Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 aug 2024 19:02

1094 schreef: 19 aug 2024 11:39
daniel1975 schreef: 19 aug 2024 11:35 Mattan die enorm geholpen werd door de auto's en zo Flecha versloeg die anders ruim gewonnen had.
Fantastische lead out die eindsprint :mrgreen:
Ik heb dat indertijd vele malen herbekeken en die hulp van motoren dat viel toch nog mee hoor. Mattan reed daar in zijn woonplaats en dat zal toch ook wel wat geholpen hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 aug 2024 20:11

Hahahahahah, beter kijken dan.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 aug 2024 20:17

fiedoo schreef: 25 aug 2024 18:58 Nys kan daar weinig gaan doen op het WK. Wout en vooral Remco zijn onze speerpunten. Er zijn dan nog Stuyven, Benoot, Van Eetvelt, Van Gils en een paar knechten-temporijders.
Als hij vroeg moet opgeven zal de kritiek op hem groot zijn , een bepaalde groep Belgische "fans" kennende.
Wat goed is komt snel natuurlijk maar je ziet het aan Uytdebroek, een zwaluw maakt de lente niet.
fiedoo schreef: 25 aug 2024 18:58 Nys kan daar weinig gaan doen op het WK. Wout en vooral Remco zijn onze speerpunten. Er zijn dan nog Stuyven, Benoot, Van Eetvelt, Van Gils en een paar knechten-temporijders.
Als hij vroeg moet opgeven zal de kritiek op hem groot zijn , een bepaalde groep Belgische "fans" kennende.
Wat goed is komt snel natuurlijk maar je ziet het aan Uytdebroek, een zwaluw maakt de lente niet.
Nys heeft vandaag laten zien dat hij met die afstand en hoogtemeters geen moeite heeft. Of VanAert momenteel een beter finisher is dan Nys, dat weet ik nog zo niet.
Uitdebroecks daar wordt al lang over gesproken, maar heeft die ooit al een koers gewonnen eigenlijk, zowat het omgekeerde van Nys me dunkt.
Nu van mij moet hij met zijn 21 jaren ook niet mee naar zo'n wk, volgend jaar zal hem beter passen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 aug 2024 09:18

daniel1975 schreef: 25 aug 2024 20:11 Hahahahahah, beter kijken dan.
Het filmpje nog eens opgezocht, bekijk eens de beelden vaaf 1u50 en hou Flecha en zijn positie met de motoren even in het oog. Begrijp dan misschien ook waarom Mattan zegt dat hij niet begrijpt hoe Flecha zo snel bij hem kon wegrijden!
Bij Mattan is pas het eventueel voordeel te zien met de motoren en auto's op het ogenblik dat hij op een 50-tal meters van Flecha komt ( waar op dat moment geen enkele moto/auto nog kort voor Flecha rijdt). De auto's en moto's rijden op dat ogenblik in het zog van Flecha en rijden dus Flecha's snelheid waardoor er wel nog altijd voordeel is voor Mattan maar volgens mij toch beperkter dan gesteld. Op het ogenblik dat Mattan bij Flecha komt laat hij hem gewoon ter plaatse, in het begin wschlk doordat hij gelanceerd is maar ook de laatste 100-den meters zonder motors rijdt hij nog 5 kms/u sneller.
Bekijk het eens onbevooroordeeld en zie zeker ook eens naar het ogenblik dat Flecha wegrijdt van Mattan en de volgende minuten de positie van Flecha tov de moto's.
https://www.google.com/search?sca_esv=3 ... Jh_iM,st:0
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 aug 2024 09:35

lugosi schreef: 25 aug 2024 20:17
fiedoo schreef: 25 aug 2024 18:58 Nys kan daar weinig gaan doen op het WK. Wout en vooral Remco zijn onze speerpunten. Er zijn dan nog Stuyven, Benoot, Van Eetvelt, Van Gils en een paar knechten-temporijders.
Als hij vroeg moet opgeven zal de kritiek op hem groot zijn , een bepaalde groep Belgische "fans" kennende.
Wat goed is komt snel natuurlijk maar je ziet het aan Uytdebroek, een zwaluw maakt de lente niet.
fiedoo schreef: 25 aug 2024 18:58 Nys kan daar weinig gaan doen op het WK. Wout en vooral Remco zijn onze speerpunten. Er zijn dan nog Stuyven, Benoot, Van Eetvelt, Van Gils en een paar knechten-temporijders.
Als hij vroeg moet opgeven zal de kritiek op hem groot zijn , een bepaalde groep Belgische "fans" kennende.
Wat goed is komt snel natuurlijk maar je ziet het aan Uytdebroek, een zwaluw maakt de lente niet.
Nys heeft vandaag laten zien dat hij met die afstand en hoogtemeters geen moeite heeft. Of VanAert momenteel een beter finisher is dan Nys, dat weet ik nog zo niet.
Uitdebroecks daar wordt al lang over gesproken, maar heeft die ooit al een koers gewonnen eigenlijk, zowat het omgekeerde van Nys me dunkt.
Nu van mij moet hij met zijn 21 jaren ook niet mee naar zo'n wk, volgend jaar zal hem beter passen.
Heb je gezien hoeveel renners er nog spurten voor de tweede plaats in Plouay?
Heb je de WK's van matthieu en remco gezien de vorige jaren? De olympische wegrit gezien dit jaar? Dan weet je dat het telkens een echt slagveld werd op het einde.
Laat Nys dus nog maar wat groeien. Nys is een finisher, geen temporijder en zou dus enkel als kopman kunnen uitgespeeld worden.
Ik begrijp trouwens niet waarom een Thomas De Gendt nog bijna nooit geselecteerd werd voor een WK. Dat is toch de ideale knecht? Kan uren op kop rijden aan een superhoog tempo.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2024 10:02

