Alternatief voor sportrepen/sportgels
Als ik geen zin heb om aan de sportrepen en de sportgels te gaan (te duur, te overdreven) maar wil volstaan met producten die gewoon in de supermarkt te koop zijn, wat kan ik dan het beste kiezen? Het gaat me vooral om de hoeveelheid koolhydraten. Ik heb zelf het idee dat Snelle Jelle’s wel een goede keuze zijn.
Nog even dit: ik hoef de repen of koeken (of wat dan ook) niet al fietsend te kunnen eten. Het gaat mij om iets wat ik tijdens een korte stop even snel naar binnen kan werken, al dan niet met een paar slokken uit de bidon.
Nog even dit: ik hoef de repen of koeken (of wat dan ook) niet al fietsend te kunnen eten. Het gaat mij om iets wat ik tijdens een korte stop even snel naar binnen kan werken, al dan niet met een paar slokken uit de bidon.
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
ewout schreef: ↑15 aug 2024 21:04 Als ik geen zin heb om aan de sportrepen en de sportgels te gaan (te duur, te overdreven) maar wil volstaan met producten die gewoon in de supermarkt te koop zijn, wat kan ik dan het beste kiezen? Het gaat me vooral om de hoeveelheid koolhydraten. Ik heb zelf het idee dat Snelle Jelle’s wel een goede keuze zijn.
Maak een analyse van de ingrediëntenlijst en de voedingswaarde lijst op zo’n reep en zoek naar alternatieven met eenzelfde notatie of combineer (goedkopere) alternatieven tot je op eenzelfde hoeveelheid aan ingrediënten/voedingswaarde uitkomt.
Het meeste van die zogenaamde energiebronnen in fancy verpakking zijn natuurlijk gewoon een combinatie van ingrediënten die tegen belachelijke prijzen verkocht worden. Daarbij komt nog dat je de energie inname moet afstemmen op je verbruik
Maak dáár een studie van en je kunt jezelf moeite en geld besparen door gewoon wat alternatieven te nemen.
Idem hier, ik koop gewoon een grote zak winegums en verdeel dat over boterhamzakjes. Die zakjes is niet ideaal. Wat dat betreft zien die zakjes van de foto hierboven er beter uit. Waar koop je die?wasbeer2006 schreef: ↑15 aug 2024 21:51 Naast snelle jelle ben ik dit gaan doen. Gewoon 4 potten haribo bij de oulet voor 30 euro
Heb je circa 60 zakjes met 60gram suiker en nog lekker ook.
Maar je kan ook voor 3 euro per stuk lekker blocks kopen.