Het grote gravelbanden topic
Was eigenlijk een retorische vraag van mezelf
Gezien ik die wielen nog had blijft dit men standaard ofroad set. 19mm is niet heel breed inderdaad.
Uiteindelijk daarnet naar fashion for cycling gegaan en een 40mm gaan halen die rond de 36,5 mm meet. De 35mm kan retour. Morgen hopelijk wat droger voor een testritje.
Modder te vermijden gezien niet zo veel ruimte.
Gezien ik die wielen nog had blijft dit men standaard ofroad set. 19mm is niet heel breed inderdaad.
Uiteindelijk daarnet naar fashion for cycling gegaan en een 40mm gaan halen die rond de 36,5 mm meet. De 35mm kan retour. Morgen hopelijk wat droger voor een testritje.
Modder te vermijden gezien niet zo veel ruimte.
Opzoek naar 37 of 38mm allround (of iets meer neigend naar nattere omstandigheden).
In de CX (die ik in de winter en voor gravel gebruik) zaten schwalbe g one 35mm op. Achter band kapot en tijdelijk vervangen voor 32mm challenge gravel grinder (lag nog op de plank) leuk maar weinig grip in de midden.
- Vredestein Aventura Gravelband
- WTB Riddler TCS Light Fast Rolling Gravelband
- nog meer opties?
TL-TLE-TLR hoeft niet per se.
In de CX (die ik in de winter en voor gravel gebruik) zaten schwalbe g one 35mm op. Achter band kapot en tijdelijk vervangen voor 32mm challenge gravel grinder (lag nog op de plank) leuk maar weinig grip in de midden.
- Vredestein Aventura Gravelband
- WTB Riddler TCS Light Fast Rolling Gravelband
- nog meer opties?
TL-TLE-TLR hoeft niet per se.
vittoria mezcal 35mm voor de lossere ondergrond, ze zijn op papier smaller dan de riddler(ook gereden) maar de radius van het loopvlak is naar gevoel groter....... en voor mij in voerstreek en de vettige maanden in ZL echt een zegen.
de riddlers vond ik maar vage banden...
als je wat minder vaak losse ondergrond hebt een panaracer gravelking achtige... het fijne is dat er veel maten zijn en bijna iedere band in vouw of tubeless types.
Sven, welke g-one was dit?
Ik heb dit weekend in Turnhout het BK Gravel parcour verkent met 40mm G-one allround bandjes (vielen 37mm op 19mm interne wielen). Was op sommige stukken nog veel modder, hadden naar mijn gevoel zeker genoeg grip. Slierden soms wat in de bochten maar beten zich dan altijd mooi vast. Gaf voldoende vertrouwen imo.
Maar als je zoals je zegt vaker natte omstandigheden gaat tegen komen zal deze band misschien net wat grip te kort komen, maar agressiever profiel verlies je dan wel weer snelheid...
Ik heb dit weekend in Turnhout het BK Gravel parcour verkent met 40mm G-one allround bandjes (vielen 37mm op 19mm interne wielen). Was op sommige stukken nog veel modder, hadden naar mijn gevoel zeker genoeg grip. Slierden soms wat in de bochten maar beten zich dan altijd mooi vast. Gaf voldoende vertrouwen imo.
Maar als je zoals je zegt vaker natte omstandigheden gaat tegen komen zal deze band misschien net wat grip te kort komen, maar agressiever profiel verlies je dan wel weer snelheid...
G one allround ligt er nu nog voor op. En misschien ben ik de grip van de MTB gewend en zeker met de nattigheid die er de laatste tijd nog veel is dat ik sneller naar meer grip opzoek ben.
Daarnaast was het idee van bredere banden iets meer comfort te vinden.
Daarnaast was het idee van bredere banden iets meer comfort te vinden.
Comfort bepaal jezelf met de hoeveelheid lucht die je in de band pompt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Op mijn ATB rijdt ik met Wolfpack banden waar ik erg tevreden over ben. Nu ben ik toe aan een nieuwe set banden voor mijn gravel fiets en zit er aan te denken om ook hier naar banden van Wolfpack te gaan.
Heeft iemand ervaring met de Wolfpack Gravel speed, of superspeed?
Heeft iemand ervaring met de Wolfpack Gravel speed, of superspeed?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik heb ze, vanwege goede ervaringen op de MTB, ook overwogen, maar vanwege de matige score op BRR uiteindelijk niet gekocht. Ik weet het, er is van alles af te dingen op de manier van testen van BRR, maar over het algemeen geldt dat ze wel een aardig beeld geven of een band een beetje rolt of niet. Omdat er verder ook niet echt reviews te vinden waren durfde ik de gok niet aan.
Maar ik hoor het graag als jij het wel doet
Maar ik hoor het graag als jij het wel doet
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Profielloze slicks vind ik al een ding op BRR. De structuur van asphalt is extreem bepalend en een ronde drum van traanplaat rijd ik niet zo vaak op. Banden met noppen kan die test inhoudelijk voor 80% de prullenbak in.
Op bepaalde druk bepaald de zijnop in die test de weerstand.
Op bepaalde druk bepaald de zijnop in die test de weerstand.
Zoals gezegd is er best e.e.a. op de testmethode af te dingen, maar in grote lijnen worden de testresultaten daar wel ondersteund door praktijkervaringen elders. En dan bedoel ik niet de hoeveelheid watts die je bij een bepaalde druk moet trappen, maar wel of een band snel of traag is. Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van banden die daar goed testen maar in de praktijk niet vooruit zijn te branden of andersom. Alleen conti's schijnen op de rollen bovenmatig goed te scoren.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is dus heel lastig na te gaan, dan moet je op de drums van Michelin of Pirelli gaan testen. Ik weet iig dat die ze hebben.
Dat is een plat rond stuk asphalt met diverse structuren erop. Dan weet je welke band op welk asphalt de minste weerstand heeft.
Er zit inderdaad wel een lijn in, maar een groot deel wat BRR meet is niet zozeer loopvlak maar het karkas, minimaal net zo belangrijk, maar dat is maar een deel.
Op traanplaat meet je niet de weerstand van het loopvlak, dat kan bijna niet. Maar ik denk dat er heel weinig het verschil in rolweerstand met racebanden voelen of in de praktijk kunnen meten met de top banden van de diverse fabrikanten.
Dat is een plat rond stuk asphalt met diverse structuren erop. Dan weet je welke band op welk asphalt de minste weerstand heeft.
Er zit inderdaad wel een lijn in, maar een groot deel wat BRR meet is niet zozeer loopvlak maar het karkas, minimaal net zo belangrijk, maar dat is maar een deel.
Op traanplaat meet je niet de weerstand van het loopvlak, dat kan bijna niet. Maar ik denk dat er heel weinig het verschil in rolweerstand met racebanden voelen of in de praktijk kunnen meten met de top banden van de diverse fabrikanten.