Man, bijna 42, redelijk sportief, probeer al een aantal jaren meer te fietsen maar door diverse omstandigheden kwam ik niet verder dan 3500 km. Nu meer mogelijkheden gecreëerd (dichter bij huis gaan werken, dus woon-werk is een optie), dus hey-ho-let's-go!
In dat kader komt het ook voorbij dat ik een nieuwe fiets wil. Is er iets mis met mijn huidige stal? Afgezien van een XC mountainbike waar ik niet blij van word (en dat is het criterium) die ook hier te koop wordt aangeboden is er niets mis mee. Maar ik wil graag een nieuwe fiets. Vast wel een bekend verschijnsel
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nu is de eeuwige vraag: wat wil je voor een fiets uitgeven?
Ik heb de vraag eens omgedraaid. Wat zou ik graag willen hebben? Dan kom ik er snel achter dat ik dure smaak heb. Carbon frame en wielen en elektronisch schakelen zijn een aantal zaken die voorbij komen. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Kijkend naar een merk waar ik een beetje fan van ben kom ik snel boven een budget wat ik mij in een eerder stadium van mijn zoektocht heb gesteld (dat was een maximum van € 5000,-).
Kan ik het mij veroorloven om dat geld uit te geven? Ja.
Maar dan komt snel de vraag: ben ik die fiets waard? Ik rij geen wedstrijden, rijd 3x per week ritten van ongeveer 100 km in het weekend, en door de week ergens tussen 35 en 60 kilometer op een bescheiden niveau.
Ik hoor graag van de kenners, en anderen met een mening hierover
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)