Alternatieve cassettes voor Shimano 12sp road (HG)
Domme vragen bestaan niet, ze worden vanuit Duitsland verstuurd.
Bedankt, als ik die code gebruik dan kom ik op €215.6Juppehup schreef: ↑21 mei 2024 21:35Code WELCOME10-LCtgKC even invullen
Naar België moet je €9.5 verzending betalen, als ik de verzendingskosten eraf doe, dan kom ik inderdaad uit op €206.1
Blijkbaar naar Nederland geen verzendingskosten.
Toch maar geprobeerd de edubied 12-29 cassette en werkt op zich goed. Iets minder snel schakelen dan origineel ultegra. Dat wel, dus hou daar rekening mee als je voor deze kiest. Zonder ring achter de cassette moest de basis afstelling (bereik) ten opzichte van shimano veranderd worden, anders liep de ketting van het kleinste tandwiel. Met bijgeleverde ring achter de cassette, steunde deze naar mijn idee onvoldoende op de body omdat deze dan juist weer iets te ver naar buiten kwam. Fractioneel dunnere ring achter cassette en nu loopt het goed.
Laatst gewijzigd door jsparie op 26 jul 2024 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, kan prima.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ja en een sram en shimano is ook wel uit te wisselen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Bij 11-speed kan het helemaal probleemloos, daar kan ook een Campa cassette gewoon 100 % goed.
Maar ik dacht dat 12-speed niet volledig 100 compatibel was?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Het werkt niet 100% inderdaad laten we zeggen 95%.
In de polder waar je maar een beperkte reikwijdte van je cassette gebruikt gaat het best wel goed.
Ik rijd zelfs met een sram eagle xx1 ketting en derrie met een ultegra 12speed cassette op de weg.
De MTB ketting is voor shimano road 12sp dun genoeg.
Als je bv nog een wiel hebt staan met shimano body, dan kan je het prima proberen.
In de polder waar je maar een beperkte reikwijdte van je cassette gebruikt gaat het best wel goed.
Ik rijd zelfs met een sram eagle xx1 ketting en derrie met een ultegra 12speed cassette op de weg.
De MTB ketting is voor shimano road 12sp dun genoeg.
Als je bv nog een wiel hebt staan met shimano body, dan kan je het prima proberen.