Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde van Frankrijk voor vrouwen 2024

derxx
Forum-lid

derxx 19 aug 2024 14:57

De grootste missers voor Demi zijn inderdaad gemaakt in de volgwagen, niet door concurrenten. SD Worx heeft het zelf in de hand gehad en verklooit. Ik denk dat als Demi en Niewiadoma samen aan de Alpe waren begonnen, Demi de benodigde ~1:10 wel gepakt had. Nu reed ze op de Glandon al zo 40-45s weg in de laatste stukje, echter kon Niewiadoma even extra rusten in het dal, en moest Demi daar toch flink tempo rijden. Wellicht dat ze vanuit de auto meteen hadden moeten roepen toen ze zagen dat Brand aan kop ging sleuren dat ze de benen stil moest houden, en erop vertrouwen dat ze Niewiadoma op de klim zou pakken.
Maargoed, achteraf is alles makkelijk praten. Ik had ook verwacht dat Demi meer dan 20s sneller dan Niewiadoma naar boven zou rijden, zelfs met de extra effort in de benen, maar dat bleek dus niet zo te zijn. En op de Alpe heb je weinig tot geen voordeel van draft, en beide hebben het grootste gedeelte van de klim op kop gereden.
Heeft Niewiadoma mazzel gehad dat Brand in het dal op kop gesleurd heeft: tuurlijk. Heeft Demi daardoor de tour verloren: in mijn optiek niet.
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 aug 2024 15:04

De Tour de Femmes levert hier dan wel een "lekkere" bitch fight op.
Als de Vuelta straks niet spannend is pak ik gewoon dit topic er even bij...............

Hoe een paar dames hier worden weggezet kan echter echt niet. Echt heel, heel, heel Klein ben je dan om op zo'n manier je punt duidelijk te maken.

Ik heb tav de Tour de Femmes mijn best gedaan met foto's om te laten zien hoe mega leuk de Tour Femmes is. Die smaak wil ik in m'n mond houden dus zwaai ik dit topic vaarwel want het blijft hangen in herhaling van zetten.................

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2024 15:14

Ik heb tav de Tour de Femmes mijn best gedaan met foto's om te laten zien hoe mega leuk de Tour Femmes is. Die smaak wil ik in m'n mond houden
Gisteren was een van de spannendste wieleretappes van de laatste jaren. Hele week was eigenlijk leuker dan de 3 weken Tour van afgelopen zomer. Weliswaar mede onbedoeld veroorzaakt door de stommiteiten van SDW, maar leverde een hele vermakelijke koersweek op :winkthumb:
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 aug 2024 16:56

daniel1975 schreef: 19 aug 2024 15:14
Ik heb tav de Tour de Femmes mijn best gedaan met foto's om te laten zien hoe mega leuk de Tour Femmes is. Die smaak wil ik in m'n mond houden
Gisteren was een van de spannendste wieleretappes van de laatste jaren. Hele week was eigenlijk leuker dan de 3 weken Tour van afgelopen zomer. Weliswaar mede onbedoeld veroorzaakt door de stommiteiten van SDW, maar leverde een hele vermakelijke koersweek op :winkthumb:
En dan enkel al door hun prestaties verdienen de dames het wel dat, als het over hen gaat, dat met iets meer respect gebeurt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 aug 2024 18:01

daniel1975 schreef: 18 aug 2024 21:19

Nee, het is een niet relevante open deur.

- dat Demi en SDW geen perfecte combi zijn lijkt al 2 jr zo te zijn
- als je als ploeg(leiding) aangeeft dat je voor geel gaat, dan ga je voor geel en geen dubbele agenda
- als een ploeggenoot nota bene na de val verteld dat ze het geel heeft zien liggen maar zelf is opgestapt en doorgereden ben je een domme egoist en mag je al ploegleiding jezelf schamen dat je er geen ploeg van hebt gemaakt.
- ploegleider had daar direct rensters moeten laten wachten
- demi had beter gecoacht moeten worden vandaag en niet met z’n 2-en die lange daal+dal moeten rijden. Stam orakelde nota bene vooraf dat Demi de Alpe in 2:40 (oid) sneller op zou rijden dan Kasia

Niet alleen Demi heeft hier vandaag verloren, heel SDW heeft deze week een modderfiguur geslagen. Nu de andere ploegen sterker worden zie je dat individuele klasse van rensters niet meer genoeg is.
Ik denk dat je de rationele kant van de mens (in dit geval vooral de vrouw) overschat, zelfs in een professionele competitieve en commerciële context speelt het menselijk tekort.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 aug 2024 18:06

Patrick VB schreef: 19 aug 2024 00:22
Wat kwam die Muzic daar bewijzen in de sprint voor plek 3? Eventjes de bonificaties wegnemen?
Ja het is inderdaad toegelaten te sprinten voor je plek, maar of het aangewezen is dit te doen als je zelf geen plaats meer kan winnen in het klassement, dat is de vraag.
...
Precies mijn gedacht.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 aug 2024 18:08

scottpch64 schreef: 19 aug 2024 05:33 Conclusie is dat Stam ongeschikt is als ploegleider, dat Brand de beste ploegmaat van Kasia is, waarom gaat die op kop rijden voor een Realini die dan 5e kan worden????
Niewiadoma zat in het dal compleet uit de wind door Brand en heeft daarmee veel energie gespaard!
Vollering was de beste in koers, helaas wint niet altijd de beste, waardeloze ploeg dat SD Works!
Misschien is Lucinda ook wel eens onheus bejegend door Vollering, zo zijn er wel meer, en was ze daardoor erg gemotiveerd.

Die aanraking gisteren van Rooijakkers door Vollering was hoogst ongepast, ik mag niet denken hoeveel pagina's hier volgepend zouden worden als Remco zoiets moest doen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 aug 2024 18:10

JPAR schreef: 19 aug 2024 10:03

Zij is gescheiden van haar man en heeft al een tijdje een relatie met Stam.
En dat voor zo'n christelijk meisje ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2024 18:22

Deze is wel aardig, column Thijs Zonneveld. https://archive.is/jfPv7
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 19 aug 2024 18:45

Het is een beetje als de Giro van Kelderman. Daar heeft Bora hem ook volledig laten zakken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

galileo2
Forum-lid

galileo2 19 aug 2024 19:07

daniel1975 schreef: 19 aug 2024 15:14
. Hele week was eigenlijk leuker dan de 3 weken Tour van afgelopen zomer.
Ik vond het een prachtige Tour.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 aug 2024 19:31

Klein_Verzet schreef: 19 aug 2024 13:27 .................... Brand is niet het aller helderste licht en besloot om Realini eens flink uit de wind te zetten.....................
Van zo'n praat zakt mijn broek dus af. :dislike:

Plaats reactie