vuelta 2024
-
- Forum-lid
Een sterk staaltje omgekeerde logica. Je bewijst namelijk niet dat er 17w winst te behalen is, maar gebruikt het als uitgangspunt. De extra massa van zo'n dicht voorwiel komt al helemaal nergens voor. Het kost meer vermogen om op gang te trekken (om te versnellen), wat na elke bocht (zeker in de regen) een groot nadeel is.
Goed lezen vooraleer je reageert. In het OL topic heb ik gezegd dat ik de door Visma geclaimde winst van 17 watt wou omgerekend zien naar tijdswinst. Ik heb nergens een bevestiging of ontkenning uitgesproken over de claim van Visma.Klein_Verzet schreef: ↑18 aug 2024 22:20Een sterk staaltje omgekeerde logica. Je bewijst namelijk niet dat er 17w winst te behalen is, maar gebruikt het als uitgangspunt. De extra massa van zo'n dicht voorwiel komt al helemaal nergens voor. Het kost meer vermogen om op gang te trekken (om te versnellen), wat na elke bocht (zeker in de regen) een groot nadeel is.
Probeer me dus niet iets in de mond te leggen dat ik niet beweerd heb.
Als zij dat afleiden uit testen in de windtunnel én testen op parcours (zie artikel Visma), wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken. De testen zouden ook rekening gehouden hebben met de nadelen. Campenaerts schatte uit zijn ervaring de totale winst inclusief de nadelen iets lager in dan de door Visma geclaimde winst.
-
- Forum-lid
Ja mooie sprint van Van Aert, het eerste snoertje.
-
- Forum-lid
Mooie opbouw ook: 3e in rit 1, 2e in rit 2, 1e in rit 3.
In het schaatsen noemen ze dat een afbouwend schema
Ik verwacht dat er nog meer gaan volgen voor WvA!
Ik verwacht dat er nog meer gaan volgen voor WvA!
-
- Forum-lid
Dit heb je geschreven en is feitelijk een nogal onbezonnen interpretatie van hetgeen Mathieu Heijboer beweerde. Hij sprak over een winst tot wel 15w bij 60km/u.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus de volgende is te vroeg juichen voor de streep?Dubbeldekker schreef: ↑19 aug 2024 21:33 Mooie opbouw ook: 3e in rit 1, 2e in rit 2, 1e in rit 3.
Less is bore
Ook daar heeft hij al ervaring mee, als ik me niet vergis.daniel1975 schreef: ↑20 aug 2024 07:16Dus de volgende is te vroeg juichen voor de streep?Dubbeldekker schreef: ↑19 aug 2024 21:33 Mooie opbouw ook: 3e in rit 1, 2e in rit 2, 1e in rit 3.
Overigens hoop ik vandaag op een erg rustige werkdag en een snelle etappe (relatief natuurlijk met dat laatste klimmetje), zodat ik naar de uitzending kan kijken en de finish kan zien voordat ik naar huis moet.
Time is (almost) on my site