Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat gaat eigenlijk niet, gewoon ff eruit halen.Kennondeelfan schreef: ↑21 aug 2024 09:18
Vervangen van de remleiding in de toekomst zal ook een uitdaging zijn met de bb erin verwacht ik.
Less is bore
Als er kabelstops zijn, dan zul je wel moeten*; als de buitenkabel helemaal door het frame loopt, dan kun je die laten zitten, een nieuwe binnenkabel trekken, de oude buitenkabel eruit trekken en een nieuwe om de nieuwe binnenkabel heen trekken.
*Soms lukt het om aan de oude kabel een nieuwe te maken, en dan de nieuwe op zijn plek te trekken terwijl je de oude eruit trekt.
LANG LEVE ALLE KABELS BUITENOM!
*Soms lukt het om aan de oude kabel een nieuwe te maken, en dan de nieuwe op zijn plek te trekken terwijl je de oude eruit trekt.
LANG LEVE ALLE KABELS BUITENOM!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat gekraak wordt nog al eens veroorzaakt doordat er speling zit. In dit geval bijvoorbeeld in de verbinding zadelrails/zadeldek. De siliconenspray verbloemt tijdelijk het probleem. Duurzamer is de speling helemaal te elimineren, bijvoorbeeld met montagekit.Oppbogga schreef: ↑22 aug 2024 12:56 Zadel Probleem!
Al enige tijd last van krakend zadel fm heeft daar een tijdje geleden eens naar gekeken en wat later blijkt silicone spray opgespoten. Resultaat is maar van korte duur geweest.
Probeer nu een betere oplossing te vinden en vraag me af of het zin heeft om een of andere lijm erin te laten lopen.
Wie heeft een idee hoe dit op te lossen is?
Alvast dank voor het meedenken.
https://ibb.co/chbwVXd
Gazelle Team TVM \'99
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Geklust.... gisteren wat aan het testen geweest met de vering en demping van de MTB. Pompje mee en testen maar.
Geeft mooie inzichten en kan ik iedereen aanraden. Het is niet makkelijk, maar heel leerzaam.
Geeft mooie inzichten en kan ik iedereen aanraden. Het is niet makkelijk, maar heel leerzaam.
Afhankelijk van hoeveel speling er op de rail zit, zou je er eventueel ook wat dunne epoxy (lage viscositeit) in kunnen krijgen/injecteren. Of misschien dat het ook volstaat om te fixeren vlak voor / tegenaan de verbinding met het zadeldek.
Gazelle Team TVM \'99
Onlangs deed ik samen met mijn zoon mee met de Xterra Ardennes.
Na de wedstrijd vertelde hij me dat er met zijn MTB (Scott scale 940) niet te sturen was.
Wel had ik een tijdje daarvoor zijn onderste balhoofdlager vervangen. (Ik had al onze fietsen van verse aqua pasta voorzien)
Maar op zijn fiets was het lager niet meer 100% (nieuwe fiets van mei 23) maar ik had zijn fiets verleden jaar niet gesmeerd (nieuwe fiets en gekocht bij een deftige fietsenwinkel te G)
Ik had zijn originele lager gemeten en na veel zoeken eentje gevonden en er een besteld. (50/42/8 en 2x 45°)
Nu komt het.... van de buitenste 45° is de originele zijde een 2mm, van het geplaatste lager is deze 4mm....
Simpele oplossing, ik naar Van Eyck, daar kwam de verkoper af met een 7,5mm dikte.... mis dus.... 8mm hadden ze, met de 4mm zijde.
Daarna naar de officiële Scott dealer te G, idem,ze kwamen af met de 8mm versie met 4mm zijde. De verkoper, we plaatsen altijd deze....
Ikke, nee, past niet. Ga naar de Scott site en bestel voor mij 2 originele....
Dinsdag, sms, uw bestelde lagers liggen klaar....
Ik naar daar, er lagen 2 lagers met de 4mm zijde. Ikke, past niet.... verkoper, jawel, maar je moet deze spacer tussen de vork en lager plaatsen.
Ze konden bij Scott het originele lager niet bestellen vertelden ze me....
Buiten bekeek ik de spacer beter, ze hadden zelf deze doorgezaagd zodat deze zou passen.
Thuis proberen te monteren, maar, trok op niets...
Zelf had ik zondag de tip gekregen om eens bij fietsen Joost te gaan informeren,
De verkoper, Scott Scale.... gaat naar zijn doos en.... daar het originele rollement....
Na de wedstrijd vertelde hij me dat er met zijn MTB (Scott scale 940) niet te sturen was.
Wel had ik een tijdje daarvoor zijn onderste balhoofdlager vervangen. (Ik had al onze fietsen van verse aqua pasta voorzien)
Maar op zijn fiets was het lager niet meer 100% (nieuwe fiets van mei 23) maar ik had zijn fiets verleden jaar niet gesmeerd (nieuwe fiets en gekocht bij een deftige fietsenwinkel te G)
Ik had zijn originele lager gemeten en na veel zoeken eentje gevonden en er een besteld. (50/42/8 en 2x 45°)
Nu komt het.... van de buitenste 45° is de originele zijde een 2mm, van het geplaatste lager is deze 4mm....
Simpele oplossing, ik naar Van Eyck, daar kwam de verkoper af met een 7,5mm dikte.... mis dus.... 8mm hadden ze, met de 4mm zijde.
Daarna naar de officiële Scott dealer te G, idem,ze kwamen af met de 8mm versie met 4mm zijde. De verkoper, we plaatsen altijd deze....
Ikke, nee, past niet. Ga naar de Scott site en bestel voor mij 2 originele....
Dinsdag, sms, uw bestelde lagers liggen klaar....
Ik naar daar, er lagen 2 lagers met de 4mm zijde. Ikke, past niet.... verkoper, jawel, maar je moet deze spacer tussen de vork en lager plaatsen.
Ze konden bij Scott het originele lager niet bestellen vertelden ze me....
Buiten bekeek ik de spacer beter, ze hadden zelf deze doorgezaagd zodat deze zou passen.
Thuis proberen te monteren, maar, trok op niets...
Zelf had ik zondag de tip gekregen om eens bij fietsen Joost te gaan informeren,
De verkoper, Scott Scale.... gaat naar zijn doos en.... daar het originele rollement....