Canyon
Ik ben verliefd geraakt op de nieuwe Aeroad, heb in Koblenz mogen proefrijden.
Nou zie ik dat de Rival Etap AXS 600 euro goedkoper is dan de Di2 105 Shimano.
Ik had altijd de indruk dat SRAM duurder was dan Shimano. Is de Rival Etap een klasse lager dan 105?
Nou zie ik dat de Rival Etap AXS 600 euro goedkoper is dan de Di2 105 Shimano.
Ik had altijd de indruk dat SRAM duurder was dan Shimano. Is de Rival Etap een klasse lager dan 105?
Zaterdag was het zo ver. Mijn Canyon Ultimate CFR Frameset was aangekomen. Mooi 200€ gespaard door het naar een duits adres te laten sturen en een referal code te gebruiken.
Meteen opgebouwd en op zondag meteen een 138km ritje door het mooie Limburg gemaakt.
Wat een geweldige fiets, en wat een verschil met mijn Scott Addict RC15.
Onderdelen:
Canyon Ultimate CFR Frameset maat M
Dura Ace groupset
C-Bear ceramic trapaslagers
Favero Assioma Powerpedalen
Wielset van Handgespaakt.nl met DT-Swiss 240 naven
Wolfpack Race II 700x28 banden
RideNow TPU biba
Selle Italia SLR Boost Superflow S3 Kit Carbonio zadel
6,85KG
Edit: kan geen fotos toevoegen... raar
Meteen opgebouwd en op zondag meteen een 138km ritje door het mooie Limburg gemaakt.
Wat een geweldige fiets, en wat een verschil met mijn Scott Addict RC15.
Onderdelen:
Canyon Ultimate CFR Frameset maat M
Dura Ace groupset
C-Bear ceramic trapaslagers
Favero Assioma Powerpedalen
Wielset van Handgespaakt.nl met DT-Swiss 240 naven
Wolfpack Race II 700x28 banden
RideNow TPU biba
Selle Italia SLR Boost Superflow S3 Kit Carbonio zadel
6,85KG
Edit: kan geen fotos toevoegen... raar
Laatst gewijzigd door Pat-G op 27 aug 2024 11:29, 6 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heeft de 105 versie een powermeter terwij de Aeroad met Rival dat niet heeft. Dat maakt het prijsverschil. 105 en Rival zijn vergelijkbaar.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Waar zitten de (grootste) verschillen? Ik heb nl zelf ook een Scott Addict RC en kijk stiekem wel eens naar een Ultimate..
Ik ben van een Scott maat L naar een Canyon maat M gegaan, wat de fiets een heel stuk wendbaarder maakt.
Hij is natuurlijk ook een stuk lichter dan de Addict.
En dan de kleur, daar blijf je naar kijken ( weet iemand waarom de upload van fotos niet lukt?)
Gewoon uploaden naar bvb https://imgur.com/upload
-
- Forum-lid
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Maatvoering van een Canyon is niet te vergelijken met de meeste merken, dat jij dus van een L naar een M geschwitched bent zegt dus niet zoveel...Pat-G schreef: ↑26 aug 2024 10:58Ik ben van een Scott maat L naar een Canyon maat M gegaan, wat de fiets een heel stuk wendbaarder maakt.
Hij is natuurlijk ook een stuk lichter dan de Addict.
En dan de kleur, daar blijf je naar kijken ( weet iemand waarom de upload van fotos niet lukt?)
Voorbeeld: Bij de meeste merken heb ik een S of 52 als maat, bij Canyon zou ik dan een XS moeten hebben wanneer ik de geometrietabellen met elkaar vergelijk...
Dat klopt!scottpch64 schreef: ↑26 aug 2024 11:59Maatvoering van een Canyon is niet te vergelijken met de meeste merken, dat jij dus van een L naar een M geschwitched bent zegt dus niet zoveel...
Voorbeeld: Bij de meeste merken heb ik een S of 52 als maat, bij Canyon zou ik dan een XS moeten hebben wanneer ik de geometrietabellen met elkaar vergelijk...
Bovenbuis is van 565 naar 555 gegaan
Wielbasis is ook wat korter geworden van 1000 naar 988mm
Hij voelt in het geheel een stuk compacter dan de Scott
Ik heb contact gehad met Canyon.R0y. schreef: ↑10 jul 2024 00:21 Gisteren merkte ik tijdens het fietsen speling op de zadelpen van mijn aeroad (model 2023 met de klem in de top tube). De klem zat niet meer op 5 nm vast maar (thuis nagemeten) op 4nm. Resultaat: krassen op de zadelpen waar de klem klemt en de laatste 10 km vooral gestaan. Helaas.
Ik heb een ticket bij Canyon aangemaakt met de vraag of ik iets fout heb gedaan, en zo ja wat dan. Bij montage volg ik altijd de stapjes uit de montage handleiding, gebruik Cyclon carbon pasta, en zet de klem op 5nm met de Canyon momentsleutel.
Zojuist weer eens een rondje rond de fiets gedaan en het viel mij op dat de klem niet netjes in het frame valt. Ik heb de boel weer los gehaald en dan zit de klem in het frame, draai ik de boel aan komt de klem weer omhoog. Het is echt millimeter werk maar ik vraag mijzelf af of dit er iets mee te maken heeft dat het spul los kwam. In het frame zelf zie/voel ik niets geks. Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer hoe de klem eerst zat. Hoort de klem zo te zitten?
Onderstaande reactie heb ik ontvangen m.b.t. de klem en of deze wel of niet netjes moet aansluiten met het frame.
De zadelpenklem sluit alleen helemaal vlak aan bij maat M, bij andere maten zal deze iets omhoog of iets naar beneden komen te staan. Deze wijze van klemming zorgt onherroepelijk voor enige markering op de zadelpen.
Ook heb ik wat tips ontvangen voor het monteren van de klem. Mocht de klem nu wel goed blijven zitten ontvang ik van Canyon een nieuwe zadelpen i.v.m. krassen door het loskomen van de klem.
- Smeer de zadelbuis rondom in met carbonpasta als ook het klemvlak en de "rug" van de zadelpenklem waarmee deze tegen het frame drukt.
- De zadelpenklem bestaat uit drie driehoekige delen en een bout; tussen de 3 delen onderling kan het aanbrengen van wat regulier vet helpen om het aanhaalmoment beter over te brengen op de zadelpen.
- Druk de zadelpenklem bij het aandraaien ook naar beneden zodat deze zich goed in de uitsparing kan zetten.