Omdat de Belgen ieder jaar de Nederlanders meenemen om tempo te rijden :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 aug 2024 15:26

fiedoo schreef: 26 aug 2024 09:35
Heb je gezien hoeveel renners er nog spurten voor de tweede plaats in Plouay?
Heb je de WK's van matthieu en remco gezien de vorige jaren? De olympische wegrit gezien dit jaar? Dan weet je dat het telkens een echt slagveld werd op het einde.
Laat Nys dus nog maar wat groeien. Nys is een finisher, geen temporijder en zou dus enkel als kopman kunnen uitgespeeld worden.
Ik begrijp trouwens niet waarom een Thomas De Gendt nog bijna nooit geselecteerd werd voor een WK. Dat is toch de ideale knecht? Kan uren op kop rijden aan een superhoog tempo.
Heb je gisteren de wedstrijd gezien? Meer dan 50 beklimmingen 4250 hoogtemeters.
Ik was de voorbije wk's niet onder de indruk van de prestatie van de resterende groep, er stak tweemaal iemand sterk bovenuit, de rest speelde een afdeling lager. Zelfde op de olympische wegrit.
Dat Nys enkel een kopman is dat klopt, dat zie je aan het aantal overwinningen, VanAert kan je ook als knecht =
meenemen.
DeGendt heeft zich daar in het verleden over uitgelaten. Niet geïnteresseerd. Ik snap m wel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 aug 2024 15:27

daniel1975 schreef: 25 aug 2024 20:11 Hahahahahah, beter kijken dan.
Wat je niet wil zien, kan je niet zien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2024 20:34

fiedoo schreef: 26 aug 2024 09:18
daniel1975 schreef: 25 aug 2024 20:11 Hahahahahah, beter kijken dan.
Bekijk het eens onbevooroordeeld en zie zeker ook eens naar het ogenblik dat Flecha wegrijdt van Mattan en de volgende minuten de positie van Flecha tov de moto's.
https://www.google.com/search?sca_esv=3 ... Jh_iM,st:0
Mattan pakt flink de slipstream vsn de Shimano auto (die trekt hem nog eens op gang), dan zijdelings het zog van de juryauto, dan naar de slipstream van de rode motor, steekt dan niet voor niets diagonaal over naar de cameramotor achter Flecha en dan over Flecha heen.

Ik vind het prima hoor, enige editie van G-W die is blijven hangen, maar was natuurlijk gewoon onterechte winst.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 aug 2024 21:28

daniel1975 schreef: 26 aug 2024 20:34
fiedoo schreef: 26 aug 2024 09:18
daniel1975 schreef: 25 aug 2024 20:11 Hahahahahah, beter kijken dan.
Bekijk het eens onbevooroordeeld en zie zeker ook eens naar het ogenblik dat Flecha wegrijdt van Mattan en de volgende minuten de positie van Flecha tov de moto's.
https://www.google.com/search?sca_esv=3 ... Jh_iM,st:0
Mattan pakt flink de slipstream vsn de Shimano auto (die trekt hem nog eens op gang), dan zijdelings het zog van de juryauto, dan naar de slipstream van de rode motor, steekt dan niet voor niets diagonaal over naar de cameramotor achter Flecha en dan over Flecha heen.

Ik vind het prima hoor, enige editie van G-W die is blijven hangen, maar was natuurlijk gewoon onterechte winst.
En niks te zeggen over Flecha en de motoren?
Je hebt het bij mattan trouwens over zowat 100m profijt, over hoeveel afstand is er profijt te zien voor Flecha?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

V077
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 26 aug 2024 21:44

Ik dacht dat Mattan en Flecha in 2024 al een tijdje gestopt waren. Maar kan het natuurlijk mis hebben. Wel knap dat ze nu nog om de prijzen meedoen

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 26 aug 2024 21:56

daniel1975 schreef: 26 aug 2024 20:34 Ik vind het prima hoor, enige editie van G-W die is blijven hangen
Hoe kun je de beelden van 2015 zijn vergeten...

Of de versie van 1984 met het prachtige dubbelinterview Planckaert / Vanderaerden na afloop 🤭

Plaats reactie