Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Compacte frametas voor racefiets/gravelfiets gezocht

roelw
Forum-lid

roelw 14 aug 2024 11:37

Ik gebruik bijna atlijd een compacte frametas wanneer ik ga fietsen om eten, repen en gelletjes, tabletten om sportdrank te maken, compact statiefje voor foto's te maken... in te steken.
Tot nu gebruik ik een Decathlon tas van 1.5 liter. Het grote voordeel van deze tas is dat deze in de hoek tussen bovenbuis en zadelbuis past en je drinkbussen dus bereikbaar zijn en je stuur vrij blijft en dus nergens hindert want de tas is ook smal genoeg om niet tegen je benen te schuren.
Ik ben nu op zoek naar een iets groter alternatief (ongeveer 2 liter tot 3 liter) van goede kwaliteit. De meeste compacte framtassen met deze inhoud zijn gemaakt om tussen bovenbuis, balhoofdbuis en onderbuis te bevestigen en dat wil ik niet want dat hindert als je wil drinken (en sidecages vind ik ook geen mooie oplossing). Tassen die aan je stuur zwabberen zijn er ook voldoende maar daar houd ik ook niet van.
Het enigste alternatief dat ik gevonden heb is een Ortlieb tas van 3L maar deze kost ongeveer 100€.
Welke alternatieven zijn er nog?
Maatwerk wordt al snel redelijk duur.

Wat ik nu gebruik:
Afbeelding
Afbeelding

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 aug 2024 11:58

Live fast; die young. mijn blog

meuk
Forum-lid

meuk 14 aug 2024 12:48

Ik heb de grotere van Ortlieb, idd wel prijzig, maar waterdicht en superkwaliteit.

Even googlen levert meer opties op voor schappelijke prijzen, bijv hier: https://www.fietsparadijs.com/fietstas/frametas/

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 14 aug 2024 12:58

Hoeveel ruimte heeft je frame? Revelate Designs heeft nu "gravel" frametassen (Sandur) die mss een optie zijn? Ik ben zelf vrij gevoelig voor knee-rub en wilde dus per se iets bij de balhoofdbuis en niet bij de zitbuis. Bidons zijn bij mijn XL frame prima toegankelijk, bij mevr Woefdram met een M frame zijn er bidonhouders met zij-ingang op gekomen. Je kunt ook nog de bevestiging van de bidonhouders tunen met Wolftooth B-RAD of soortgelijken.

Plaats reactie