Het grote domme vragen topic
- borgmonster
- Forum-lid
Ik ben uit 66. Maar jullie willen toch niet zeggen dat ik hier een van de jongste ben (om maar weer on topic te komen met een vraag)?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Ik denk het wel. Maar ik heb die tijd niet meegemaakt. Zelfs op het forum zullen er bij de meesten er een paar kg van af mogen (mijzelf incluis). Bovendien ging de vraag niet over fanatieke fietsers.
Ik neem aan dat jij op de ventoux niet alleen maar afgetrainde atleten omhoog zie gaan.
-
- Forum-lid
Ik weet niet in hoeverre de fietser met de marathonloper te vergelijken valt, maar de gemiddelde tijd voor een marathon is sinds 1986 van 3:52 toegenomen (of afgenomen) naar 4:32 in 2018. Het zal mij niet verbazen als een soortgelijk verval heeft plaatsgevonden bij de wielrenner. Behalve dat de bevolking als geheel zwaarder is geworden, kan het ook zijn dat er meer mensen zich hebben toegelegd op duursport en het niveau in de breedte wat gedaald is. Maar daar weet ik het fijne ook niet van.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vroeger was een marathon iets waar serieus voor werd getraind en <4uur een doel was. Tegenwoordig bedenken ze het op zaterdagavond na 6 bier en is uitlopen het doel.
Less is bore
Ik ga de Ventoux niet meer op, maar je hebt wel gelijk, manlief vertelde net, rondje van alles. Snelle afgetrainde fietsers, dan mensen die nog net fietsen, maar ook e-bikes in soorten en maten.Vicenza schreef: ↑01 sep 2024 09:38Ik denk het wel. Maar ik heb die tijd niet meegemaakt. Zelfs op het forum zullen er bij de meesten er een paar kg van af mogen (mijzelf incluis). Bovendien ging de vraag niet over fanatieke fietsers.
Ik neem aan dat jij op de ventoux niet alleen maar afgetrainde atleten omhoog zie gaan.
Maar diegene die hier beschrijven dat ze met heel andere verhoudingen ook overal boven kwamen, waren toen wel de fanatiekelingen. Hoeveel meer fietsers heb je tegenwoordig?
-
- Forum-lid
Geldt niet hetzelfde voor Alpe D’Huez of de Ventoux (ik vermoed dat dit de twee meest befietste collen zijn)?daniel1975 schreef: ↑01 sep 2024 13:09 Vroeger was een marathon iets waar serieus voor werd getraind en <4uur een doel was. Tegenwoordig bedenken ze het op zaterdagavond na 6 bier en is uitlopen het doel.
Niet een, maar meerdere.
Keuteberg altijd raak voor afstappers. Terwijl die toch echt niet zo zwaar is, Dode man is veel zwaarder imho.
Kijk, als je nou op Rue Tesny afstapt heb je een punt. Dat is gerechtvaardigd. Keuteberg moet iedereen toch wel boven komen. Laatst een ritje gedaan met mensen die, voor een groot deel, een racefiets bezitten maar er niet mee rijden. Zelfs de minst getrainde kwam nog fietsend boven. Met moeite, maar het ging.
We hadden een handjevol cardiologen bij de hand en service medical onder de knop.
Dogma F