vuelta 2024
-
- Forum-lid
Een beetje wielrenner weet, of zou moeten weten, dat de mate van een aerodynamisch voordeel aan zijn fiets afhankelijk is van de snelheid.
-
- Forum-lid
Beste mensen: kunnen jullie die cijfer discussie in een ander topic uitvechten?!
Hier gaat het over koers en renners. Mensen dus. Die hele discussie over nullen achter de komma interesseert mij geen zier!
Hier gaat het over koers en renners. Mensen dus. Die hele discussie over nullen achter de komma interesseert mij geen zier!
Roglic wel weer sterk. Die wint dit soort sprintjes 9.5 op 10. Mas ook leuk goed! Arensman zijn traditionele offday.
Heerlijke middag op de achtergrond koers kijken. Zo weet ik dat Karsten nieuwe zonnepanelen heeft en dat zijn prius al 500k gereden heeft.
Heerlijke middag op de achtergrond koers kijken. Zo weet ik dat Karsten nieuwe zonnepanelen heeft en dat zijn prius al 500k gereden heeft.
-
- Forum-lid HC
Zeker en slim ook. Maar los van het eerder juichen, had het ie toch afgelegd op de streep.
Arensman..... ik weet het niet. Hij kan hard fietsen en heeft talent zat, daar zit het probleem niet.
Maar inderdaad een traditionele mentale offday weer. Mentaal is ie gewoon niet sterk genoeg.
Het is een beetje een autistische zeikerd, zo komt ie iig over, daar moeten ze echt wat mee.
Fysiek kan ie een Vuelta volgens mij prima winnen.
Arensman..... ik weet het niet. Hij kan hard fietsen en heeft talent zat, daar zit het probleem niet.
Maar inderdaad een traditionele mentale offday weer. Mentaal is ie gewoon niet sterk genoeg.
Het is een beetje een autistische zeikerd, zo komt ie iig over, daar moeten ze echt wat mee.
Fysiek kan ie een Vuelta volgens mij prima winnen.
-
- Forum-lid
Voor de liefhebbers heb ik nog wat cijfers. Een beetje voor de vuist weg wat dromerig naar wielrenners bergop kijken zet namelijk geen zoden aan de dijk. Men wil enig gevoel hebben of er wat(t) gepresteerd is, en vooral ook wat zo'n Van Eetvelt waard is, niet dan?
Conclusie: niet beter dan Kruijswijk in zijn beste jaren, maar het was warm hè, zeg maar bloedheet, waardoor het geitenpad op geribbeld beton de allure kreeg van een grillpan. Wellicht had de rolweerstand in de berekening een scheut hoger moeten zijn.
V)12’05”)= 14,45km/u P(65kg)=418.43w P=6,4w/kg PP=7,2w/kg PPP=90%@ammattipyoraily
PICO VILLUERCAS (steepest 2.91 km, 13.71 %, 399 m)
12:05 | Roglic, Van Eetvelt, Mas
12:13 | Almeida
12:15 | Gall, Riccitello
Conclusie: niet beter dan Kruijswijk in zijn beste jaren, maar het was warm hè, zeg maar bloedheet, waardoor het geitenpad op geribbeld beton de allure kreeg van een grillpan. Wellicht had de rolweerstand in de berekening een scheut hoger moeten zijn.
Wat is PP wat hierboven staat?Klein_Verzet schreef: ↑21 aug 2024 12:26 Voor de liefhebbers heb ik nog wat cijfers. Een beetje voor de vuist weg wat dromerig naar wielrenners bergop kijken zet namelijk geen zoden aan de dijk. Men wil enig gevoel hebben of er wat(t) gepresteerd is, en vooral ook wat zo'n Van Eetvelt waard is, niet dan?
V)12’05”)= 14,45km/u P(65kg)=418.43w P=6,4w/kg PP=7,2w/kg PPP=90%@ammattipyoraily
PICO VILLUERCAS (steepest 2.91 km, 13.71 %, 399 m)
12:05 | Roglic, Van Eetvelt, Mas
12:13 | Almeida
12:15 | Gall, Riccitello
Sivakov (snelste met powerdata) trapte 469 watt, dat is ongeveer 6,5-6,7 w/kg (gewicht google 70-72 kg)
-
- Forum-lid
PP = Perfect Power
Tja, die "flinke scheut" dus. McNulty (69kg) ook met "Power Meter" had 437w (6,33w/kg) nodig en was slechts 17s langzamer dan Sivakov.
Tja, die "flinke scheut" dus. McNulty (69kg) ook met "Power Meter" had 437w (6,33w/kg) nodig en was slechts 17s langzamer dan Sivakov.
In die beste periode was Kruijswijk wel vaste klant in de top 5 van een grote ronde. Neem nog eens een 5tal jaar leeftijdsverschil en dat Van Eetvelt echt niet in een topploeg zit, dan vind ik dat toch mooi voor Van Eetvelt.Klein_Verzet schreef: ↑21 aug 2024 12:26 Conclusie: niet beter dan Kruijswijk in zijn beste jaren, maar het was warm hè, zeg maar bloedheet, waardoor het geitenpad op geribbeld beton de allure kreeg van een grillpan. Wellicht had de rolweerstand in de berekening een scheut hoger moeten zijn.
Weer een fout bij de finish
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/