ik al van plan. Welke computer is dan een aanrader? Weet jij misschien of er ook van die computers bestaan met meteen een GPS in? Dat zou ook altijd handig zijn als je een grote tocht wil maken.
trek 2.3
-
robbertm
- Forum-lid
robbertm
17 jun 2010 14:44
Ik heb zelf gekozen voor Node 2 van Bontrager, deze is uitgebreid genoeg voor mij, maar volgens mij zit hier geen GPS in.
Belangrijk is dat de computer die je uitzoekt ANT+ compatible is anders praat hij niet met de ingebouwde sensor.
Trek 2.3 105 (2010)
Sensa Catena Disc (2009)
-
tosoni
- Forum-lid
tosoni
18 jun 2010 00:25
Nico10 schreef:Zijn er bepaalde zaken die ik aan de fiets moet veranderen? Nu kan het nog...
Misschien een Red, DA of Super record groep, FFWD wielen etc ect...
Nee zonder te dollen, de 2.3 is een zeer complete een degelijke fiets. Zoals RobbertM al zei (en jezelf al aan gedacht had) is die oplossing van de computer wel erg mooi. Voor de rest is het smaak: zadel moet je aan wennen (of andersom) dus die zou ik niet meteen vervangen (zeker de eerste 500 km niet). Stuurlint weet ik niet of daar de mogelijkheid voor is bij je FM. En voor de rest zou ik gewoon lekker gaan rijden. De 105 is een serieus mooie groep om mee te beginnen. Verschil tussen de Ultegra groep merk je als beginner toch niet. Tussen de 105 en Soar/tiagra wel. En de wielen gewoon vervangen als ze op zijn. Dat zal wel even duren denk ik.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier