Canyon
-
- Forum-lid HC
Wat ik altijd doe. Klem plaatsen ff een tik op je inbussleutel dat ie er goed invalt.
Dan aandraaien op moment en ff in de straat door een paar putten rijden. Bij heel veel fietsen kan er dan zo weer 1nm bij omdat alles zich ff moet zetten.
Dan aandraaien op moment en ff in de straat door een paar putten rijden. Bij heel veel fietsen kan er dan zo weer 1nm bij omdat alles zich ff moet zetten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze zouden allemaal iets zoals dit moeten gebruiken, nooit gedoe. 2 boutjes die een lange wig vastklemmen.
Less is bore
Gefeliciteerd en fijne fiets idd! Je hebt ook de Alpecin kleur denk ik? Bijzondere banden, had ik nog niet eerder van gehoord, vanwege non-TL? De mijn zit nu iets onder de 6,2kg (compleet met mounts, bidonhouders en pedalen uiteraard) en rijdt (zeker met de nieuwe Vonoa climb wielset) superlekker. Mijn Aeroad is echter wel significant sneller op vlak/glooiend parkoers !Pat-G schreef: ↑26 aug 2024 10:00 Zaterdag was het zo ver. Mijn Canyon Ultimate CFR Frameset was aangekomen. Mooi 200€ gespaard door het naar een duits adres te laten sturen en een referal code te gebruiken.
Meteen opgebouwd en op zondag meteen een 138km ritje door het mooie Limburg gemaakt.
Wat een geweldige fiets, en wat een verschil met mijn Scott Addict RC15.
Onderdelen:
Canyon Ultimate CFR Frameset maat M
Dura Ace groupset
C-Bear ceramic trapaslagers
Favero Assioma Powerpedalen
Wielset van Handgespaakt.nl met DT-Swiss 240 naven
Wolfpack Race II 700x28 banden
RideNow TPU biba
Selle Italia SLR Boost Superflow S3 Kit Carbonio zadel
6,85KG
Edit: kan geen fotos toevoegen... raar
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Dank je, ik ben er erg happy mee. Ja het is de "paarse" Alpecin kleur.tomtom schreef: ↑27 aug 2024 12:55Gefeliciteerd en fijne fiets idd! Je hebt ook de Alpecin kleur denk ik? Bijzondere banden, had ik nog niet eerder van gehoord, vanwege non-TL? De mijn zit nu iets onder de 6,2kg (compleet met mounts, bidonhouders en pedalen uiteraard) en rijdt (zeker met de nieuwe Vonoa climb wielset) superlekker. Mijn Aeroad is echter wel significant sneller op vlak/glooiend parkoers !Pat-G schreef: ↑26 aug 2024 10:00 Zaterdag was het zo ver. Mijn Canyon Ultimate CFR Frameset was aangekomen. Mooi 200€ gespaard door het naar een duits adres te laten sturen en een referal code te gebruiken.
Meteen opgebouwd en op zondag meteen een 138km ritje door het mooie Limburg gemaakt.
Wat een geweldige fiets, en wat een verschil met mijn Scott Addict RC15.
Onderdelen:
Canyon Ultimate CFR Frameset maat M
Dura Ace groupset
C-Bear ceramic trapaslagers
Favero Assioma Powerpedalen
Wielset van Handgespaakt.nl met DT-Swiss 240 naven
Wolfpack Race II 700x28 banden
RideNow TPU biba
Selle Italia SLR Boost Superflow S3 Kit Carbonio zadel
6,85KG
Edit: kan geen fotos toevoegen... raar
Ik rij al sinds 2019 met Wolfpack banden. De eigenaar Wolgang Arenz heeft compounds voor o.a. Continental, Schwalbe en Specialized uitgevonden.
Ik vind het geweldige banden die fantastisch rollen. Ze gaan makkelijk op de velgen en best lang mee.
Hij heeft ze ook in TLR, maar ik rij op de race liever met binnenbanden.
Ik moet eens kijken waar ik nog een paar gram kan afschaven. Veel zal het niet meer worden. Hoe hoog zijn je velgen?
-
- Forum-lid
Vraagje: Welk vet (merk, type) raden jullie aan voor de zadelpen van de Aeroad? (gen 3, met sleeve) Het meegeleverde tubetje met wit vet is op..
Is dat niet 1x monteren en klaar ?? Of moet je gen.3 elke maand opnieuw monterenDeHandelaar schreef: ↑27 aug 2024 21:00 Vraagje: Welk vet (merk, type) raden jullie aan voor de zadelpen van de Aeroad? (gen 3, met sleeve) Het meegeleverde tubetje met wit vet is op..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Is idd 1x monteren en klaar. Zolang hij niet kraakt ofzo blijf ik daar zoveel mogelijk af en dat gaat al 12k km goed.rene schreef: ↑27 aug 2024 21:06Is dat niet 1x monteren en klaar ?? Of moet je gen.3 elke maand opnieuw monterenDeHandelaar schreef: ↑27 aug 2024 21:00 Vraagje: Welk vet (merk, type) raden jullie aan voor de zadelpen van de Aeroad? (gen 3, met sleeve) Het meegeleverde tubetje met wit vet is op..
Geen ervaring met Canyon, maar wel met vet. Ik gebruikte voorheen morgan blue en had toen met regelmaat last van een zakkende pen. Nu gebruik ik Cyclon en dat werkt top!DeHandelaar schreef: ↑27 aug 2024 21:00 Vraagje: Welk vet (merk, type) raden jullie aan voor de zadelpen van de Aeroad? (gen 3, met sleeve) Het meegeleverde tubetje met wit vet is op..
-
- Forum-lid
Maar als je zadelpen demonteert (transport), dan is het handig om even wat nieuw vet te gebruiken. Vandaar de vraag...Djemz schreef: ↑27 aug 2024 23:13Is idd 1x monteren en klaar. Zolang hij niet kraakt ofzo blijf ik daar zoveel mogelijk af en dat gaat al 12k km goed.rene schreef: ↑27 aug 2024 21:06Is dat niet 1x monteren en klaar ?? Of moet je gen.3 elke maand opnieuw monterenDeHandelaar schreef: ↑27 aug 2024 21:00 Vraagje: Welk vet (merk, type) raden jullie aan voor de zadelpen van de Aeroad? (gen 3, met sleeve) Het meegeleverde tubetje met wit vet is op..
Ik heb maat S van de Grizl. (en ben 1.85)
Even gekeken maar kan zo snel even geen foto vinden van de tailfin op de grizl.
Zal ik binnenkort wel even maken als het slechter weer is. (hopenlijk niet al te snel dus )
-
- Forum-lid
Is
Laatst gewijzigd door Donpablopicco op 28 aug 2024 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Is er voor de nieuwe Canyon CP0048 cockpit ook al een oplossing voor een bel? Zover mij bekend past hier niks van hidymybell en heeft Canyon zelf geen oplossing voor hun Canyon gear groove computer mount.