Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 aug 2024 11:11

Alleen dan rijd iemand door en lig je eronder wat schiet je daar mee op.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 aug 2024 16:57

Ja en deuken intresseert het gros ook helemaal niets.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8908
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 aug 2024 17:49

wasbeer2006 schreef: 27 aug 2024 16:57 Ja en deuken intresseert het gros ook helemaal niets.
Maar in de rechtbank lachen ze niet meer zo smakelijk,dan gaan ze een partij zielig doen evenals hun advocaten.
Ik blijf erbij invloed van social media en bepaalde journalistieke kopteksten hebben invloed op hun gedrag.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

senior
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 27 aug 2024 18:58

wasbeer2006 schreef: 27 aug 2024 16:57 Ja en deuken intresseert het gros ook helemaal niets.
Ik ben ooit, in een grijs verleden gesneden door een VW Kever terwijl ik op een Triumph Bonneville reed (voor de kenner: met het achterrempedaal links). Dat rempedaal ging bij het voorspatbord naar binnen en fungeerde als blikopener tot aan het achterspatbord. Ik had nauwelijks wat maar ik kan je garanderen dat die man wel degelijk getroffen was door die "deuk". :shock:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 aug 2024 19:22

nijkie schreef: 27 aug 2024 17:49
wasbeer2006 schreef: 27 aug 2024 16:57 Ja en deuken intresseert het gros ook helemaal niets.
Maar in de rechtbank lachen ze niet meer zo smakelijk,dan gaan ze een partij zielig doen evenals hun advocaten.
Ik blijf erbij invloed van social media en bepaalde journalistieke kopteksten hebben invloed op hun gedrag.
Tuurlijk heeft dat invloed. Ik heb ook wel eens gezegd als je boven een krantekop waar "wielrenner" instaat het woord vervangt door Marokaan, dan krijgen heel veel mensen op basis van hun reactie een bezoekje van de politie wegens discriminitie en bedrijging.

Vroeger kon ik me er ook wel eens in opgaan, nu laat ik het gewoon gaan. Of je het in de rechtzaak wint vind ik niet zo belangrijk, maar de kans op blijvend letsel is gewoon groot.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5986
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 aug 2024 19:44

Ik was vandaag met mijn vrouw en dochters op de gewone fiets weg. Wij staan keurig aan de kant van de weg te overleggen waarheen we zouden gaan. Komt er een sukkel op een racefiets aan. Tong op het voorwiel (kon eigenlijk niet meer fietsen), niet opletten waar hij fietst en vervolgens ons uitschelden dat we aan de kant moeten gaan. Dan word ik zo pissig. Ik ben achter hem aan gefietst om te vertellen dat hij wielrenners geen goede naam geeft. Zo hard fietste hij niet. Kon hem door een hoge brug net niet bijhalen met mijn gewone fiets en minder kracht in mijn benen door mij blessure. Heb je dan het idee door alle beelden in de media dat je je als een aso moet gedragen op een racefiets?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 27 aug 2024 22:47

Bizar verhaal JPAR.
Ik begrijp af en toe ook niet helemaal hoe het zit. Soms ben je wielertoerist en bekijk je de situatie vanuit dat perspectief, soms ben je automobilist en kijk je vanuit dat perspectief, soms (of in jouw geval altijd) ben je hoeder van een roedel kinderen.
Hoe dan ook het lijkt er op dat iedereen die in zijn voorname rol schiet, geen enkele binding meer voelt voor de rollen die ze op andere momenten vervullen!

Ik bedoel: iemand die zich als wielertoerist het zwart voor zijn ogen meent te moeten fietsen is in het dagelijks leven toch ook gewoon vader, docent, arts, kantoor medewerker, stratenmaker, automonteur, gemeenteambtenaar, politicus, werkloze, boerenknecht, dakdekker etc.

Heel vreemd dat je in een bepaalde rol jezelf zó kunt verliezen dat je een totaal ander wezen wordt!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5986
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 aug 2024 23:14

Dubbeldekker schreef: 27 aug 2024 22:47 Bizar verhaal JPAR.
Ik begrijp af en toe ook niet helemaal hoe het zit. Soms ben je wielertoerist en bekijk je de situatie vanuit dat perspectief, soms ben je automobilist en kijk je vanuit dat perspectief, soms (of in jouw geval altijd) ben je hoeder van een roedel kinderen.
Hoe dan ook het lijkt er op dat iedereen die in zijn voorname rol schiet, geen enkele binding meer voelt voor de rollen die ze op andere momenten vervullen!

Ik bedoel: iemand die zich als wielertoerist het zwart voor zijn ogen meent te moeten fietsen is in het dagelijks leven toch ook gewoon vader, docent, arts, kantoor medewerker, stratenmaker, automonteur, gemeenteambtenaar, politicus, werkloze, boerenknecht, dakdekker etc.

Heel vreemd dat je in een bepaalde rol jezelf zó kunt verliezen dat je een totaal ander wezen wordt!
Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt. Waarom het ene moment het een en het andere moment het ander?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1186
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 aug 2024 00:30

Ramon73 schreef: 27 aug 2024 05:58 Werd ik gisteren bijna van de fiets gereden.....
Overste Breulenweg/Geuldalweg in Rothem bij Maastricht. Rustige weg met eigenlijk alleen wat tweewielers qua verkeer. Op het einde liggen twee woningen. En bij een komt er een auto uit de oprit gereden, kijkt totaal niet op of om en rijdt gewoon de weg op!
Omdat ik net uit een blinde bocht kom, is mijn tempo al laag en ben ik alert. Kon de auto dus wel ontwijken. Bij de grote weg netjes gevraagd aan de automobilist of hij de volgende keer beter wilde opletten. Jij zag me waarschijnlijk pas toen ik ervoor ging rijden....
Hij kijkt mij aan alsof hij water zag branden, schudde zijn hoofd en zei iets van "je moet beter fietsen, vind ik"
Wat een idioot! Hij maakte de indruk alsof hij in een gesloten inrichting thuis hoorde.
Altijd leuk die uitritten van woningen. Ik woon in een Vinex wijk, maar er dwars doorheen loopt een oud dijkje met een aantal grote oude boerderijen met daar tussen wat nieuwe fikse villa's. Het dijkje zelf is het grootste en belangrijkste fietspad door de wijk en heeft zo'n betekenisloze status van fietsstraat. 99% van de automobilisten rijdt daar overigens heel netjes, maar er zitten af en toe idioten tussen (eentje eindigde ooit in de sloot met dure bak).

Maar vanavond even kleine avondwandeling over dat dijkje. Steekt er al wat onhandig de punt van een auto uit een poort, en die had blijkbaar moeite met de helling. Want rolde een paar keer stukje naar achter en kwam toen hortend en stotend wat naar voren. Verschillende fietsers schrokken daar al van. Vervolgens rijdt ze weg, zonder echt goed te kijken en voldoende voorrang te geven, want er moesten mensen stoppen. In de draai de weg op is ze nog bezig met telefoon, gordel en zonnebril. Rijdt bijna de sloot in, geeft ruk aan stuur en rijdt bijna een fietser aan.

Volgens mij net iets te veel wijntjes op tijdens het eten.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8908
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 aug 2024 08:05

Dubbeldekker schreef: 27 aug 2024 22:47 Bizar verhaal JPAR.
Ik begrijp af en toe ook niet helemaal hoe het zit. Soms ben je wielertoerist en bekijk je de situatie vanuit dat perspectief, soms ben je automobilist en kijk je vanuit dat perspectief, soms (of in jouw geval altijd) ben je hoeder van een roedel kinderen.
Hoe dan ook het lijkt er op dat iedereen die in zijn voorname rol schiet, geen enkele binding meer voelt voor de rollen die ze op andere momenten vervullen!

Ik bedoel: iemand die zich als wielertoerist het zwart voor zijn ogen meent te moeten fietsen is in het dagelijks leven toch ook gewoon vader, docent, arts, kantoor medewerker, stratenmaker, automonteur, gemeenteambtenaar, politicus, werkloze, boerenknecht, dakdekker etc.

Heel vreemd dat je in een bepaalde rol jezelf zó kunt verliezen dat je een totaal ander wezen wordt!
Gisteren is een wielrenner aangereden en heeft het niet overleefd,gewoon 12 likes op fb en 1 comment zelfs met hoe is het met de motorrijder.Deze man uit zich op fb altijd op deze manier.Uit nieuwsgierigheid profiel aangeklikt en gewoon foto’s waar die werkt etc.Wat wil die eigenlijk bereiken vraag ik mij soms af.
Terugkomend op wielrenners gedrag,helaas stoppen er maar weinig voor Rood licht.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 aug 2024 09:43

Ik zeg altijd de meeste mensen kunnen niet meer nadenken boven de 130 hartslagen.
Heb het wel meer meegemaakt hele aardige relaxte mannen/vrouwen die in hele andere wezens veranderen bij een inspanning.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5986
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 aug 2024 09:54

Of dat mensen zich dan beter voelen dan anderen?
Gisteren fietsten we met zijn vieren, keurig twee aan twee. Komen een paar mensen op elektrische fietsen achterop. Er komen ook mensen ons tegemoet, twee aan twee. De mensen op de elektrische fietsen blijven keurig achter ons, totdat ze echt ruimte hebben. Van de andere kant komt een vrij jonge bestuurder met aanhanger aangescheurd. Ik verwachtte dat hij hem er nog omheen ging gooien. Dat kon echt niet. Uiteindelijk remde hij zo dicht op de fietsers die ons tegemoet kwamen :o

Toen moest hij ook nog wachten voor een blinde bocht die erna kwam voordat hij die mensen in kon halen. :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie