Ronde van Frankrijk voor vrouwen 2024
Ik zag wel 3 Nederlandse politieagenten in bocht 7 staan om alle 8 de Nederlandse fans in bedwang te houden. Dat was vast een leuk uitje.
Campagnolo Ultra Dork
Uiteindelijk gewoon 4x dom gereden van SD en Vollering. Na de val teveel getreuzel, geen teamgenoot om te helpen en vandaag te vroeg gegaan en daarna te lang gewacht uit angst voor Paulien. Deze had ze ook met die val met twee vingers in de neus kunnen winnen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, het is een niet relevante open deur.
- dat Demi en SDW geen perfecte combi zijn lijkt al 2 jr zo te zijn
- als je als ploeg(leiding) aangeeft dat je voor geel gaat, dan ga je voor geel en geen dubbele agenda
- als een ploeggenoot nota bene na de val verteld dat ze het geel heeft zien liggen maar zelf is opgestapt en doorgereden ben je een domme egoist en mag je al ploegleiding jezelf schamen dat je er geen ploeg van hebt gemaakt.
- ploegleider had daar direct rensters moeten laten wachten
- demi had beter gecoacht moeten worden vandaag en niet met z’n 2-en die lange daal+dal moeten rijden. Stam orakelde nota bene vooraf dat Demi de Alpe in 2:40 (oid) sneller op zou rijden dan Kasia
Niet alleen Demi heeft hier vandaag verloren, heel SDW heeft deze week een modderfiguur geslagen. Nu de andere ploegen sterker worden zie je dat individuele klasse van rensters niet meer genoeg is.
Less is bore
Wat was de bedoeling van haar vinger tegen de helm net voorbij de finish? Was dat een 'vingerwijzing' naar ploegleiding toe?
-
- Forum-lid
Bruut onrechtvaardig, en daar horen de mooiste tranen van Demi Vollering bij. Zij vocht in haar eentje niet alleen tegen haar ploeggenoten, maar ook tegen het gehele peloton, dat nota bene ook nog werd geholpen door TV-motards; die motor voor Kerbaol leek verdomd veel op een derny en in de vallei reed een hele parade van maar liefst 7 stuks over de volle breedte van de weg voor de groep van de gele trui en van brommer Brand. Tel daarbij op het uitermate laffe rijden van Rooijakers en het afschuwelijke onrecht dat Fignon werd aangedaan verdwijnt voorgoed naar de vergetelheid in vergelijking tot wat arme Demi moest doorstaan. Winnen op Alpe d'Huez in 49'55" is minder dan een schrale troost.
-
- Forum-lid
O ja, dat "O nee, o nee" van Knetemann toen Niewiadoma door Muzic vlak voor de meet gepasseerd werd , sprak boekdelen.
Sd fiasco. Kunnen we boek over schrijven.
Maar Kasia. Knap hoor dat ze bleef strijden.
Verdiende winnaar. Ja toch, dunkt me als je even de oranje bril afzet.
Stam is echt ploegleider onwaardig.
Idem voor Anna vd b.
Demi wint nog wel 3x komende jaren. Is intrinsiek te best. Maar dat is soms te weinig.
Rooijakkers wieltjesplakker.
Brand. Heel apart.
Al met al. Wordt een leuke wk selectie.
Graag live beelden bij het ontbijt.
Maar Kasia. Knap hoor dat ze bleef strijden.
Verdiende winnaar. Ja toch, dunkt me als je even de oranje bril afzet.
Stam is echt ploegleider onwaardig.
Idem voor Anna vd b.
Demi wint nog wel 3x komende jaren. Is intrinsiek te best. Maar dat is soms te weinig.
Rooijakkers wieltjesplakker.
Brand. Heel apart.
Al met al. Wordt een leuke wk selectie.
Graag live beelden bij het ontbijt.
-
- Forum-lid
Wat mij betreft niet de winnares die het het meest verdiend heeft, maar het is haar van harte gegund. Vollering was de beste, maar moet het doen met twee etappeoverwinningen.
Hopelijk dat het vrouwenwielrennen na deze ontknoping (nog) meer aandacht krijgt. Een TDF van 2,5 dag Frankrijk vind ik wat summier. Een grote ronde van een week, heet bij de mannen een voorbereidingskoers. Het hoeft niet meteen net zo zwaar als bij de mannen, maar twee weken en een paar extra bergetappes zou de naam TDF meer eer aan doen en vind ik ook iets wat de vrouwen verdienen.
Hopelijk dat het vrouwenwielrennen na deze ontknoping (nog) meer aandacht krijgt. Een TDF van 2,5 dag Frankrijk vind ik wat summier. Een grote ronde van een week, heet bij de mannen een voorbereidingskoers. Het hoeft niet meteen net zo zwaar als bij de mannen, maar twee weken en een paar extra bergetappes zou de naam TDF meer eer aan doen en vind ik ook iets wat de vrouwen verdienen.