Press fit trapas
Hi, ik zou graag jullie mening willen horen over BB86 press fit trapassen. Er zitten zo’n enorme prijs verschillen in, dat ik het eigenlijk volledig kwijt ben.
Ik kan mij voorstellen dat een trapas van pak hem beet €30- een mindere kwaliteit is dan een van €130-. Maar je ziet ze ook van €300- zijn die van blad goud of zo? Maar serieus wat zijn jullie ervaringen met Bb86 press fit trapassen. En..is het een meer waarde om een press fit trapas te monteren die je in elkaar kan draaien?
Vriendelijke groet
Michael
Ik kan mij voorstellen dat een trapas van pak hem beet €30- een mindere kwaliteit is dan een van €130-. Maar je ziet ze ook van €300- zijn die van blad goud of zo? Maar serieus wat zijn jullie ervaringen met Bb86 press fit trapassen. En..is het een meer waarde om een press fit trapas te monteren die je in elkaar kan draaien?
Vriendelijke groet
Michael
Wat wil je...? Geluk of Gelijk
-
- Forum-lid
Ik heb ze van C-bear keramisch gehad, van Sram en van Shimano de normale van €35,- en nu keramische van Aliexpress €27,- en op de gravelbike van Ceramic Speed €300,-.
Maakt allemaal niet veel uit, die van Ceramic Speed en C-bear zijn echt niet 10x beter dan de "normale" van Shimano en Sram.
Die van Aliexpress heb ik sinds begin dit jaar in de racers zitten en draaien als een zonnetje, afdichting is goed en passing ook!
Gaan ze stroef lopen dan vervang ik ze gewoon weer voor een andere van Aliexpress.
Een pressfit die je in elkaar moet draaien is vooral goed als de passing van de lagers niet meer goed is, dan kun je evt. speling eruit halen die door de slechte passing is ontstaan.
Maakt allemaal niet veel uit, die van Ceramic Speed en C-bear zijn echt niet 10x beter dan de "normale" van Shimano en Sram.
Die van Aliexpress heb ik sinds begin dit jaar in de racers zitten en draaien als een zonnetje, afdichting is goed en passing ook!
Gaan ze stroef lopen dan vervang ik ze gewoon weer voor een andere van Aliexpress.
Een pressfit die je in elkaar moet draaien is vooral goed als de passing van de lagers niet meer goed is, dan kun je evt. speling eruit halen die door de slechte passing is ontstaan.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heb ik ook in de Liv van mevr1975 gebruikt. Zijn prima.
Al heb ik liever de schroefcups van mijn Pina.
Al heb ik liever de schroefcups van mijn Pina.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Bij 24mm as gaat er niets boven prijs kwaliteit van Shimano.
Heb je Sram Dub of 30mm, dan is er niets dat echt blijvend goed werkt. Beste dat ik heb gehad was een set van Hope.
Heb je Sram Dub of 30mm, dan is er niets dat echt blijvend goed werkt. Beste dat ik heb gehad was een set van Hope.
-
- Forum-lid HC
Sram dub is echt gewoon heel goed en heel goedkoop.
Misschien nog wel beter dan shimano.
Het zit hem heel vaak in verkeerde. Het te hard aandraaien van de cups waardoor ze vervormen.
Het te hard persen van de cups, vrijwel geen een frame is goed recht, dan zit het altijd schuin. Gewoon net tot de eerste aanslag en klaar.
Het zit hem heel vaak in verkeerde. Het te hard aandraaien van de cups waardoor ze vervormen.
Het te hard persen van de cups, vrijwel geen een frame is goed recht, dan zit het altijd schuin. Gewoon net tot de eerste aanslag en klaar.
Oh, Tsja, iedereen kan nog iets leren. Heb altijd gehoord dat Shimano schroefcups gebruikt.
Dat klopt dus niet.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan zouden heel veel fietsen verplicht Sram moeten. Dus dat is niet logisch.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik zeg niet dat Sram Dub niet goed is. Maar BB86 heeft cups met diameter 41mm. Als je dan een as hebt van 29 of 30, dan kan het niet anders dan dat de lagers heel klein zijn. Zulke kleine lagers hebben nu eenmaal niet een heel lang leven.wasbeer2006 schreef: ↑18 aug 2024 09:54 Sram dub is echt gewoon heel goed en heel goedkoop.
-
- Forum-lid HC
Dat ben ik met je eens, mijn fietsen hebben een PF30 en dan zijn de lagers groot genoeg.