Patrick VB schreef: ↑30 aug 2024 18:01 Dat laatste dus, uiteindelijk val je op deze steile hellingen op je eigen tempo terug.
Niets zo irriterend als iemands wiel moeten houden terwijl je er toch bijna niks van voordeel aan hebt.
Ooit tijdens een fietsreis besloot ik om op eigen tempo naar boven te rijden. Steeds diezelfdehartslag , geen slag hoger geen slag lager en dat terwijl ik slechts sporadisch controleerde op de hartslag tijdens de 12 kms lange klim. Tot er mij één van de betere klimmers opwachtte en mij in zijn wiel wou doen rijden. Hartslag telkenmale met 10 a 20 slagen omhoog. Ik heb hem snel duidelijk gemaakt dat ik liever alleen verder klom, op eigen tempo.
vuelta 2024
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ook al maakt het niet uit, dat zal bij ag2r niet hebben meegenomen in de strategie. Net als twee renners in de top 10. Die ploegleiding kan alleen maar harder rijden roepen door de radio. Geen kaas gegeten van tactiek.
McNulty
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Eens dat voorwiel scheelde veel!
Wel een leuke ronde. Als Mas nou niet zo hard zijn kaken aanspant heeft ie 10watt extra over om te fietsen....
Wel een leuke ronde. Als Mas nou niet zo hard zijn kaken aanspant heeft ie 10watt extra over om te fietsen....
-
- Forum-lid
Vanuit een helikopterbeeld met haviksogen zien waar een renner naar kijkt. Knap. Wat we wel weten is dat Roglic er geen gras over liet groeien, zijn ploeg aan het werk zette, en iedereen op een hoop fietste. Zou Pogacar onder de indruk zijn geweest van de uitspatting die werd opgevoerd? Ik denk het niet, maar dat neemt niet weg dat de voorsprong van O'Connor is gesloken tot minder dan de helft.
Vandaag ligt er als obstakel naar de finish een lopende sloper die met Ingebritsen snelheid binnen het uur geslecht gaat worden. Teveel luchtweerstand om in je eentje op avontuur te trekken. De krachten zullen gebundeld moeten worden, of blijven.
V(19’12”)=17,22km/u P(65kg)=427,8w P=6,58w/kg PP=6,93w/kg PPP=95%.@ammattipyoraily
Get a better idea at what level they were climbing Puerto de Ancares. Roglic hit 6.6 W/kg range.
19’12”
Vandaag ligt er als obstakel naar de finish een lopende sloper die met Ingebritsen snelheid binnen het uur geslecht gaat worden. Teveel luchtweerstand om in je eentje op avontuur te trekken. De krachten zullen gebundeld moeten worden, of blijven.